Cautare




, Contributor

Macroeconomie |
|

Litoralul, bilanț la final de sezon: peste 1,5 milioane de turiști și se așteaptă creștere de 20% anul următor

În ultimul weekend din acest sezon, doar câțiva hotelieri temerari au decis să mai aibă hotelurile deschise, însă trăgând linie, bilanțul sezonului estival 2015 este unul care le-a întrecut așteptările.
litoral.jpg

„Credem că turismul în România are potențial și de aceea facem investiții”, spune omul de afaceri Mohammad Murad la Bursa de Turism Litoral 2015, la finalul unuia dintre cei mai buni ani pentru litoralul românesc din 2008 încoace. Potrivit antreprenorului, veniturile au crescut în acest sezon estival cu circa 15-20%. În total, potrivit estimărilor Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) şi Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), circa 1,5 milioane de români și-au petrecut vacanța pe litoralul românesc în acest sezon estival.

Pentru 2016, estimează că prețurile nu vor crește și că hotelierii se așteaptă să întregistreze creșteri de minim 15%, principalul factor fiind introducerea voucherelor de vacanță.

„Sezonul a fost bun atât ca număr de turiști cât și ca încasări, așa că avem mari așteptări de la sezonul 2016”, a precizat și Aurelian Marin, președintele ANAT.

Investiții au continuat să se facă în acest an, mai ales în partea de sud a litoralului care vrea să recupereze teren în fața stațiunilor din nord, mai căutate de turiști în ultimii ani. Pentru că în zona de sud a litoralului, în special în cele șase stațiuni – Saturn, Venus, Cap Aurora, Olimp, Neptun și Jupiter –  peste 65% dintre cei care ajung aici sunt familiști, investițiile hotelierilor au mers mai degrabă spre zona de all-inclusive. Cea mai mare investiție din acest an, din sudul litoralului este complexul Mera Resort, situat în stațiunea Venus. În urma unei investiții care se ridică deocamdată la 15 milioane de euro, Mera Resort cuprinde hotelurile Mera Sky (fostul Cocorul, transformat în hotel de patru stele și singurul care a fost deschis pentru sezonul estival 2015), Mera Blue (fostul Pajura) și Mera Villas – care vor fi inaugurate în 2016. În total, complexul va avea 1.200 de locuri de cazare în sistem all inclusive, piscina exterioară, un centru de spa&wellness și o sală de conferințe de 500 de locuri, potrivit lui Nicolae Moroianu, managerul complexului. Investitorul – compania Atlas Apliance Solutions din Mioveni, care face astfel prin investiție în domeniul hotelier – are în plan dezvoltarea proiectului prin achiziționarea unui restaurant situat pe plajă și care în prezent este abandonat, dar și a hotelului Astoria din Mangalia și a unui hotel din Olimp.

O altă investiție nouă tot din sudul litoralului românesc este hotel Turquoise din Venus (fostul hotel Silvia de două stele), situat chiar pe malul mării. Proprietarul hotelului care este acum clasificat la patru stele, Omer Evren, a dechis hotelul care are 118 camere, toate cu vedere parțială sau totală spre mare, în acest sezon estival, după o investiție de circa 2,5 milioane de euro. Axat și pe partea de evenimente corporate și nunți, hotelul a fost aproape plin până în ziua în care a tras obloanele pentru a demara pregătirile necesare pentru sezonul estival 2016.

Puțin mai în nord, în stațiunea Eforie Nord, complexul Steaua de Mare – care cuprinde hotelurile Delfinul, Meduza și Steaua de Mare (care va fi gata în întregime din sezonul 2016), toate funcționând în regim de all inclusive – deținut de Nicolae Bucovală, va avea, din sezonul 2016, un Aquatonic, singurul astfel de centru existent în România, realizat în urma unei investiții care se ridică la circa 1,5 milioane de euro (dintre care 600.000 de euro provin din fonduri europene). „Estimăm că vor veni 200-300 de persoane pe zi aici”, spune Nicolae Bucovală. Hotelierul speră ca acest proiect, Aquatonic, să atragă cât mai mulți turiști străini. Deja, din 20 mai 2016 are contractate 150 de camere cu exteriorul și vizează mai ales piața din Germania.

CITEȘTE ȘI

Steaua Sudului

Parcul de aventură Paradisland, o investiție de circa 350.000 euro

Forbes Small Business: Clos de Colombes – Colțul de rai al antreprenoarei Anne-Marie Rosenberg

Forbes Small Business: Au investit 50.000 de euro și au adus Wi-Fi gratuit la mare

FPTR: Cei 130.000 de turiști au cheltuit în weekend, pe litoral, aproximativ 12 milioane de euro

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii