Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Lorand Balint: „Mi-aș dori să văd o dorință puternică de a exporta programe de marketing gândite și dezvoltate în România”

Lorand_Balint.JPG
În buna tradiție jurnalistică, fiecare an se încheie cu întrebarea (naivă, dar justificată) cum a fost anul? A doua curiozitate este cum va fi anul ce se apropie, mai greu sau mai ușor? „Forbes România” a renunțat la aceste două întrebări. Am adresat șapte întrebări pentru oamenii din businessul de comunicare.

Lorand Balint, Managing Director Leo Burnett România

Forbes: Trei lucruri bune care s-au întamplat agenției dvs. în 2013.

Lorand Balint: Cred că atât lucrurile bune, cât și cele rele, nu se întâmplă pur și simplu. De cele mai multe ori sunt rezultatul acțiunilor pe care le faci.

În 2013: –         Am simplificat modelul de operare astfel încât să avem o viteză mult mai mare de reacție și să putem acționa rapid și eficient pe proiecte. Logistica, programe noi de project management, oameni noi și reorganizarea echipelor.

–         Am regândit agenția, am construit o echipă coerentă, cu oameni care se completează unul pe celălalt și care știu că se pot baza 100% unul pe celălalt. În 2013, ne-am asigurat că avem o echipă omogenă, cu oameni cu energie și chef de treabă.

–         Am strâns foarte mult relațiile cu rețeaua și a crescut foarte mult suportul pe care îl primim din grupul din care facem parte.

Forbes: Trei momente dificile prin care a trecut agenția dvs. în 2013.

Lorand Balint: – Noul context și transformările prin care a trecut agenția ne-au obligat la măsuri ferme. De aceea, unul dintre momentele dificile a fost coagularea spiritului de echipă și aducerea împreună a oamenilor buni și potriviți cu spiritul Leo Burnett. Credem ca am trecut cu bine peste acest moment și am reușit să avem o echipă pe care clienții noștri se pot baza.

–         Dispariția unor bugete de comunicare prin efectul unor acțiuni din afara pieței românești – bugete redirecționate pentru sprijinirea altor zone geografice.

–         Nesiguranța generală a contextului de business care de multe ori îngreunează procesele importante de decizie la clienți și pe piață, în general.

Forbes: Trei lucruri bune care au avut loc pe piața de publicitate din România în acest an.

Lorand Balint: – Creșterea continuă a digitalului în mixul de comunicare, creștere solidă, cauzată de apetitul crescând al publicului român pentru acest mediu.

–         Un anumit dinamism la nivel de România (Cluj, Timișoara, Brașov) – evenimente ale industriei, dar și agenții care lucrează pentru piețele externe.

–         Vizibilitatea industriei românești pe scenele internaționale și locale ale festivalurilor de profil este îmbucurătoare și face ca ștacheta și standardele să rămână sus.

Forbes: Trei lucruri care v-au enervat pe piața de publicitate din acest an.

Lorand Balint: – Căutând oameni, am remarcat nivelul scăzut de profesionalism al multor candidați – fie că vin dinspre agenție sau dinspre client. Este îngrijorător în perspectiva unei eventuale creșteri economice susținute – ne va fi greu să recrutăm la standardele noastre.

–         Numărul mai redus de noi jucători care comunică pe piață.

–         Ponderea imensă de adaptări în totalul materialelor de comunicare.

Forbes: Ce i-ați recomanda unui client nou să facă în 2014?

Lorand Balint: Să păstreze simplitate în gândire și operațiuni, să gândească mai multi pași în avans și să-și traducă rapid gândurile în acțiuni. Să fie atent la echipa sa pentru că tot ceea ce facem noi este rezultatul muncii oamenilor și este esențial ca aceștia să funcționeze cum trebuie.

Fiind client nou i-aș recomanda să ținem foarte aproape unii de ceilalți pentru a ne înțelege perfect cât mai rapid. În trei cuvinte: simplitate, rapiditate și echipă.

Forbes: Ce i-ați recomanda unui client vechi care intenționează să-și taie bugetul de comunicare în 2014?

Lorand Balint: Să nu ezite s-o facă, dacă este cea mai bună soluție. Să încerce să aibă doi-trei pași gândiți în avans și să aibă răbdare să-i parcurgă – să nu întoarcă prea repede corabia în prea multe direcții.

Să încerce să discute cât mai rapid și transparent cu noi pentru a analiza împreună impactul asupra comunicării și cum ar trebui regandită astfel încât să dea maximum de eficiență în noile condiții. O tăiere semnificativă a bugetului trebuie însoșită de o revizuire a planului de marketing și comunicare – lucrurile nu sunt liniare și proporționale.

Deciziile acestea nu sunt ușoare, iar oamenii cu care lucrăm sunt în poziția de a lua astfel de decizii, sunt profesioniști care știu puterea marketingului și a comunicării și nu le iau fără să gândească bine înainte. Dar odată gândite, acțiunile trebuie să urmeze rapid și decisiv.

Forbes: Ce v-ați dori să se întâmple pe piața de publicitate în 2014?

Lorand Balint: La nivelul agențiilor și poate mai ales al clienților, mi-aș dori să văd o dorință puternică de a exporta programe de marketing gândite și dezvoltate în România. Să ne asumam ca industrie în Europa un rol de Brașov / Sibiu / Cluj / Iași și mai puțin de județul Vaslui.

Românii și România pot juca un rol important în lume pentru companii mari precum BRD Société Générale, Petrom OMV, Procter&Gamble, Romtelecom și Samsung.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii