Cautare




, Contributor

Forbes.com

IT |
|

Livrări record de 14,1 milioane PC-uri pentru Lenovo

lenovo-Desktop-PC-price.jpg
Timp de 13 trimestre consecutiv, Lenovo a fost producătorul de PC-uri cu cea mai rapidă creştere.   Lenovo a fost de asemenea recunoscut de IDC ca fiind cel mai mare producator global de “dispozitive inteligente conectate”, precum tabletele, PC-urile şi telefoanele inteligente.   În acelaşi timp Lenovo a avut încă un trimestru cu profituri pre-impozitare record 246 milioane USD, ceea ce demonstrează că această creştere rapidă este obţinută în condiţii de creştere a profitabilităţii.

Grupul Lenovo a anunţat rezultatele celui de-al treilea trimestru fiscal, încheiat în 31 decembrie 2012. A fost cel mai bun trimestru din istoria grupului Lenovo. Compania a continuat să crească mai rapid decât piaţa în toate zonele, şi a obţinut  vânzări şi profituri record.

Profiturile Lenovo din al treilea trimestru fiscal au fost de asemenea un record, la nivelul de 205 milioane USD, în creştere cu 34 procente faţă de anul anterior, cu o marjă brută de 11.8 procente. Profitul brut pentru al treilea trimestru fiscal a crescut cu 15 procente faţă de anul anterior, până la 1.1 miliarde USD, în timp ce profitul de exploatare a fost de 243 milioane USD, în creştere cu 26 de procente faţă de anul anterior. Câştigul de bază per acţiune pentru al treilea trimestru fiscal a fost de  1.99 cenţi USD. Rezervele nete de numerar au fost în 31 decembrie 2012 de 4.2 miliarde USD.

Strategia de Protecţie şi Atac a companiei a continuat să aducă rezultate. Această strategie protejează cele două zone de profit ale Lenovo, piaţa globală de PC-uri pentru companii şi piaţa din China, şi atacă cele trei zone cu oportunităţi de creştere mare, pieţele emergente, piaţa globală de PC-uri pentru consumatori şi produsele din ecosistemul PC Plus, precum telefoanele inteligente, tabletele şi televizoarele smart-TV.

În acest trimestru, diviziile concentrate pe atac au adus 50 la sută din venituri, o creştere semnificativă faţă de acum patru ani, când compania şi-a lansat actuala strategie de busines şi veniturile acestei categorii reprezentau 32 la sută din total. O altă dovadă a echilibrului companiei sunt veniturile diviziei Mobile Internet and Digital Home (MIDH), care includ vânzările de telefoane inteligente, tablete şi televizoare smart TV. Acestea au atins nivelul record de 11 procente din veniturile companiei în acest trimestru, până la 77 procente de la un an la altul. Şi pentru prima dată, business-ul telefoanelor smartphone Lenovo a devenit profitabil în China.

În primul trimestru fiscal, livrările globale de PC-uri Lenovo au crescut cu 7.9 procente, până la un maxim istoric al cotei de piaţă de 15.9 procente*, pe o piaţă dificilă care a scăzut cu 7.8 procente faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. A fost al 15-lea trimestru consecutiv în care compania a crescut mai rapid decât industria în ansamblu. Lenovo a câştigat cotă de piaţă în fiecare zonă,  pe fiecare categorie de produse şi în fiecare segment de consumatori.

În timp ce creşterea organică a companiei a continuat să determine în mare parte succesul Lenovo, grupul a dus la capăt asocierea şi achiziţiile anunţate în trimestrele anterioare, inclusiv parteneriatul strategic cu EMC, care include un joint venture cu divizia Iomega a EMC; achiziţia CCE,  o companie PC+ de vârf din Brazilia şi preluarea Stoneware, o companie de cloud-computing din SUA. Mai mult, compania a raportat că integrarea tranzactiilor de preluare şi fuziune anunţate în ultimii trei ani este foarte avansată şi în multe cazuri a depăşit ritmul programat.

Recent Lenovo şi-a realiniat diviziile de producţie şi distribuţie pentru a crea două grupuri noi: Grupul Lenovo Business, care se va concentra pe PC-uri obişnuite şi produse MIDH (tablete, smartphone, smart-TV); şi Grupul Think Business, care se va concentra pe produsele Think destinate consumatorilor şi companiilor high-end. În prezent, Lenovo este de două ori mai mare şi mult mai diversă decât la înfiinţarea structurii anterioare, cu peste patru ani în urmă. Acea structură era ideala pentru a susţine business-ul Lenovo când se concentra pe piaţa chineză de PC-uri şi pe piaţa globală de PC-uri pentru companii. Între timp, Lenovo a construit o puternică afacere globală, iar schimbarea a fost iniţiată proactiv pentru a susţine performanţele continue pe toate segmentele de consumatori, pentru a anticipa mereu cererea şi a susţine viteza, agilitatea şi inovaţia în business.

Lenovo Europa, Orientul Mijlociu şi Africa (EMEA) şi-a mărit livrările de PC-uri cu 25.5 procente şi a devenit al doilea cel mai mare vendor de PC-uri în regiune, cu o cotă de 11 procente, în creştere cu 3.2 puncte procentuale faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. A fost primul trimestru în care compania a atins poziţia secundă în regiune. Acest rezultat a fost obţinut în ciuda scăderii industriei de 11 procente în această regiune. Lenovo EMEA a avut vânzări consolidate de 2.3 miliarde, în creştere cu 17 procente faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, ceea ce reprezintă 25 de procente din vânzările totale ale Lenovo.

Livrările de PC-uri Lenovo în America de Nord în al treilea trimestru fiscal au crescut cu 11 procente faţă de anul anterior, pe o piaţă care a scăzut cu aproximativ şapte procente. În acest context, Lenovo a câştigat 1.5 puncte procentuale, până la o cotă record de nouă procente. Pentru prima dată în America de Nord, Lenovo a obţinut o cotă importantă din segmentul produselor high-end, preluând parte importantă din vânzările de dispozitive convertibile prevăzute cu Windows 8 – inclusiv 30 la sută din piaţă produselor cu preţ peste 700 USD, şi 45 la sută din piaţa produselor care se vând la preţuri peste 900 USD.

Lenovo China a obţinut venituri consolidate de 4.1 miliarde USD în al treilea trimestru fiscal, în creştere cu 17 procente faţă de anul anterior, ceea ce reprezintă 43 la sută din vânzările globale ale companiei. Strategia PC Plus a alimentat o performanţă extraordinară în China, cu o contribuţie de 83 procente la creşterea veniturilor diviziei MIDH. Compania a obţinut un rezultat important în China prin atingerea pragului de profitabilitate a vânzărilor de telefoane mobile inteligente, pentru prima dată. Deja lider de piaţă în China, cea mai mare piaţă din lume, Lenovo şi-a mărit cota în segmentul PC-urilor până la 36.7 procente, în creştere cu 1.4 pucnte procentuale faţă de anul anterior. Livrările de PC-uri Lenovo în China au crescut cu două procente faţă de aceaşi perioadă a anului trecut, un rezultat solid pe o piaţă care a scăzut cu două procente anul trecut.  

În regiunea Asia Pacific/America Latină, Lenovo a obţinut o cotă de piaţă de 11.3 procente în al treilea trimestru fiscal. Pe o piaţă a PC-urilor care a scăzut cu nouă procente în ultimul an, Lenovo şi-a mărit livrările de PC-uri cu patru procente. De asemenea compania şi-a continuat evoluţia de lider de piaţă în Japonia. Vânzările consolidate în regiune au totalizat 1.7 miliarde USD, ceea ce reprezintă  18 procente din vânzările globale ale Lenovo, în marje pozitive de profitabilitate.

În segmentul PC-urilor Laptop, livrările globale ale Lenovo în al treilea trimestru fiscal au crescut cu 9.5 procente faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, ceea ce i-a adus companiei încă 2.6 puncte procentuale la cota de piaţă care a urcat la 15.8 procente. Piaţa laptopurilor a scăzut cu 8.6 procente în ultimul an fiscal. Laptopurile Lenovo au rămas cel mai mare contributor la vânzările globale ale companiei, generând 52 procente din veniturile totale Lenovo provenite din vânzări.Vânzările consolidate de laptopuri Lenovo au totalizat 4.8 miliarde USD, o creştere de opt procente faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior.

În al treilea trimestru fiscal Lenovo a susţinut o ofensivă de lansări, anunţând o nouă familie de dispozitive convertibile cu ecran tactil, optimizate pentru Windows 8: noul IdeaPad Yoga, IdeaPad Lynx şi ThinkPad Twist. Lenovo a anunţat de asemenea ThinkPad X1 Carbon Touch, adăugând experienţa tactilă la acest Ultrabook de business de vârf, şi ThinkPad Twist, un dispozitiv pregătit pentru oamenii de afaceri, care adaugă o nouă dimensiune tradiţionalei tablete convertibile.

Vânzările consolidate de Desktopuri PC Lenovo la nivel global au crescut cu un procent faţă de anul anterior în al treilea trimestru fiscal, până la 2.8 miliarde USD, sau 30 din vânzările totale ale Lenovo. Livrările globale de PC-uri desktop Lenovo au crescut cu 5.8 în aceeaşi perioada, faţa de trimestrul echivalent al anului anterior, comparativ cu o scădere a industriei cu 6.8 procente. Lenovo a câştigat astfel 1.9 puncte procentuale la o cotă de piaţă record de 16.1 procente. În al treilea trimestru compania a prezentat noul IdeaCentre Q190, cel mai mic PC Desktop din lume, şi cele mai noi computere all-in-one (AIO) din seria C.

Aflată pe a doua poziţie în clasamentul furnizorilor de tablete şi telefoane inteligente din China, divizia MIDH a Lenovo continuă să crească rapid. Cu vânzări consolidate de 998 milioane USD, o creştere  de 77 procente în al treilea trimestru fiscal faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, MIDH a contribuit cu 11 procente la vânzările totale ale companiei. În ultimul an, Lenovo a câştigat 4.7 puncte procentuale pe piaţa chineză a telefoanelor, având o cotă de 12.3 procente. Divizia MIDH a devenit de asemenea profitabilă în China. În al treilea trimestru fiscal Lenovo a anunţat că va începe să vândă telefoane inteligente în Rusia, după ce a făcut acest pas în India, Indonezia, Filipine şi Vietnam. Aceste cinci ţări plus China reprezintă 44 procente din populaţia lumii, şi îi asigură companiei o prezenţă puternică în aceste economii emergente.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii