
Cuvintele sunt baza succesului
Întreaga lume este plină de cuvinte. Putem petrece ore întregi derulând pe ecran mii de postări ale oamenilor de succes de pe rețelele de socializare sau paginile website-urilor și blogurile diferitelor surse de știri, încercând să descifrăm mesajul pe care îl transmit. Am putea aduce în discuție limbajul care se ascunde în spatele acestor cuvinte, dar acest lucru ar putea duce la o analiză interminabilă, care probabil nu va duce nicăieri. Tot ce putem face este să indicăm câteva dintre cele mai frecvente fraze folosite în limbajul oamenilor de succes. Când suntem pasionați de ceva, îl spunem tare, răspicat și clar. De exemplu: „Îmi place la nebunie ceea ce fac”. „Nu m-am oprit niciodată din învățat”. „Nu m-am gândit niciodată că voi avea atâta succes. Am făcut pur și simplu ceea ce mi-a plăcut”. „Chiar îmi place să lucrez cu oamenii” sau „Ce grozav e să creezi valoare de care se bucură întreaga lume”. Alte fraze pot fi mai subtile, dar nu mai puțin relevante.
Limbajul succesului a fost construit în mod conștient de-a lungul anilor, având la bază o combinație paradoxală între succes și muncă intensă, dedicație și renunțare, ingeniozitate și creativitate, superficialitate și profunzime. Este ceea ce numim modelul de afaceri. Antreprenoriatul este cea mai stresantă muncă, cu excepția cazului în care, desigur, implică stres zero. Este nevoie de un curaj incredibil pentru a începe o astfel de călătorie și este și mai greu să construiești următoarele afaceri care să valideze acest demers. Când ești fondatorul unei companii, devine și mai important să alegi limbajul potrivit pentru a spune povestea ta publicului țintă, pentru a-l inspira.
De ce ai nevoie de limbajul succesului?
Este interesant că pentru „a avea succes” ni se cere să folosim limbajul succesului, tocmai pentru a obține succesul. Răspunsul la întrebarea ”de ce” este de fapt destul de simplu. Succesul lasă indicii, iar limbajul este unul dintre aceste indicii. Dacă poți utiliza cu succes acest limbaj, acesta poate fi foarte valoros pentru succesul afacerii tale, în special pentru tot ceea ce ține de marketing. Acest limbaj ar putea fi subtil sau foarte îndrăzneț. Numitorul comun este entuziasmul, încrederea și atitudinea pozitivă.
Cum poți folosi limbajul succesului?
- Folosește puterea exemplului – fă referire la povestea ta, redă experiența ta antreprenorială anterioară pentru a scoate în evidență faptul că fiecare din oamenii de succes au experimentat la un moment dat scenarii de viață sau situații similare.
- Alege un subiect bun și localizează-l geografic – cheia pentru a profita la maximum de conținutul poveștii tale este să ai un subiect care să atragă publicul și apoi să arate unde se încadrează conținutul tău în contextul țării în care operezi. Aici te poate ajuta enorm o agenție de traduceri specializată în localizare, cum este Syncro, pentru a reda conținutul în limba țintă, perfect adaptat la piața de destinație.
- Tonul – acesta este primul element pe care îl va observa publicul tău atunci când te faci vizibil și auzit. Din acest motiv, este foarte important să acorzi atenție maximă acestui aspect. Asigură-te că tonul este folosit ca factor determinant în crearea conținutului.
- Analiza conținutului altor oameni de succes – urmărește câteva videoclipuri online și citește câteva postări ale blogger-ilor de succes din industria ta. Urmărește stilul și firul conținutului și notează toate ideile cu care rezonezi.
Concluzie
Oamenii de succes precum Thomas Edison, Michael Dell, Steve Jobs, Abraham Lincoln, Benjamin Franklin, Winston Churchill, Mary Anne Radmacher, Steve Case, Coco Chanel, Charles Schwab și Richard Branson sunt renumiți pentru faptul că au folosit instrumente creative de marketing și și-au construit mărcile prin utilizarea limbajului de succes pentru a se promova. Oamenii de succes au un mod de a vorbi și o limbă a lor care stimulează creativitatea și care face ca visele să devină realitate.