FacebookTwitterLinkedIn

Lucian Georgescu, Managing Partner GAV Advertising

Forbes: Ați avut clienți, în ultimul an, care v-au solicitat creație pentru machete publicitare exclusiv pentru print? Sunt mai mulți sau mai puțini decât, să zicem, în urmă cu trei ani?

Lucian Georgescu: Nu am mai făcut un ad clasic, pentru print în mod exclusiv și expres, de ani de zile…

GAV e singura agenție de content,  iată de ce, chiar dacă servim clienți și branduri mari, lucrăm, în general, proiecte speciale, cu bugete limitate și direcționate în special către online.

Presa clasică românească (mă refer aici doar la zona ei de publicitate, nu cea editorială) nu a înțeles niciodată ad-ul drept content, și nici agențiile nu și-au dat silința să priceapă acest lucru;  iată de ce, nu doar criza print-ului și ascensiunea online-ului au erodat „macheta” de publicitate, ci neadaptarea ad-ului tipărit la mentalitatea mileniului dominat de conținut, nu de ambalaj. Vor rămîne, probabil, din ce în ce mai puține suporturi media print și din ce în ce mai puțini comanditari de publicitate tradițională. Și e bine să se întîmple asta.

Probabil, cei care vor plăti bani grei să intre în pagini exclusiviste se vor gîndi de două ori mai bine atunci cînd vor aproba un ad.

Forbes: Pe fondul dezvoltării rapide a comunicării digitale, considerați că reclama în print, în Romania, este o istorie care nu mai interesează pe nimeni?

Lucian Georgescu: Chiar dacă sînt un „adaptat”, rămîn un nostalgic – pentru mine printul rămîne viu, deși carnea îi este puțin fanată… Mie mi-a plăcut întotdeauna să pipăi, nu doar să privesc. Cred că nu sînt singur, deși e plin de spectatori în juru-mi.