FacebookTwitterLinkedIn

Ce cuvânt caracterizează cel mai bine anul 2021?

Dacă ar trebui să caracterizăm 2021 doar printr-un singur cuvânt, acesta ar fi evoluție. Pentru compania Visual Fan S.A. evoluția s-a reflectat atât în rezultatele financiare excepționale înregistrate pe parcursul acestui an și menținerea unui ritm de creștere în procente cu două cifre, cât și în achiziții strategice de companii cu activitate complementară. În plus, pe parcursul acestui an, compania Visual Fan a pus bazele a noi proiecte în vederea demarării de noi linii de business.

Însă un an atât de complex, este dificil să îl definim printr-un singur cuvânt. Am fost nevoiți să dăm dovadă în continuare de adaptabilitate, responsabilitate și reziliență, iar digitalizarea și conectivitatea ne-au ajutat să ne desfășurăm activitatea în condiții optime.

Care au fost motivele dvs de îngrijorare pentru afacerea pe care o conduceți în anul 2021? (pandemia, criza economică, criza de materii prime, inflația, forța de muncă, criza guvernamentală, altele). Care sunt rezultatele activității companiei/ grupului, comparativ cu estimările de la început anului?

Pe parcursul anului 2021, am întâmpinat o serie de provocări survenite din diverse fluctuații ale pieței (criza de semiconductoare, creșterea continuă a costurilor de transport, criza containerelor, criza energetică), ce au condus la presiuni ale întregului lanț de aprovizionare și ne-au influențat la fel ca pe oricare alt jucător din industria IT. Cu toate acestea, Allview este o companie care se adaptează permanent la un mediu foarte dinamic, așa cum este industria în care activăm, iar provocările ultimilor doi ani, care s-au dovedit și mai mari decât de obicei, nu ne-au luat prin surprindere, ci ne-au oferit încă o dată posibilitatea să demonstrăm flexibilitate. Rezultate financiare obținute în primele 9 luni ale acestui an au urmat un trend ascendent, în linie cu previziunile de la începutul anului.  Astfel, în perioada ianuarie – septembrie 2021, Allview a înregistrat o majorare cu peste 36% a cifrei de afaceri pe activitatea curentă față de aceeași perioadă din 2020, de la 58,3 milioane de lei (peste 11,6 milioane de euro) la aproape 80 milioane de lei (16 milioane de euro).

Care au fost motivele de satisfacție sau de optimism în 2021?

O primă satisfacție la nivelul anului 2021 a fost reprezentată de listarea la Bursa de Valori București. Pregătirea companiei pentru listarea la BVB, proces finalizat la finele lunii iulie, a reprezentat una dintre cele mai mari provocări ale acestui an. Dar, pe lângă îndeplinirea unor formalități, statutul de companie listată vine cu un capital de prestigiu, vizibilitatea sporită și creșterea atractivității pe piața muncii.

Deși anul 2021 a venit cu noi provocări, iar condițiile din piață și situația macroeconomică la nivelul industriei IT au fost mai puțin favorabile, avem satisfacția că am reușit să menținem prețurile produselor la un nivel mediu, datorită unei strategii de planificare și previzionare strictă a producției. Mai mult chiar, în 2021, am produs anumite componente în România, ceea ce ne-a ajutat din punctul de vedere al costului final al produselor noastre.

Pe de altă parte, un alt motiv de satisfacție este reprezentat de diversificarea portofoliului de produse și integrarea de noi tehnologii, ceea ce a condus la creșteri semnificative pe fiecare categorie:

  • laptop-urile au avut cea mai mare tendință de creștere, de aproape 4 ori mai mult față de perioada similară din 2020. Cel mai căutat model de laptop din portofoliul companiei este AllBook i, cu procesor Intel® Core™ i3-1005G1, până la 3.4GHz și sistem de răcire cu heatpipes.
  • smartphone-urile au marcat o creștere cu peste 30% a vânzărilor, iar la atingerea acestor obiective a stat și lansarea noii game de smartphone-uri Soul X8, care împreună cu căștile wireless Soul AV1 și AVI, integrează un sistem ce permite controlul vocal în limba română, fără atingere, singurul device de acest gen din România.
  • categoria de televizoare a marcat o creștere de peste 5%, ce se datorează varietății de produse a portofoliului: atât modele clasice, cât și modele smart cu Android TVTM și Google Assistant integrat. Dacă, anul trecut, brandul Allview a lansat gama de TV-uri QLED prin care a permis democratizarea tehnologiei Quantum Dot, anul acesta clienții au putut beneficia de alte inovații, prin lansarea gamei de Smart TV-uri ePlay 7100, ce înglobează tehnologia Far Field Voice Control, prin care utilizatorii au întâmpinat o experiență complet nouă, mult mai confortabilă și rapidă: fără a mai atinge telecomanda, ci doar prin simpla voce și comanda „OK Google”, aceștia pot porni sau opri televizorul, accesa conținut media și divertisment, regla volumul, controla alte dispozitive interconectate cu TV-ul prin sistemul Google Home.

Cum caracterizați mediul privat de afaceri din România în anul 2021 în privința rezilienței și dinamicii? Argumentați.

Criza sanitară cu care ne confruntăm a accelerat digitalizarea, iar consumatorii finali, companiile private și instituțiile publice au fost nevoite să caute soluții de adaptare la noul context, cu toții fiind mult mai deschiși spre noi experiențe online (școală și muncă remote, ședințe online, creșterea comerțului electronic). În mare parte, mediul privat de afaceri din România a dat dovadă de adaptabilitate și reziliență, unele industrii fiind favorizate de acest context și astfel, manifestând și o dinamică sporită. Nu trebuie să uităm faptul că unele industrii au fost puternic afectate de măsurile de combatere a pandemiei de coronavirus, iar din această cauză s-au confruntat cu pierderi majore și reducerea investițiilor.

Crize, precum cea sanitară pe care o tranzităm în prezent, sau de altă natură au fost, sunt și vor mai fi, însă capacitatea de adaptare este cea care contează în evoluția unui business, precum și hotărârea de a continua, indiferent de provocările întâlnite.

Care sunt deciziile bune pe care le-a făcut guvernul pentru încurajarea și susținerea mediului de afaceri din România în anul 2021? Care sunt lucrurile pe care trebuia să le facă, dar nu le-a făcut?

Apreciem faptul că la nivel național s-au luat anumite măsuri de susținere a angajaților, industriilor puternic afectate, încurajării consumului și dezvoltării mediului de afaceri, precum:

  • Programul Naţional IMM Invest România 2021 al cărui scop a fost reprezentat de susținerea mediului antreprenorial, prin facilitarea accesului IMM-urilor la finanțare și accesare a unuia sau a mai multor credite pentru realizarea de investiții sau pentru capital de lucru, garantate de către FNGCIMM în numele și contul statului român, prin Ministerul Finanțelor Publice.
  • Programul Operațional Competitiv Axa Prioritară 2: Tehnologia informației și comunicațiilor pentru o economie digitală competitivă, al cărui rol a fost reprezentat de digitalizarea sistemului educațional românesc, pentru a genera creștere și sustenabilitate.
  • Programul „Rabla pentru electrocasnice”, demarat la nivel național, a avut ca scop încurajarea românilor ce dețineau aparatură veche de a și-o înlocui cu produse noi, eficiente energetic. Această măsură a fost una benefică atât pentru producători, cât și pentru marile lanțuri de magazine ce s-au înscris în acest program.

Care considerați că vor fi cele mai mari provocări la nivel mondial în anul 2022?

Extinderea perioadelor dificile cu care ne-am confruntat pe parcursul acestui an (criza de semiconductoare, creșterea continuă a costurilor de transport, criza containerelor, criza energetică), precum și prelungirea perioadei pandemice pot aduce noi provocări la nivelul anului 2022. Pentru anul următor, preconizăm că ne vom confrunta cu o criză economică, pe fondul pandemiei prelungite manifestate pe plan mondial.