Cautare




, Editor Coordonator

Explorator. De vocație, om. De profesie, povestitor. www.georgianaciofoaia.ro

ForbesLife |
|

Linii şi cordoane – un eveniment Imaculatura la Mezanin

Imaculatura este un proiect interdiciplinar care generează obiecte artistice hibride, surprinzătoare, uneori funcţionale și care „nu ţine cont de graniţele imaginare dintre domenii”.
Linii și cordoane

Duo-ul format din Anca Adina Cojocaru și Irina Constantin reprezintă motorul care face ca Imaculatura să funcționeze și lucrează împreună de 3 ani cu pauze. Anca face creația, Irina o scoate în lume, Anca fiind graphic designer, ilustrator și art director, Irina lucrând pe comunicare și digital.

1. Irina, Anca, începem cu o întrebare edificatoare: cine sau ce este Imaculatura?

Imaculatura este propriul nostru „creature comforts”. Curăţă și spală tot restul. Cu ore la seral. Am vrea sa devină perpetuum mobile.

2. În ce ritm se desfășoară activitatea la Imaculatura? Și, cum anume se susține financiar?

Ritmul este aleatoriu, imprimat de ideile pe care le avem și de timpul pe care ni-l găsim. Acum avem alte două proiecte în lucru, încercăm să le facem anul ăsta. Noi susținem Imaculatura.

3. Dintre proiectele pe care le-ași creat până acum, care vă este cel mai drag și de ce?

Nu e unul singur, sunt de fapt piese și părți din alte proiecte. O să facem un top (relativ) scurt. Setul de patru batiste din seria „Strictul necesar”. Câte o batistă pentru fiecare membru al familiei (la père, la mère, la frère, la soeur): „fiecare familie nefericită este nefericită în felul ei”. Inelul-verigheta Sisif: cu piatră din granit neșlefuit (granit cules de pe stradă) din colecția „Île Flottante”. Seria de timbre fără valoare poștală din proiectul „PRICK.TICKLE.POISON”. Happeningul în care am mutat o lucrare ce a participat la RDW acum doi ani: am parcurs distanța dintre Centrul Vechi și Piața Victoriei pe jos, noi două, cu o pânză de 2 pe 3 metri. Era ușoară.

4. Povestiți-mi câte ceva despre cel mai nou proiect al vostru, „Linii şi cordoane”. De unde a venit ideea și cum anume ați pus-o în practică?

De la mâzgăleli. Din unele desene făcute aşa, într-o doară, ies chestii tari, nu există autocenzură, e doar dicteu automat, sincer. Linia e liberă şi dinamică pentru că nu o supui unei evaluări, nu te întrebi dacă e urâtă sau frumoasă, doar o mâzgăleşti. Mişcarea asta se termină după ce ai pus-o pe foaie. Aici vine linia textilă, cordonul, să o continue; pentru că e flexibil, e o linie animată. Lucrăm la ideea asta de anul trecut din iunie, cam atunci am făcut primele mâzgaleli. Lucrurile păreau foarte simple la început, se mâzgălesc nişte foi, se fac nişte cordoane. Dar pe parcurs am avut multe suprize, idei noi, răzgândiri, reveniri, recuperări; si uite că s-a făcut un an.
Asta se va vedea în expoziție, asocierea dintre linia grafică şi cea textilă. Complexitatea unei linii trecând-o prin vizual, funcţional, ritual, sonor. O linie oglindită în mai multe medii şi care traversează mai multe expresii.

5. Apropo de idei, cum vă alegeți subiectele pentru proiectele Imaculatura?

Inspirația e un lucru misterios; ideile vin singure, ne aleg ele pe noi şi se aleg între ele pentru că decurg unele din altele. În multe proiecte de-ale noastre există referințe la unul din trecut sau altul din viitor. De fapt, în „Linii si cordoane”, se regăseşte o idee şi o estetică din proiectul făcut la RDW în 2015.

6. Care este filosofia Imaculatura, cea după care vă ghidați? 

There is friction.

Linii și cordoane

7. Revenind la proiectul „Linii și cordoane”, obiectele expuse aici au și funcționalitate? Până la urmă, ce poți face cu un cordon?

Îl poți anima: lega, înnoda, dezlega, pune în talie, prinde pe cap; poate să susțină sau doar să decoreze. Un corp uman sau un perete. Cordonul poate fi protecție dar și restricție; structurează, împarte, delimitează; dar și animă, e flexbil, se poate lega în multe feluri, poate avea o mulțime de noduri. Este util și frumos.

Vă așteptăm la vernisaj pe 8 iunie, la Mezanin, în Palatul Universul (Strada Actor Ion Brezoianu 23-25, București). Facebook event AICI.

8. Cum, de unde, pe unde vă pot vedea oamenii? Care este principala cale de expunere și comunicare?

În momentul acesta, mulțumim că există the world wide web. Cam așa ne pot vedea, online, mai ales pe rețele sociale. Din când în când, fizic, la evenimentele pe care le facem.
9. Și dacă am trăi într-o lume în care nu ar exista social media, cum ați alege să vă comunicați mesajul?

Fizic, concret, palpabil, afară sau în spații închise, direct. Cel mai bun mod de a comunica.

fotografie: Raluca Margescu

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii