Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

Libris.ro la 12 ani: ce s-a schimbat în piața online de carte. Lectura, încotro?

Cu aproape 14 milioane de cărți vândute, librăria Libris.ro este o destinație pentru achiziții culturale a peste 2 milioane de clienți din întreaga țară. Cu ocazia aniversării, Libris surprinde schimbările majore care au marcat piața de carte din România în ultimii 12 ani.
Libris_Depozit_Nou_1

La 12 ani de la lansare, Libris.ro are astăzi un stoc permanent de aproape 50.000 de titluri și 130 de angajați, care expediază zilnic peste 10.000 de volume.

Anul 12 al existenței Libris.ro este marcat și de primul târg online de carte și experiențe culturale – LibFest. De-a lungul celor 100 de ore de maraton cultural, au avut loc peste 130 de lansări de carte și dialoguri cu autori și iubitori de carte, care au totalizat peste 1 milion de vizualizări.

Peste 240.000 de cititori au trecut pragul virtual al LibFest, iar cea mai bine vândută carte a evenimentului a fost O chestiune de viață și de moarte (Irvin D. Yalom, Marilyn Yalom). Nevoia de introspecție și autocunoaștere este accentuată în rândul publicului, topul celor mai vândute cărți ale acestui an fiind dominat de volumul Vindecarea copilului interior (Stephanie Stahl).

Lectura, încotro?

De-a lungul anilor, clienții au devenit tot mai digitali, plasând comenzi de pe mobil, procentul ajungând pe Libris.ro la aproape 65% în 2021, și consumând tot mai multă informație în format video. Interviurile din seria Oameni și Cărți, precum și dialogurile culturale din cadrul LibFest au strâns peste 1 milion de vizualizări până în acest moment.

Media de vârstă a celor care fac comenzi la librăria online Libris.ro a scăzut constant. În ultimul an vânzările pe segmentul de vârstă 18-25 de ani au crescut cu 36%, iar cel mai stabil segment de cititori este cel de 25-34 ani, care generează aproape o treime din vânzări.

Tinerii nu sunt singurii care se îndreaptă către lectură, ci, odată cu creșterea popularității comerțului online, și vârstnicii comandă tot mai multe cărți. Astfel, creșterea pe segmentul de vârstă 60+ a fost anul trecut de 60%.

„De la an la an, vedem un interes tot mai mare din partea cititorilor tineri, care caută atât cărți de dezvoltare personală, cât și titluri actuale. Am putea spune că așteaptă aparițiile noi, cărțile cu buzz, dar și cărțile cu autograf. De asemenea, numărul volumelor alese în faza de precomandă crește constant, fiind un semnal că cititorul român este informat și avid să consume bestsellere locale sau internaționale, a precizat Laura Țeposu, CEO și co-fondator Libris.ro.

Căutările editoriale ale publicului cititor sunt astăzi însă dominate de nevoia de interacțiune, de apropiere și de apartenență. Scriitorii care își construiesc comunități mari, arătând autenticitate în discursul zilnic și care își împărtășesc în mod transparent trăirile și gândurile, sunt cei care reușesc să se apropie de cititori și să vândă cele mai mari volume de cărți. De asemenea, experiențele culturale create sunt esențiale pentru succesul editorial al unui volum, după cum au arătat și rezultatele târgului LibFest.

„Acum 12 ani provocarea majoră cu care ne confruntam în ecommerce era să creștem încrederea publicului față de acest mediu de vânzare. Astăzi, misiunea noastră este să creăm experiențe autentice, astfel încât fiecare comandă plasată să aducă bucurie și să creeze o interacțiune plăcută. Dintotdeauna ne-am dorit să fim un ajutor real pentru clienți, să avem o selecție vastă de lecturi pe gustul lor, să le prezentăm cele mai interesante apariții editoriale și să oferim mai mult decât un produs – fiindcă pentru noi cartea nu a fost niciodată un simplu produs – ci o experiență culturală. Pasiunea pentru cărți este în ADN-ul echipei Libris, ne place să le cunoaștem, să le descoperim, să le recomandăm. Este rolul în care simțim că facem ce ne place în fiecare zi” – adaugă Laura Țeposu.   

Dincolo de volumele de beletristică, atenția cititorilor maturi se îndreaptă tot mai mult către cărțile de dezvoltare personală, în special cele cu valențe în psihologie. În ultimul an, categoria Dezvoltare Personală a crescut cu 93% față de anul anterior, semn că publicul se orientează către volumele care susțin autocunoașterea, introspecția și înțelegerea sinelui. De asemenea, părinții investesc în cărți pentru copii, creșterile pe acest segment fiind de 30-40% în fiecare an.

Topurile ultimilor 12 ani

Top bestseller – cea mai bine vândută carte

 2009 – Simbolul Pierdut – Dan Brown

2010 – Liderul Receptiv – Michael Carroll

2011 – Branding pe frontul de est – Aneta Bogdan

2012 – Fii demn! – Dan Puric

2013 – Călătoria – Brandon Bays

2014 – Fluturi vol. 1+2 – Irina Binder

2015 – Fluturi vol. 1+2 – Irina Binder

2016 – Fluturi. Volumul 3 – Irina Binder

2017 – Insomnii – Irina Binder

2018 – Străinul de lângă mine – Irina Binder

2019 – Până la sfârșit – Irina Binder

2020 – Iartă-mă că te-am iubit – Ela E.H.

2021 – Vindecarea copilului interior – Stefanie Stahl

 Top vânzări autori – general:

  1. Irina Binder
  2. Ion Creangă
  3. Lise Bourbeau
  4. Ioana Chicet-Macoveiciuc
  5. Dumitru Constantin Dulcan
  6. Mircea Eliade
  7. Dan Brown
  8. Frații Grimm
  9. Jojo Moyes
  10. Mark Twain

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii