Nicoleta Eftimiu, Marketing Director Coca-Cola România și Moldova
Forbes: Trei lecții pe care le-ați învățat în criza economică din România, în perioada 2008 – 2014?
Nicoleta Eftimiu: Ca o regulă generală, când vine vorba de business, trebuie să fii mereu atent la toate schimbările din jurul tău.
AFLĂ CUM A FOST REALIZAT TOPUL CELOR MAI PUTERNICI OAMENI DE MARKETING DIN ROMÂNIA
Iar acum, despre lecții:
Lecția nr 1.
Ideile bune bat criza. De fapt, bat orice.
În timpul crizei economice, campaniile care au avut la bază o idee puternică au dat rezultate. Atunci când ai conținut, când comunici sincer și consistent și când continui să investești, nu poți da greș.
Deși a fost o provocare uriașă pentru noi toți, compania Coca-Cola a privit criza economică ca pe o nouă oportunitate de a respecta angajamentele asumate și de a surpinde consumatorii cu produse și campanii inovative.
VEZI TOPUL CELOR MAI PUTERNICI OAMENI DE AFACERI DIN ROMÂNIA – EDIȚIA 2015
Lecția nr 2
Am învățat cât de semnificative pot deveni pentru business viteza de reacție și adaptabilitatea la contextul socio-economic, mai ales când avem de-a face cu o situatie atipică, așa cum este o criză economică. Identificarea oportunităților și trecerea la acțiuni rapide pentru a capitaliza pe acestea pot deveni un atu pentru evoluția companiei.
O companie care reușește să identifice aceste momente, să le recunoască și să le adreseze la timp prin tactici corecte are deja un mare avantaj în procesul de acomodare cu un context economic dificil.
Lecția nr 3
Ca și în viață, este bine să ai alături prieteni pe care te poți baza. (Zâmbește.)
La fel se întâmplă și în piață! Dacă știi să îți alegi partenerii de business, să-i cunoști și să-i păstrezi aproape prin programe dedicate, ei vor deveni prieteni de încredere!
Alături de parteneri strategici, continuăm să dezvoltăm soluții eficiente și să ne întâmpinăm consumatorii cu oferte inovatoare, adaptate pieței și contextului economic.