Cautare




, Contributor

Tech |
|

Lenovo a înregistrat venituri de 14,1 miliarde de dolari în ultimul trimestru al anului trecut

Lenovo Group a raportat un venit de 14,1 miliarde de dolari, în cel de al treilea trimestru al anului trecut, în creştere cu 31% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2013, și un profit brut de 2,1 miliarde de dolari.
lenovo.jpg

Creșterea se datorează în special majorării din segmentul de PC-uri şi a integrării investiţiilor realizate în diviziile Motorola Mobility (Motorola) şi IBM System x, x86 server (System x).

Venitul bancar brut înainte de deducerea cheltuielilor realizate cu fuziuni şi achiziţii a ajuns în trimestrul al treilea la 348 milioane de dolari, în creştere cu 8% faţă de perioada similară a anului trecut.

Cheltuielile contabile non-operaţionale realizate pentru fuziuni şi achiziţii au totalizat 74 milioane de dolari şi au inclus taxe precum amortizarea activelor intangibile şi dobânda pentru biletele la ordin realizate pentru investiţiile realizate cu Motorola şi System x. Incluzând aceste cheltuieli, venitul înainte de plata taxelor a ajuns la 274 milioane de dolari, redus cu 15% comparativ cu perioada similară din anul fiscal anterior.

Totodată, venitul net înregistrat în al treilea trimestru fiscal a fost de 253 milioane de dolari, în scădere cu 5%, în timp ce venitul net înainte de deducerea cheltuielilor bancare pentru investiţiile în fuziuni şi achiziţii a fost de 327 milioane de dolari, în creştere cu 23%.

Segmentul PC-urilor, care reprezintă core business pentru Lenovo, rămâne în continuare puternic pe măsură ce se diversifică prin înglobarea business-urilor Motorola şi System x.

Echilibrarea veniturilor este în acest moment un punct forte pentru Lenovo: în prezent, PC-urile contribuie cu 65% la veniturile companie, dispozitivele mobile aduc 24%, iar segmentul Enterprise aduce 9% din veniturile totale. În urmă cu un an, PC-urile reprezentau 81% din veniturile Lenovo.

„În acest trimestru, ne aflăm la linia de start a unei noi curse, însă rezultatele realizate ne îndreptăţesc să credem că avem strategia potrivită, că am făcut achiziţiile necesare şi că am executat corect implementarea globală, astfel încât sunt încrezător că vom câştiga”, declară Yuanqing Yang, preşedinte şi director executiv Lenovo.

„Core business-ul nostru reprezentat de PC şi-a menţinut poziţia cheie şi şi-a îmbunătăţit profitabilitatea. Noile achiziţii au avut rezultate foarte bune în primul trimestru după integrare şi devin cu siguranţă motoare de creştere. Motorola este deja o putere globală: a înregistrat în premieră vânzări mai mari de 10 milioane de unităţi în acest trimestru şi va reintra pe piaţa din China”, a mai adăugat reprezentantul Lenovo.

Profitul brut al companiei a crescut în al treilea trimestru fiscal cu 54%, comparativ cu perioada similară din anul precedent, ajungând la 2,1 miliarde de dolari, ceea ce înseamnă o marjă brută de 14,9%.

Profitul operaţional a scăzut în timpul trimestrului cu 3% raportat la aceeaşi perioadă din anul fiscal anterior, până la 325 milioane de dolari. Venitul pe acţiune a ajuns în perioada menţionată la 2,32 cenţi/17,99 HK cenţi, iar depozitele nete se ridicau la finalul lunii decembrie 2014 la 1,3 miliarde de dolari.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii