Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Reinventarea României |
|

Liudmila Climoc (Orange): „Digitalizarea este una dintre marile oportunități, care poate deschide un nou drum pentru România”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #reinventarearomaniei.
Liudmila Climoc_Orange

Liudmila Climoc, CEO Orange România

Oportunitatea pentru România

Liudmila Climoc: România are un atu important pe care este păcat să nu îl capitalizăm: o infrastructură excelentă de telecomunicații. Prin urmare, digitalizarea este una dintre marile oportunități, care poate deschide un nou drum pentru România. Cu atât mai mult cu cât suntem abia la jumătatea drumului din punct de vedere al competivității României la nivel european, potrivit celui mai recent raport de țară realizat de Comisia Europeană.

Premisele favorabile digitalizării existau și înainte de pandemie, criza ne-a reconfirmat că avem nevoie de o transformare digitală a societății și ne-a determinat să ne concentrăm pe top-priorities.

Domenii ce trebuie reformate

Liudmila Climoc: Toate organizațiile pot beneficia de reformă. Indiferent de domeniul de activitate, întotdeauna există loc de reinventare și de mai bine. Reforma ar trebui însă privită nu neapărat din unghiul restructurării, ci mai degrabă ca pe un instrument de reinventare a activității, pentru mai mult impact și mai multă valoare.

Transformarea digitală a companiilor din România, despre care vă vorbim deja de ceva vreme, tocmai asta face: este o formă de maximizare a potențialului.  Servicii a căror utilitate a tot fost dezbatută, precum serviciile publice digitale, consultațiile medicale la distanță sau învățământul online, au devenit foarte importante în contextul pandemiei, dar nu își vor pierde din relevanță ulterior.

Situația cu care ne confruntăm cu toții acum ne determină să facem pași mari în direcția unei reforme digitale, în special în ceea ce privește IMM-urile și instituțiile publice.

Măsuri urgente pentru relansare

Liudmila Climoc: Guvernul este pus în fața unei provocări complexe. Relansarea economiei după ieșirea din pandemie este o temă grea pentru toate statele, nu doar pentru România.

Ce trebuie să facă, în primul rând, este o evaluare corectă. O radiografie completă a economiei locale în ansamblul ei și a modului în care diferite industrii au fost afectate. Să nu uităm că mediul de business funcționează într-un ecosistem. O industrie impactată nu are ecou doar în domeniul său, ci poate trage în jos și celelalte industrii conexe. De aceea, așteptările sunt ca orice decizie să aibă în vedere o analiză clară de impact, o abordare echilibrată și sistemică.

Măsurile economice de sprijin financiar au fost foarte așteptate în această perioadă. Însă mai departe, ceea ce ne ajută întotdeauna să progresăm sunt strategiile de creștere. Măsuri legislative favorabile redresării, relansării economiei dupa criză, care facilitează un teren propice investițiilor și dezvoltării. De asemenea, este important dialogul cu comunitatea de business, care are expertiză, are deja grupuri de lucru active și este deschisă unei colaborări de co-construcție a planului de redresare.

Revenirea domeniului

Liudmila Climoc: Pandemia de COVID-19 a fost piatra de încercare a rețelelor telecom. La Orange, avem 10 milioane de clienti care se bazează pe serviciile noastre și au nevoie de conectivitate la cele mai bune standarde, mai ales în ziua de astăzi. Aceasta a fost misiunea noastră încă din primele zile ale actualei crize de sănătate și rămâne în continuare prioritatea noastră.

Infrastructura digitală de top a Orange România este rezultatul a peste două decenii de consolidare și investiții iar în contextul actual, și-a dovedit performanțele încă o dată. Fiabilitatea rețelei și modul excelent în care aceasta răspunde volumelor mai ridicate de trafic pe care le experimentăm în această perioadă, este rezultatul unor eforturi corecte de optimizare, luate la timp, meritul echipelor tehnice și de IT.

Gradul ridicat de digitalizare al companiei și solutiile de conectivitate cu care suntem echipați, a făcut mai ușoară adaptarea rapidă la noile condiții impuse de pandemie. De aceea, încercăm să transferăm din expertiza noastră și clienților B2B. Să fii echipat cu instrumente de comunicare, de conferință, tool-uri colaborative, poate face o diferență foarte mare.

De altfel, în ultima perioadă am observat o deschidere mai mare a utilizatorilor față de interacțiunile digitale, care s-a reflectat în creșterea gradului de adoptie pentru servicii precum My Orange sau pentru servicii financiare mobile. De exemplu, Orange Money a înregistrat în primul trimestru din 2020, de 9 ori mai multe tranzacții, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Totodată, la nivelul propriei organizații, am experimentat schimbări în modul de lucru, pe care nu le credeam posibile. De exemplu, Serviciul Clienți, departament organizat în mod tradițional într-un call center, operează acum 100% remote.

În mod similar, o dată cu modificarea programului în multe puncte de lucru, activitatea de Sales a fost regandită,  personalul de vânzări preluând roluri și proiecte noi, care pot fi derulate de la distanță. Sunt schimbări curajoase, din care avem multe de învățat în termeni de viziune și strategie pentru următorii ani.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii