Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Bunuri de consum |
|

Lecțiile crizei – Mihai Bârsan (Ursus Breweries): „Este bine, dacă poți, să-ți faci provizii din timp pentru vremuri grele”

Criza economică a trecut. Creșterea consumului în România aduce un aer proaspăt în lumea marketingului. Care sunt experiențele profesionale pe care le-au avut oamenii de marketing după ce au străbătut furtuna? „Forbes România” invită pe profesioniști să-și mărturisească experiențele dobândite în acest timp.
Mihai Barsan_Ursus Breweries

Mihai Bârsan, Vicepreședinte Marketing Ursus Breweries

Forbes: Trei lecții pe care le-ați învățat în criza economică din România, în perioada 2008 – 2014?

Mihai Bârsan: Eu am „petrecut” perioada maximă a crizei pe alte meleaguri (Elveția, Slovacia) însă am rămas suficient de conectat ca să învăț câte ceva:

AFLĂ CUM A FOST REALIZAT TOPUL CELOR MAI PUTERNICI OAMENI DE MARKETING DIN ROMÂNIA

1)Expect the unexpected”: Chiar pe la mijlocul lui 2008 eram de părere și declaram sus și tare cui mă întreba că nu va fi nicio criză în România. Cred, acum, că orice este posibil și este bine, dacă poți, să-ți faci provizii din timp pentru vremuri grele.

VEZI TOPUL CELOR MAI PUTERNICI OAMENI DE MARKETING DIN ROMÂNIA – EDITIA 2015!

2) Lecția investițiilor anti-ciclice: Criza a fost o perioadă în care au scăzut prețurile cam la orice și în același timp au scăzut și investițiile. Cei care au avut fonduri și curaj să investească mai mult în această perioadă, nu doar că au obținut deal-uri mai bune, dar au și prins competiția pe picior greșit.

3) Lecția de risk management Nicholas Taleb, autorul „Black swan”, care propune dezvoltarea agilității și construirii de „ași în mânecă” pentru perioade de criză într-o lume unde stabilitatea este mai degrabă excepția decât regulă.

Atât în perioada petrecută în Slovacia, cât și după întoarcerea în România, am încercat să „antifragilizez” portofoliile SABMiller printr-o prezență echilibrată în toate segmentele cu potențial de creștere, inclusiv cele care la prima vedere nu prezintă o mare atractivitate financiară.

CITESTE OPINIA CLAUDIEI FIREZ (TERAPIA SA)!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii