Cautare




, Staff

Telecom |
|

Lenovo România: Anul trecut am vândut peste 200.000 de smartphone-uri. Piața are potențial de creștere pentru încă cel puțin un an

Lenovo România a vândut, în 2016, peste 200.000 de smartphone-uri, mai mult cu 40.000 de unități decât anul precedent, a spus Răzvan Sturza, mobile business group leader Lenovo România.
Răzvan Sturza, Lenovo

Obiectivul companiei este să ajungă la o cotă de 10% din piața locală de smartphone-uri, odată cu relansarea brandului Motorola, cumpărat de Lenovo, în anul 2014.

Treptat, pe piața locală se vor găsi doar smartphone-uri marca Motorola, ca parte a companiei Lenovo.

„Nu se poate face o preluare peste noapte a unei companii, o perioadă de timp s-a mers în paralel, Lenovo era în expansiune ca smartphone, Motorola avea un line-up nou. Dar acum piața e globală, lucrurile se consolidează, diferențele dintre majoritatea smartphone-urilor sunt din ce în ce mai mici. În acest context conteaza cât de competitiv ești, este important este să ai costurile sub control. Este greu sa faci asta cu două branduri globale. (…) În România, brandul Motorola n-a mai fost prezent de mult timp, este nevoie de timp până să înțeleagă clienții că brandul Motorola este din nou pe piață”, spune Răzvan Sturza.

Anul trecut, telefoanele Motorola au reprezentat o pondere de 10% din vânzările totale ale diviziei de smartphone-uri Lenovo. Primele produse sub brandul Motorola au fost introduse pe piața din România deja din această vară (Moto C si Moto E).

Tendința clienților români este de a cumpăra telefoane cu specificații tehnice mai bune și nu neapărat mai ieftine, mai spune el.

Publicul-țintă al acestora este împărțit în două categorii, menționează Sturza – persoanele interesate de specificațiile tehnice, care lucrează în IT sau care au un job tehnic, iar a doua categorie este reprezentată de tineri. Prețurile acestora variază între 399 lei (gama Motorola Moto C), 699 lei (Motorola Moto E), iar prețul maxim poate fi de până la 1000 de euro, însă acest telefon nu este înca lansat în România.

„Vedem că o mare parte a achizițiilor este determinată de preferința pentru brand, sunt și oameni care cumpără pentru specificații, dar sunt și cei care cumpără pentru că le place un anumit brand. Dacă nu reușesti să ai o legătură emoțională, este foarte greu să ai vânzări mari, pentru că lucrurile acestea se întâmplă în timp”.

Răzvan Sturza estimează că începând cu luna septembrie și până la finalul anului vor fi vândute zeci de mii de telefoane marca Motorola.

Ca obiectiv, Lenovo își propune să ajungă la o cotă de 10% din piața smartphone-urilor din România.

„După ce atinge 10% cotă în piața respectivă, o companie începe să fie relevantă. Motorola, ca brand parte a Lenovo, își propune să aibă un portofoliu pe toate segmentele de piață. (…) Până la sfârșitul anului viitor ar trebui să avem 10%, dar aici sunt multe variabile, durata poate fi mai lungă sau mai scurtă. Vom avea acest obiectiv până când îl atingem”.

În opinia sa, piața de smartphone-uri este în scădere în Europa de Vest, în timp ce în România există potențial de creștere pentru încă cel puțin un an.

„Aici sunt oameni care încă au telefoane clasice și care reprezintă potențial de creștere pentru încă cel puțin un an. Anul acesta există un consens că piața va crește, undeva spre mai mult de 4 milioane de unități vândute. Ca moment, este încă bine să vii în piață, pentru că este în creștere. Este mai greu să intrii pe o piață saturată, unde oamenii sunt deja la a doua achiziție, dacă sunt mulțumiti de brandul existent, trebuie să faci efort mai mare să-l convingi pe clientul respectiv să încerce și un alt brand”.

Atunci când își cumpără un smartphone, românii se uită, în primul rând, la brand, apoi la specificații și în ultimul rând țin cont de preț, mai spune Sturza.

Foto credit: Mihnea Ratte

 

 

 

 

 

 

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii