Cautare




, Contributor

Forbes.com

Cariere |
|

Leonardo deschide noi magazine, dar le închide pe cele din zonele cu trafic redus

leonardo.jpg
Retailerul de încălțăminte Leonardo își propune, pentru anul 2013, să continue îmbunănățirea indicatorilor de performanță și pe lângă deschiderea unui magazin în Făgăraș (ianuarie 2013) și a altor două în București, este preocupat în închiderea sau relocarea magazinelor care se află în zone cu trafic redus, a declarat pentru Forbes România, Laurențiu Ochiuleț, Director de Marketing & Dezvoltare al firmei.

Acesta mai spune că anul 2012 a reprezentat pentru Leonardo unul de consolidare a poziției de lider pe piața românească de retail de încălțăminte cât și de redresare economică, conform planului de reorganizare început din octombrie 2010 și până în octombrie 2014!

“Condițiile economico-financiare din piață s-au menținut în continuare foarte dificile, totodată cursul de schimb valutar leu/euro a avut o evoluție dramatică (în contextul în care toate costurile sunt raportate în euro: marfă, chirii, utilități, transport, dar încasările se fac numai în lei) și în același timp concurența pe piață a sporit semnificativ, astfel că lupta se duce acum cu marii jucători internaționali.”, adaugă Ochiuleț.

Reprezentanții companiei susțin, la unison, că în mare măsură planul de reorganizare a fost respectat în anul 2012, iar plățile programate au fost efectuate în proporție de 100%.

Omul de afaceri Florin Panea a cerut în a doua parte a anului 2009 intrarea în insolvenţă a companiei Leonardo, cel mai mare retailer de încălţăminte şi marochinărie din România. Cu datorii cumulate de circa 100 milioane de euro, Panea a trecut în noiembrie 2009 la un plan de reorganizare judiciară. Acesta a inclus, pe lângă închiderea a circa 50 de magazine neprofitabile, şi scăderea preţurilor la raft.

Potrivit datelor Casei de Insolvenţă Transilvania, intrarea în această procedură a prins compania Leonardo cu 136 de magazine la nivel local şi unul sechestrat, alte 64 de unităţi în Ungaria şi cinci în Republica Moldova şi în Bulgaria. Leonardo a înregistrat în 2009 o cifră de afaceri de circa 100 de milioane de euro, în scădere cu 30% faţă de 2008, şi pierderi de peste 50 de milioane de euro.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii