Cautare




, Contributor

Modă |
|

Lucrurile pe care, realmente, le iubești…

...sunt singurele care merită întreaga ta atenție, îmi spune creatoarea de modă austriacă Michel Mayer. De mai bine de două decenii, numele ei este asociat cu ideea de rafinament vestimentar feminin.
MTS_4966

A făcut și colecții avangardiste, dar la un moment dat s-a oprit. A creat și linii pentru domni, dar a renunțat la ele. Are magazin on-line (michelmayer.at), dar spune că experiența modei rămâne incompletă fără vizita la boutique. Michel acordă timp, așadar, doar lucrurilor pe care, realmente, le iubește, acelea pe care le face cum puțini alții sunt în stare. La următoarea ta vizită vieneză îți recomand să treci pragul magazinului de pe Singerstrasse, numărul 7, adresă aflată nu departe de Stephansplatz.

A fost moda dintotdeauna parte din viața ta?

Da. Ea a făcut mereu parte din viața mea. La șase ani deja cream rochițe pentru păpușa mea Barbie. Uneori, mama cosea rochii pentru noi, copiii; adoram să o privesc lucrând. Îmi plăcea să mă joc cu bucățile de material rămase – făceam pe atunci primele haine pentru păpuși. Mai târziu, pe la opt ani, am primit o mașină de cusut electrică și am început să fac pantaloni, de data asta pentru mine.

În ce moment ai luat în calcul faptul că moda poate deveni o carieră reală?

Mi-am început afacerea în 1996, neștiind dacă voi ajunge vreodată să trăiesc de pe urma ei. Mi-a luat vreo trei ani – și atunci am știut că acesta era drumul.

Îți doriseși dintotdeauna să ai propria ta marcă vestimentară?

Privind în urmă, mă gândesc că nu am avut de ales: trebuia să-mi concep și să-mi construiesc propriul brand. Ideea să colaborez cu alte case de modă a apărut mai târziu, când brandul meu era deja consolidat în Austria.

Îți mai amintești tema primei colecții?

Da, mi-o amintesc prea bine. Colecția era influențată de anii ’60, fiind compusă din rochii mini și rochii de seară, croite din materiale care de obicei sunt utilizate pentru cravate.

Cum a evoluat viziunea ta asupra modei de la acel moment până acum? Ai păstrat anumite repere estetice de la începutul carierei?

Aș zice că felul în care aleg culorile e același; paleta cromatică a colecțiilor este similară celei din anii de început. Felul în care desenez și creez este diferit. Procesul de creație este mult mai liber. Mă inspiră materialul; îmi place să mă joc cu el și să îl drapez pe manechin, ceea ce înseamnă că însuși procesul de realizare are o mare influență asupra rezultatului. Uneori, nici eu nu știu la ce voi ajunge. Și este lucrul care îmi place cel mai mult.

Cum s-a schimbat clientela ta peste ani?

Cum colecțiile mele sunt ceva mai clasice și mai cuminți decât în trecut, și clientele mele s-au schimbat. Mai demult, ele erau mai încântate de experiment și de avangardă. Acum, aș zice că adoră tăieturile interesante și materialele de foarte bună calitate.

Cât de important este internetul în dialogul tău cu ele?

Multe s-au schimbat în ultimii cinci ani în privința asta. E din ce în ce mai important să fii prezentă pe platformele social media și să ai un magazin on-line. Totuși, celor mai multe dintre clientele mele încă le place să vină la magazin, să încerce articolele vestimentare și să se bucure de o asistență de calitate. Acest lucru este esențial mai ales atunci când vorbim despre colecția couture.

Tot ce ține de producție este făcut în atelierele tale. De ce este acest lucru importat pentru brandul tău acum, când toți își externalizează procesele?

Este foarte dificil să obții calitate foarte înaltă atunci când externalizezi procesele – iată unul dintre motivele principale. Cu producția integral realizată în atelierul tău, ai un mai bun control asupra lucrurilor și ești capabilă să-i furnizezi clientei serviciul perfect.

Moda rămâne, până la urmă, un business. Afectează cumva procesul de creație ideea că fiecare produs trebuie să se vândă?

Aș minți dacă aș zice că nu. Din nefericire, există această influență, desigur! Când creez un nou design, mă gândesc de obicei la clientele mele și la mine, dacă aș purta respectivul articol vestimentar sau nu. Și totuși, realizez o groază de piese pe care nu le-aș purta, dar există mereu un motiv pentru care o fac. Lucrurile stau diferit atunci când muncesc la colecțiile couture. Sunt mai liberă în maniera de lucru și nu mă gândesc la o anumită clientă.

Ai colaborat și cu Berghaus, și cu Palmers. Cât de importante au fost aceste proiecte?

Au reprezentat o perioadă minunată și o experiență foarte importantă pentru mine. Mi-a plăcut să lucrez cu alte companii, mai ales cu cele din domeniul lenjeriei, complet nou pentru mine.

Și ești în continuare deschisă unor astfel de colaborări?

Desigur!

Care sunt valorile care te-au însoțit de-a lungul întregii cariere?

Entuziasmul, creativitatea și ideea de a-mi trăi visul.

Cum este feminitatea în viziunea lui Michel Mayer?

Este viziunea unei femei moderne, care știe ce poate purta și care se simte bine exprimându-și propria personalitate.

Te-ai gândit să creezi și colecții masculine?

Am făcut asta între 2002 și 2008, dar s-a dovedit că nu era un domeniu prea creativ pentru mine.

Care este perspectiva ta asupra luxului de azi?

Dă-ți răgazul necesar pentru a face lucrurile pe care, realmente, le iubești.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii