Cautare




, Contributor

Forbes.com

IT |
|

Lenovo a urcat, în 2012, pe poziţia a treia a clasamentului producătorilor de PC-uri

Z400_1.jpg
Cu o cotă de piaţă de 12,3% în România, Lenovo a urcat în 2012 pe poziţia a treia a clasamentului producătorilor de PC-uri.   Această creştere corespunde poziţionării Lenovo în regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu, Africa), unde pentru prima dată Lenovo a atins o cotă de piaţă exprimată prin două cifre, terminând al doilea trimestru fiscal la 10.8 procente.

Lenovo a devenit astfel al treilea cel mai mare furnizor de PC-uri în regiune. Compania deţine primul loc în Rusia şi Germania, unde a câştigat încă 3.9 puncte procentuale în ultimul an. Deşi industria a înregistrat o scădere de opt procente în întreaga regiune EMEA, Lenovo şi-a mărit livrările cu 27 procente de la un an la altul, un rezultat remarcabil.

Această creştere echilibrată a devenit o marcă definitorie pentru Lenovo în ultimii trei ani, şi este rezultatul concentrării continue a companiei pe strategia de “protecţie şi atac”, prin care grupul îşi întăreşte poziţia în acele locuri şi pieţe unde business-ul este solid, şi se extinde către noi zone şi pieţe. Intrarea pe pieţe noi este esenţială pentru ca Lenovo să îşi continue poziţionarea de lider în era PC-Plus, în care tabletele, telefoanele şi televizoarele inteligente devin din ce în ce mai dorite şi căutate de consumatori.

Pentru prima dată, Lenovo a devenit cel mai mare furnizor de PC-uri laptop din lume (rapoarte Gartner, trimestrul fiscal III, 2013). Livrarile globale de laptopuri în trimestrul de referinţă au crescut cu 11.3 procente faţă de anul anterior, ajutând Lenovo să îşi extindă cota de piaţă cu 2.6 puncte , până la un nivel record de 16 procente. În întreaga industrie, livrările de laptopuri au scăzut cu şapte procente în ultimul an.

Vânzările de laptopuri au continuat să aducă cea mai mare contribuţie la vânzările globale ale Lenovo, generând 53 de procente din veniturile Lenovo. În al doilea trimestru fiscal (Iul-Sept 2012), Lenovo a anunţat o impresionantă varietate de modele noi: ThinkPad X1 Carbon, ThinkPad T430u ultrabook şi ThinkPad Tablet 2, prima tabletă creată special pentru Windows 8. Mai recent, Lenovo a captat atenţia industriei cu lansarea în România a două modele convertibile, Yoga şi Twist, laptopuri care se răsucesc şi se transformă în tablete, şi care sunt create pentru Windows 8.

Vânzările consolidate de PC-uri Lenovo Desktop în întreaga lume au crescut cu cinci procente faţă de anul anterior, până la 2.8 miliarde USD, adică 32 procente din veniturile Lenovo provenite din vânzări.

Intrată în al doilea an de operaţiuni, divizia Mobile Internet Digital Home (MIDH) avansează în salturi, cu vânzări consolidate  de 718 milioane USD, o creştere cu 155 procente faţă de anul anterior în al doilea trimestru fiscal, ceea ce reprezintă opt procente din vânzările totale ale companiei. Telefoanele inteligente şi tabletele se află la vârful conceptului PC Plus, iar Lenovo a continuat să îşi măreasca livrările în China, fiind acum al doilea furnizor în fiecare din cele doua categorii de produse. Lenovo şi-a mărit cu un incredibil 12.5 la sută cota de piaţă pentru telefoane inteligente în ultimul an, ajungând la 14.2 procente în China. În al doilea trimestru fiscal, Lenovo a anunţat că va începe să vândă telefoane inteligente în Indonezia, Filipine, India şi Vietnam.

Dedicat construirii unor computere personale şi dispozitive pentru Internet mobil de o concepţie excepţională, modelul de business al Lenovo se bazează pe inovaţie, un lanţ logistic global extrem de eficient şi pe o execuţie strategică puternică. Formată în urma achiziţionării de către Lenovo Group a fostei Divizii de Calculatoare Personale a IBM, compania dezvoltă, produce şi lansează pe piaţă produse şi servicii tehnologice fiabile, de înaltă calitate, sigure şi uşor de folosit.

Linia sa de produse include legendarele computere personale comerciale marca Think şi computere pentru gama largă de consumatori marca Idea, precum şi servere, staţii de lucru şi o familie de dispozitive de internet mobil, incluzând tablete şi telefoante tip smartphone. Compania Lenovo deţine centre de cercetare importante în Yamato, Japonia, în Beijing, China şi în Raleigh, Carolina de Nord.

Lenovo este o companie de tehnologie personală cu o cifră de afaceri de 30 miliarde USD; este primul furnizor de computere personale din lume potrivit Gartner şi al doilea potrivit IDC (la o distanţă de 0.2 procente de liderul de piaţă), deservind clienţi din peste 160 de ţări.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii