Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

IT |
|

Liviu Drăgan – 500 Miliardari Ediția 2011

Nume: Liviu Drăgan Avere: 12-13 milioane de euro Varsta: 57 de ani Resedinta: București Domeniu/Companie: IT

A vrut să devină artist plastic, dar a renunţat. În 1994 a fondat însă Total Soft, companie din domeniul IT, pe care a vândut-o 11 ani mai târziu cu 9 milioane de dolari.

Ce ţinteşte acum? Astăzi, Liviu Drăgan spune despre el că în adolescenţă voia să devină artist plastic. Chiar a urmat cursurile unei şcoli de artă, însă şi-a dat seama pe parcurs că, oricât de bun s-ar fi crezut, erau alţii mai buni decât el. Aşa că a încetat să mai studieze pictura şi a urmat Politehnica. La începutul anilor ’90 a avut un periplu de trei ani prin Europa de Vest, America de Sud, Africa şi Asia, care l-a „verticalizat“ ca profesionist în software. Avea dubii dacă mai are sens să se întoarcă în ţară, însă perspectivele multiple din antreprenoriat l-au convins că ar fi cea mai bună alegere.

În 1994 – alături de nişte parteneri – a pus bazele TotalSoft, companie care acum este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa de software.Într-o vreme în care companiile de software erau conduse „inginereşte“, adică antreprenorii (majoritatea cu studii tehnice) erau prea puţin concentraţi pe dimensiunea financiară a companiei, Drăgan a reuşit o premieră la începutul deceniului trecut. A fost prima companie software din România care a adus în acţionariat un fond de investiţii: SEAF a achiziţionat 30% din companie pentru un milion de dolari.

Antreprenorul a căutat finanţare pentru dezvoltarea unui produs care, de ani buni, este vedeta TotalSoft. Ne referim la soluţia ERP (Enterprise Resource Planning) Charisma. De precizat că firmele software româneşti care au creat produse proprii pot fi numărate pe degetele de la o mână.În 2005, Drăgan a schimbat pentru totdeauna traseul TotalSoft transformând-o întro companie de talie internaţională. În acel an, un pachet de 80% din companie era vândut către fondul regional de private equity Global Finance pentru circa 9 milioane de dolari. SEAF a ieşit cu totul din afacere, având un randament mai mult decât decent pentru milionul de dolari investit la începutul anilor 2000. Global Finance controlează în acest moment peste 90% din firmă, restul acţiunilor fiind deţinute de Drăgan. El dezvăluie însă că, în cazul unui exit, suma pe care o va primi va fi echivalentul a circa 20% din companie.

Pentru 2011, Drăgan vizează venituri de 25 de milioane de euro şi un profit de 5 milioane de euro. Pe baza acestor parametri, antreprenorul evaluează TotalSoft la aproximativ 30 de milioane de euro. Valoarea care îl interesează mai mult este cea pe care o va avea compania sa în 2014 – crede că în acel moment producătorul de software va genera venituri de 50 de milioane de euro, adică de zece ori mai mult decât în 2005, când a vândut către Global Finance.Cum îşi va atinge obiectivul? Charisma este răspunsul. Deja softul său de business s-a impus în ultimii patru ani în 14 ţări, precum Austria, Grecia, Polonia, Qatar, Bulgaria, Cehia, Estonia, Ungaria, Moldova, Rusia, Serbia sau Ucraina. Dacă e să ne referim la clienţi concreţi, Drăgan se laudă cu Raiffeisen Leasing International şi Deutsche Leasing International, multinaţionale în care Charisma a fost declarată soluţie standard.

Această creştere se va face inclusiv prin preluări, dat fiind faptul că Global Finance are un buget de achiziţii de 60 de milioane de euro. Drăgan vizează două-trei companii din România şi se află în discuţii de la începutul anului pentru o achiziţie în Turcia. Când vorbeşte despre viitorul TotalSoft, omul de afaceri are un ton liniştit, de parcă şansele ca lucrurile să se întâmple după cum îşi doreşte sunt de 1.000 la sută. Este foarte determinat, ceea ce nu s-ar crede despre un om cu încli înclinaţii artistice. Joacă tenis în fiecare zi, ceea ce spune ceva nu doar despre pasiunile sale, ci mai ales despre voinţa sa. Îl admiră pe cofondatorul Apple Steve Jobs şi crede că standardele la care a adus designul şi funcţionalitatea gadget-urilor schimbă ireversibil întreaga industrie tehnologică.Motiv pentru care s-a gândit să transforme Charisma într-un soft nu doar performant, ci şi într-unul mai user friendly. La artă nu a renunţat cu totul. Nu mai pictează, dar participă la licitaţii, de unde cumpără tablouri.
 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii