Cautare




, Contributor

Media şi entertainment |
|

Ludmila Tones, Managing Partner Positive Communication: „Pandemia a provocat instituţiile către evoluţie, colaborare şi inovare”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #lecțiipentru2021
Ludmila Tones, Managing Partner Positive Communication

Evoluția companiei într-un cuvânt

Inovaţie. În 2020 am lansat Rise UP, primul curs din România de imagine pentru afaceri antreprenoriale, din dorinţa de a susţine cât mai multe afaceri cu potenţial să aibă succes. Situaţia afacerilor afectate de pandemie ne-a mobilizat să inovăm şi să oferim procesul nostru de consultanţă integrată de branding, marketing şi PR sub forma unui curs accesibil unui număr cât mai mare de antreprenori. În plus, gestionarea crizelor de imagine este un domeniu de expertiză pentru mine și unul din serviciile din portofoliul Positive Communication. În primele luni ale pandemiei ne-am oferit probono serviciile de comunicare companiilor şi organizaţiilor non-profit care aveau nevoie să comunice clar şi eficient către clienţi, angajaţi şi alţi parteneri.

În același timp, mă bucur să sprijinim proiectele ONG-urilor pe care le admirăm. Pe parcursul anului 2020, am susținut o parte din proiectele de comunicare derulate de către Salvaţi Copiii România, în beneficiul educaţiei şi copiilor afectaţi de izolare şi de lipsa accesului real la educaţie. De 30 de ani, Salvaţi Copiii găseşte întotdeauna soluţii să răspundă nevoilor copiilor şi transformă imposibilul în posibil – un exemplu de – proactivitate și leadership, pentru noi toţi.

Tot anul trecut, am sprijit Asociația The Social Incubator să lanseze platforma www.bunincariera.ro, care pune la dispoziţia tinerilor teste vocaționale, sesiuni de consiliere şi mentorat online, gratuite, pentru valorificarea potenţialului propriu şi informaţii despre paşii necesari traseului educațional și profesional, în funcție de domeniul ales.

 

Cele mai importante lecții

Dacă până anul trecut am evoluat constant ca profesionist în domeniul comunicării, anul 2020 a fost anul în care am evoluat exponenţial ca manager de companie şi lider de echipă. Cea mai importantă lecţie de business a fost în acelaşi timp şi o reconfirmare: creşterea sustenabilă a unei companii, fidelizarea clienţilor şi viziunea pe termen lung pot susţine un business să crească în criză. Majoritatea clienţilor noştri au crescut afacerile anul trecut, având o comunitate de clienţi fideli sau fiind pionierii anumitor pieţe. Exemplul care mă inspiră este viziunea pe termen lung a partenerilor noștri, Alesonor. Au fost pionerii pieței rezidențiale din România, lansând Amber Gardens, primul proiect de vile verzi, eficiente energetic, în 2015, cu mult înainte ca legislația europeană să impună ca începând cu 2020 toate proiectele noi să fie netzero. Ne-am luat timp să vorbim despre calitatea vieţii într-o locuinţă verde, construită cu atenţie şi respect. Iar acum suntem pregătiţi să redefinim conceptul de comunitate la un nou standard, prin extinderea complexului, integrând toate facilităţile pentru familie, sport şi viaţă socială.

La nivel personal, provocarea a fost să îmi iau timp pentru mine, să mă deconectez real, pentru a mă putea întoarce la birou plină de energie şi creativitate. Iar sailingul s-a dovedit a fi soluția ideală – după o săptămână în care gestionez situaţii de criză şi implementez strategii, un weekend pe mare, atentă la vele, vânt şi valuri mă deconectează şi mă încarcă cu bucurie.

 

Prestația autorităților

Personal, cred cu tărie că în fiecare instituţie, atât privată cât şi publică, există şi profesionişti interesaţi cu adevărat de rezultate şi soluţii. Cred că pandemia a provocat instituţiile către evoluţie, colaborare şi inovare. Sunt poate paşi mici privind din perspectiva agilităţii mediului de business – unde suntem obişnuiţi să răspundem provocărilor, dar uriaşi pentru instituţiile statului şi poate, de ce nu, un nou început.

 

Strategia de business pentru 2021

Dezvoltarea şi consolidarea echipei, cu oameni talentați care ne împărtășesc valorile și se aliniază viziunii noastre. Atragerea de clienţi noi pentru serviciile în care excelăm: gestionarea reputaţiei liderilor, gestionarea şi creşterea brandurilor (începând cu servicii de branding, poziţionare, AND-ul brandului etc.), media & talent relations, crisis management, în domeniile în care avem experienţă: real estate, consultanţă (audit, avocatură, servicii financiare), asigurări, aplicaţii şi produse IT, fashion și lifestyle, FMCG, centre medicale şi de estetică. De asemenea, vom susține ediția a doua a cursului de imagine pentru afaceri antreprenoriale, Rise Up. Cursul se adresează atât antreprenorilor care deţin o afacere la început de drum, cât şi celor care au în plan să îşi lanseze afacerea personală, şi au nevoie să îşi construiască imaginea afacerii şi să o promoveze, dar nu au bugetul necesar angajării unei agenţii de comunicare, sau vor să înțeleagă principiile care stau la baza unui brand de succes.

 

Provocări în 2021

Raportându-mă la domeniul în care activăm, marketing şi comunicare, cred că telemunca a fost provocarea cea mai mare în 2020 şi va rămâne şi în 2021. Creativitatea, inovaţia au nevoie de interacţiune umană, de schimb de idei, de brainstorming. În acelaşi timp, în consultanţă, ca şi în multe alte domenii de altfel, este nevoie de un management eficient al timpului, echipelor şi proiectelor. Cred că în 2021 vom asista la o digitalizare accelerată a proceselor de pontaj şi management al echipelor în vederea eficientizării resurselor implicate, costurilor şi proiectelor. Folosim un astfel de tool, Tassis, care ne susține să gestionăm eficient timpul, echipa şi proiectele, oferind rapoarte şi statistici, precum şi sprijin echipei HR-contabilitate în întocmirea documentelor necesare din punct de vedere legal.

 

 

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii