Cautare




, Contributor

Forbes.com

500 miliardari |
|

Luchi Georgescu

Luchi si Ada Georgescu.jpg
Avere: 26-27 milioane de euro Vârsta: 53 de ani Reşedinţa: Bucureşti Domenii: Producţie de vinuri, mezeluri, turism, imobiliare

Cam 90% muncă, total atipică, hiperactivă, workaholică până la masochism şi simţ al umorului exacerbat. Așa se defineşte Luchi Georgescu, acţionarul majoritar şi preşedinte al Vincon Vrancea (62%) şi Meda Prod ’98 (68%), doi dintre cei mai importanţi jucători din industria alimentară, specializaţi în producţia de vin şi distilate, respectiv mezeluri.Absolventă de ASE (Facultatea de Comerţ), Luchi Georgescu a lucrat ani buni pe comerţ exterior, fiind specializată pe relaţia CAER înainte de 1989. După Revoluţie a simţit că trebuie să facă afaceri pe cont propriu, ceea ce a şi încercat după o perioadă de un an în care a lucrat la o reprezentanţă canadiană specializată în exporturi. A vrut să îşi facă mâna, să înţeleagă mai bine cum se fac afacerile şi care sunt regulile jocului în comerţul internaţional. A luat-o apoi de jos, nu a sărit etapele, a urcat câte o treaptă, cum ea însăşi spune. „Nu mai multe ca să nu mă împiedic şi să îmi sparg capul“. În 1991 avea un pachet de 10% la o firmă cu acţionari străini, dar şi o companie proprie, pe care o deţine şi în prezent.

Puţini ştiu că Luchi Georgescu a fost primul importator român al unor branduri internaţionale precum cafeaua solubilă Elite, ciocolata Milka sau berea Heineken, iar câţiva ani a fost reprezentantul exclusiv al importurilor de produse Philip Morris. Au fost ani grei, când muncea pe rupte, adesea chiar şi 18 ore pe zi. Absolut conjunctural, a intrat într-o afacere de producţie. Nu a ezitat astfel să demareze şi investiţiile în domeniul alcoolului şi al băuturilor. Atunci a înţeles că este ceea ce-şi doreşte şi că în viitor preocupările ei vor fi cantonate cu predilecţie în activităţile productive. Ulterior au apărut noi provocări, iar din dorinţa de a avea un portofoliu cât mai complet, a adăugat pe lista unităţilor producătorul de vin şi vinarsuri Vincon Vrancea. Tot printr-o întâmplare a ajuns să se implice şi în industria cărnii (Meda Prod ’98). La început nu şi-a dorit să dezvolte prea mult afacerea, ci doar să o poziţioneze într-un segment de nişă al preparatelor din carne  tradiţionale de calitate. În acelaşi timp, a mai pus pe roate şi alte businessuri. Georgescu mai are afaceri în turism, deţinând circa 50% din Venus Holiday 2000, dar şi în construcţii (Medcon Instal).

Odată cu intrarea în construcţii şi-a susţinut un hobby: pasiunea pentru arhitectură, domeniu pe care şi l-a dorit ca profesie. A transformat această neîmplinire într-o activitate practică, lucrând în principal pentru investiţiile sale și transformând în realitate propriile idei. S-a conturat astfel un triunghi al activităţilor: industrie alimentară, turism şi construcţii, structurându-se un important portofoliu de business, pentru care cele 18 ore de muncă au devenit, de cele mai multe ori, puţine… Toate acestea, însă, nu o vor opri din alergarea în triunghi, ba mai mult: cu dorinţa ei de a ajunge la afaceri integrate, este practic o certitudine că triunghiul va deveni pătrat, apoi pentagon şi tot aşa… până la cerc. În timp, firmele sale au intrat în topul jucătorilor interni pe domeniile respective. Astfel, după 11 ani de la preluare, Vincon (societate care exploatează peste 1.500 de hectare de plantaţii de viţă de vie şi care procesează, în medie, 20-25 milioane de litri de vin anual) a ajuns pe locul doi în volum şi locul trei în valoare la nivel naţional, conform studiilor de piaţă. În acelaşi timp, la începutul lui 2010, Meda Prod era pe locul şase în România din punct de vedere cantitativ, şi patru, valoric. Luchi Georgescu vrea să mai urce încă una sau două trepte pe acest podium, motiv pentru care se intenţionează construirea unei capacităţi de producţie pentru preparate din carne crud-uscate. În ciuda crizei, Meda a înregistrat în prima parte a anului o creştere a vânzărilor de 25% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2008 (anul de vârf al creşterii economice), avans sub targetul asumat, ţinând cont de faptul că fabrica şi-a mărit capacitatea de producţie cu 50%.

Pe de altă parte, Vincon, societate mai ma­­tură, cu distribuţie naţională, a înregistrat o scădere a vânzărilor de aproximativ 18%, raportat la aceeaşi perioadă de referinţă. Tot din cauza crizei, cele două firme au amânat demararea a două investiţii majore: concentrarea producţiei în cazul Vincon şi construirea fabricii de mezeluri crud-uscate la Meda.

Luchi Georgescu spune că nu există intenţia de a-şi vinde businessurile. Dorinţa ei este să le consolideze pentru a le da şansa ca pe termen lung să fie continuate şi dezvoltate de generaţia de tineri pe care îi formează. Dintre aceştia face parte inclusiv fiica ei Ada, aflată încă la studii în Londra. Bineînţeles că toţi vor trebui să probeze că îşi doresc şi pot continua cursa pe drumul performanţei.

De începuturi îşi aduce aminte şi astăzi cu umor şi nostalgie, mai ales de vremea când a plecat de acasă, după o ceartă cu părinţii. Avea 22 de ani, era studentă şi era conştientă că va trebui să se descurce de una singură. Mai ştia însă un lucru: îşi dorea cu orice chip să fie pe picioarele ei, independentă şi să-şi poată satisface singură toate plăcerile. A încercat tot timpul să facă lucrurile cât mai bine, responsabil. Şi întotdeauna a mers mai departe. Astăzi, poate spune că munca a reprezentat coordonata esenţială a vieţii sale. Dacă chiar vrei, poţi, asta e deviza ei! După atâtea ore de muncă, îi place să-şi rezerve şi mici clipe de răsfăţ, cum ar fi, de exemplu, permanenta întregire a colecţiei de pantofi. Recunoaşte că îi produc mai mult o satisfacţie estetică, pentru că nu prea are timp să-i şi poarte. Poate doar în cele câteva ore de recreere în paşi de dans, o plăcere care îi hrăneşte tonusul şi îi alungă stresul. Georgescu spune că mai are multe de făcut pentru ea şi pentru cei din jur. Are atâtea locuri de văzut şi vise de îndeplinit. Timp să aibă.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii