
Laura Barbu, Director Brand and Marketing Communications, Vodafone România
Forbes: Trei lecții pe care le-ați învățat în criza economică din România, în perioada 2008 – 2014?
Laura Barbu: Cea mai frumoasă lecție a fost asumarea curajului de a da viață rolului social al brandului în toate manifestările sale. Atunci când tonul optimist al publicității pare fals iar preocupările oamenilor sunt concentrate continuu pe soluția zilei de mâine, inspirația și onestitatea în preocuparea față de gândurile clienților fac diferența în strategia de brand și comunicare.
„Împreună suntem mai puternici” a adus paradigma comunicării Vodafone în realitatea acelor ani. A rezonat pozitiv cu oamenii în acele momente și a fost punctul de pornire al platformei „Românii au inițiativă” – experimentul social a luat locul pauzei publicitare. Și astfel s-au născut legendele noii lumi digitale.
AFLĂ CUM A FOST REALIZAT TOPUL CELOR MAI PUTERNICI OAMENI DE MARKETING DIN ROMÂNIA
Crizele economice sunt o oportunitate bună ca să te reinventezi. Când simți că nu mai funcționează mai nimic în ceea ce faci, aplică ce știi mai bine în alt domeniu, în alt context, în alt departament. Se vor naște soluții noi, vor veni rezultatele și vei avea sentimentul că ai puterea să duci lucrurile mai departe.
Și, nu în ultimul rând, aș spune să fii ancorat în realitate și pregătit pentru fiecare zi; criza a dovedit că predicția în economia de azi are valabilitate pentru perioade din ce în ce mai scurte.