Deşi timpul petrecut de tineri pe Internet este dedicat în mare parte divertismentului, 33% dintre cei care au răspuns la chestionare obișnuiesc să caute și informații despre carieră pe Internet, timpul alocat acestei activități fiind în medie de 1,6h pe săptămână.
Mai mult, relația cu tehnologia reprezintă un element definitoriu pentru tineri: 70% dintre ei dețin un smartphone, 19% o tabletă, în timp ce 60% dintre ei au un laptop sau o cameră foto.
Dacă 91% dintre tineri intenționează să-și perfecționeze abilitățile digitale în următoarele 6 luni, 87% vor să se informeze mai mult în viitor în legătură cu piața muncii și oportunitățile existente pentru tineri.
Întrebați ce materii care să îi ajute în carieră și-ar dori să fie incluse în programa școlară, cei mai mulți dintre elevi au menționat dezvoltarea de aplicații (47%), limbi străine moderne, cum ar fi norvegiana, suedeza, olandeza (44%) sau management de proiect (30%).
Studiul a fost realizat de Samsung în perioada 16 octombrie – 5 noiembrie 2013, pe un eșantion de 1911 de respondenți, cu vârsta cuprinsă între 16 și 19 ani, în 20 de licee din orașele Târgu-Jiu, Pitești, Focșani și Alba-Iulia. Samsung a inițiat, în 2011, campania educațională „Trends of Tomorrow”, parte a programului internațional de responsabilitate corporativă, ce are drept scop orientarea și dezvoltarea profesională a tinerilor din clasele terminale de liceu. În 2013, caravana Samsung „Trends of Tomorrow” a ajuns în 40 de licee din 9 orașe și a stat de vorbă cu peste 6.300 de elevi.