Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

ForbesForward |
|

Liudmila Climoc, CEO Orange România: “Cred că este o mare oportunitate dacă reușim să digitalizăm România mai repede”

Pandemia COVID-19 a demonstrat, poate mai mult decât orice alt eveniment semnificativ din istoria umană, importanța critică pe care o are infrastructura de telecomunicații pentru a menține companiile, guvernele și societățile conectate și funcționale. Din cauza perturbării economice și sociale generată de coronavirus, oamenii de pe glob se bazează pe tehnologia informației pentru a putea să își continue activitățile de acasă.
Liudmila Climoc

Liudmila Climoc, CEO Orange România, conturează câteva idei despre soluțiile pe care le-au găsit pentru a rezista contextului actual, dar și despre strategiile adoptate pentru a dezvolta și a reinventa business-ul.

Astfel, la nivelul companiei s-au luat măsuri preventive încă de la începutul lunii februarie, iar pentru 85% dintre angajații Orange lucrul s-a desfășurat remote. De asemenea, a existat și un plan de continuitate a business-ului, care “a devenit vital atât pentru companii, cât și pentru consumatori”. 

“În cea mai mare parte măsurile s-au concentrat pe asigurarea serviciior de bază de telecomunicații pentru toții clienții, dar în prima perioadă ne-am axat pe operațiunile critice desfășurate de către personalul medical”, spune Liudmila Climoc.

Cu o experiență de peste 20 de ani în zona telecom, Liudmila Climoc mai spune că în afară de planul de continuitate a serviciilor, siguranța angajaților, clienților și locurilor de muncă au fost, de asemenea, prioritare. Mai exact, obiectivul lor era să mențină toți angajații activi indiferent de natura job-ului. Astfel, din cei 3.600 de angajați, nu a existat niciunul în șomaj tehnic.

Pe de altă parte, prima reacție a companiei a fost să asigure tuturor clienților creșterea capacității conexiunilor, mai ales că ei asigurau condițiile de work from home nu doar pentru angajații Orange, ci și pentru clienți și parteneri.

“Avem clienți și zone impactate economic și acest impact este resimțit și de noi. Avem solicitări de amânare plăți, revizuirea ofertelor, suspendarea serviciilor. Este firesc și responsabil să fim alături de clienții noștri, să găsim soluții, astfel încât să depășim perioada asta cu un impact cât mai mic”, continuă Liudmila Climoc.

Contextul actual a determinat mediul de afaceri să pună un accent deosebit și pe responsabilitatea socială. Astfel, Orange România s-a implicat în ultimele trei luni în diverse proiecte, precum susținerea educației digitale sau susținerea personalului medical.

În plus, izolarea la domiciliu a dus și la o creștere foarte mare a traficului de date fixe și mobile. Mai exact, în zona de date mobile traficul de date a urcat cu peste 30%, însă această creștere nu a fost resimțită în calitatea rețelei. “Clienții au trecut în online. Avem creșterea ratelor de interacțiuni cu clienții în online care au depășit 50%. Am avut creșteri exponențiale și la plățile digitale. În unele zone mai mult de dublu. Vedem cumva că această criză ne-a dat un imbold adițional în creșterea serviciilor digitale și cred că acest efect va rămâne și pe viitor”, mai precizează CEO-ul Orange.

Deși s-au redeschis magazinele începând cu data de 15 mai, în prima săptămână doar 7% din angajați s-au întors la birou. Liudmila Climoc consideră că doar 20-25% dintre angajați se vor reîntoarce la birou, însă treptat, iar aceștia au posibilitatea să aleagă dacă vor să revină sau nu.

De asemenea, aceasta consideră și că modul viitor de operare vi fi foarte diferit față de cel de dinainte de pandemie. Mai exact, “el va fi mult mai dinamic, mult mai agil, mult mai digital și mult mai echilibrat între lucrul la birou și lucrul acasă”.

Criza generată de COVID-19 a accelerat și digitalizarea României, iar dacă pentru unele companii poate fi un proces foarte dificil, Liudmila Climoc este de părere că digitalizarea ar trebui privită ca un instrument de reinventare și de maximizare a potențialului.

Situația actuală a demonstrat și că se poate lucra în online, iar pe viitor CEO-ul Orange crede că aceste servicii vor crește în relevanță. “Problemele cu care ne confruntam cu toții cumva ne determină să facem pași mari în direcția unei reforme digitale și în special în ceea ce privește companiile mici și mijlocii și instituțiile publice”, mai adaugă Climoc, precizând că această criză reprezintă o încercare pentru orice business.

“Scopul este să fim și mai eficienți și să creștem productivitatea business-ului în condițiile în care suntem impactați și noi de pandemie”, afirmă aceasta.

În ceea ce privește relansare economiei și ieșirea din criză, Liudmila Climoc spune: “Cred că efectele crizei se vor resimți anul acesta și anul viitor. Probabil că asteptăm ca a doua jumătate a anului să fie impactată mai tare. Al treilea-al patrulea trimestru cred că va fi un moment cheie de a reflecta unde ne aflăm și repornirea va veni în anul următor, în 2021”.

Pe de altă parte, aceasta amintește că mediul de business nu funcționează într-un mod separat, ci într-un ecosistem, iar deciziile ce vor veni din partea autorităților statului vor juca un rol important în perioada post-pandemie. “Măsurile economice și de sprijin fiscal care au fost anunțate, au fost foarte bine venite și așteptate în această perioadă. Cred că avem nevoie să lucrăm mai mult la măsurile legislative care favorizează relansarea economică după criză”, mai punctează ea. Așadar, atât în industria telecom, cât și în economie în ansamblu, Liudmila Climoc consideră că aceste capabilitățile digitale, precum semnătura electronică, sunt foarte necesare, mai ales că perioada actuală a demonstrat că se poate face trecerea la digital.

“Dacă ne propunem să realizăm măcar jumătate de potențial în următorii trei ani, văd o oportunitate extraordinară”, a conchis oficialul Orange.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii