Cautare




, Contributor

Sunt redactor Forbes Romania, coordonator al proiectului Forbes 50 cele mai influente femei din România, scriu despre cariere, educație și servicii medicale.

Social media |
|

Liderii generaţiei Y

Antreprenoriat
Directori de HR, profesori, consultanţi şi directori de companii încearcă să contureze profilul liderului adevărat şi pe cel al liderului nedorit, prezentând totodată tendinţele în HR, la a şasea ediţie a conferinţei despre „CEO şi cultură organizaţională”.

 

Consensul de la care s-a pornit este că liderii sunt principalii arhitecţi ai culturii organizaţionale, cei care dictează valorile acesteia şi că un leadership slab provoacă stress, aşa cum a subliniat primul vorbitor din conferinţă, Ryan Ross, Vice President Global Alliances Hogan Assessment US. Acesta a susţinut că un lider trebuie definit în raport cu echipa: capabil de a construi şi menţine o echipă bună, care la rândul ei să îl respecte, dar şi să îl evalueze constant. De asemenea, liderul ar trebui să se concentreze asupra valorilor echipei. Dwight Eisenhauer, al 34-lea preşedinte american, care spunea că nimeni nu mai râdea la glumele sale după ce nu a mai fost preşedinte, a fost dat ca exemplu negativ de lider definit doar de poziţie.

Ross a mai adăugat că un lider trebuie să demonstreze integritate, discernământ (pre- şi post-decizii, adică nu dă vina pe ceilalţi), competenţă (buni la ceva, dar nu la tot) şi viziune. De asemenea, este un fapt dovedit că un lider bun este mai degrabă modest, nu arogant.  Fapt susţinut şi de profesorul Ken Harmon, de la Provost şi VicePresident for Academic Affairs Kennesaw State University, Atlanta, Georgia- USA. Acesta a dat exemplul lui Darwin E Smith, CEO Kimberly Clark, producător de bunuri din hârtie, o persoană timidă, rezervată, căruia nu îi plăcea să fie în centrul atenţiei, dar care s-a dovedit unul dintre cei mai buni CEO din toate timpurile. Aceleiaşi persoane i se spusese în armată că nu va fi niciodată lider.  Ken Harmon a concluzionat că a fi lider excepţional nu ţine de ceea ce faci, ci de cine eşti. De aceea, o persoană nu poate fi „antrenată” să devină lider, ea trebuie să dezvolte anumite calităţi. „Un lider adevărat nu este în niciun caz arogant, dimpotrivă, se bucură să discute cu persoane care au altă viziune asupra lumii. Marile companii nu îşi aleg liderul lăsându-se cuceriţi de carisma cuiva din afara companiei, ci dinăuntru”, a spus Harmon.

Şi Adela Jansen, HR Executive Director la BRD, a subliniat la rândul său că, după criză, s-a dovedit că  nu IQ-ul este cel mai important, ci EQ –inteligenţa emoţională, cea care determină abilităţile de lider.

Vlad Bog, HR Director Microsoft România, a vorbit despre generaţia Y, care este deja o parte importantă din organizaţii, iar în următorii 15 ani va deveni majoritate (75%). Generaţia Y este o generaţie permanent conectată, pentru că s-a născut cu tehnologia modernă. Ea va schimba organizaţiile din interior, prin modul său de a fi şi lucra: în echipă, cu un feedback direct şi imediat. „Deoarece sunt obişnuiţi ca vocea să le fie mereu ascultată prin reţelele de socializare, cei din generaţia Y îşi vor dori să fie lideri, să schimbe lucrurile în bine”, a susţinut Bog. Ei nici nu concep să nu pună pasiune în ceea ce fac şi cer şi de ceilalţi acelaşi lucru, fiind, de fapt, prima generaţie care îşi permite să facă ce îi place. Tocmai de aceea, generaţia Y nu mai vede o demarcaţie între viaţă personală şi muncă şi judecă performanţa nu după prezenţă, ci după rezultate. Astfel angajaţii au autonomie şi libertatea de a-şi construi un program flexibil, acolo unde se poate. „În organizaţiile în care a fost implementat sistemul ROWE (Results Only Work Environment), satisfacţia anagajaţilor a crescut cu 40 %”, a adăugat Bog.

Cum generaţia Y preferă mesajele instantanee, nu mailurile, reţelele pentru angajaţi de tip Yammer, pe care Microsoft o foloseşte deja şi constituie 70% din comunicare, se vor dezvolta. Tot din motive de eficienţă, modul de lucru va avea şi efecte concrete: birourile se vor muta în oraşe, vor fi mai multe open space şi mai reduse ca spaţiu.

Conferinţa despre CEO şi cultură organizaţională este o iniţiativă a Hart, companie de servicii de consultanţă în resurse umane. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii