Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

LIVE TEXT Meciul Pro TV – Antena 1 pentru bugetele de publicitate de la corporații. Scor 10 – 10.

antena-protv.jpg
„Forbes România” a analizat „eternul derby” Pro TV – Antena 1 prin prisma consumului de publicitate TV realizat de primele 20 de corporații, în prima jumătate a acestui an. Am urmărit pentru fiecare client în parte unde a consumat mai multă publicitate: pe Pro TV sau pe Antena 1. „Meciul” s-a trerminat nedecis, 10 – 10. Dar iată desfășurarea partidei!

Am pornit cu primele două companii cu cele mai mari bugete de publictate TV în primul semestru al acestui an: Unilever și Procter&Gamble. Antena 1 punctează de două ori în fața Pro TV: Unilver a consumat 8.582 puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP), iar Procter&Gamble, 9.886 GRP’30all urban. (Se știe că pe baza punctelor de audienă – GRP’30, clienții cumpără spații de publicitate TV.)

Pro TV a livrat pentru Unilever un buget de 5.587 GRP’30all urban, iar pentru P&G, 9.175. Așadar, 2-0 pentru Antena 1. Asta pe fondul prețurilor de publicitate mai mari introduse de Pro TV, la începutul anului, care i-a „deranjat” pe cei doi mari advertiseri.

Dar Pro TV nu se lasă și își adjudecă Studio Moderna (tigaia Dry Cooker): 9.733 față de 7.178 GRP’30all urban furnizate de Antena 1. Pro TV egalează cu cel de-al patrulea mare client: Orange, pentru care a livrat 9.465 puncte de audiență.

După patru runde (clienți), scorul este Pro TV – Antena 2-2.

Urmează o serie de trei clienți pe care Pro TV i-a servit mai mult decât Antena 1: Reckitt Benckiser, Kraft Foods și Romtelecom. Pro TV se distanțează la 5-2.

Dar intervine o mare surpriză la GlaxoSmithKline, care a consumat 8.156 puncte de audiență pe Antena 1 și, incredibil!, doar 110 GRP’30all urban pe Pro TV. Mai verificăm o dată, dacă cifra este corectă! Da, consumul lui GSK pe Pro TV este corect (anul trecut a consumat un buget rezonabil de 2.333 de puncte).

Antena 1 reduce din diferență, scor 5 – 3.

Pro TV ripostează cu un buget mai mare de la Cosmote și Nestlé. Scor 7-3.

Antena 1 câștigă la „mustață” clientul Henkel, cu 3.424 GRP’30all urban, față de 3.295 la Pro TV.

Scorul este 7-4 în derbyul Pro TV – Antena 1.

Antena 1 mai câștigă alți doi clienți solizi: Vodafone și Heineken România și se apropie la 7 – 6. Dar și Pro TV punctează de două ori cu L’Oreal și Rewe. De remarcat că Rewe nu a consumat deloc publicitate pe Antena 1, în primul semestru.

Scorul devine 9 – 6 pentru Pro TV.

Beiersdorf AG este adjudecat de Antena 1, iar Coca Cola Company de Pro TV. Diferența de trei puncte se menține. Pro TV – Antena 1: 10 – 7.

Următorii trei clienți sunt mai darnici cu Antena 1: Sandoz, Lidl și Health Adviser, ultimul fiind un „client de casă” pentru Intact, care nu consumă deloc pe concurentul Pro TV.

Scorul final este Pro TV – Antena 1: 10 – 10.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii