Cautare




, Contributor

Servicii financiare |
|

Lecțiile crizei – Georgia Baltag (MasterCard): „Este foarte important să continui să conduci brandul în direcția dorită”

Criza economică a trecut. Creșterea consumului în România aduce un aer proaspăt în lumea marketingului. Care sunt experiențele profesionale pe care le-au avut oamenii de marketing după ce au străbătut furtuna? „Forbes România” invită pe profesioniști să-și mărturisească experiențele dobândite în acest timp.
Georgia Baltag_MasterCard

Georgia Baltag, Marketing Manager MasterCard

Forbes: Trei lecții pe care le-ați învățat în criza economică din România, în perioada 2008 – 2014?

Georgia Baltag: M-am alăturat echipei de Marketing MasterCard în 2008, în momentul în care a început criza. Astfel, n-aș putea s-o compar cu o stare anterioară decât din perspectivă de consumator. Însă, ca în orice provocare, am învățat lucruri despre piață, despre echipă și despre mine, desigur.

În general, consider că în orice situație trebuie să-ți analizezi bine punctele forte și cum poți să-ți creezi oportunități pentru a te pune în valoare.

O criză, deși creează un context potrivnic și afectează profund evoluția economiei, poate reprezenta și o șansă să-ți testezi flexibilitatea, să te reevaluezi și mai ales să descoperi soluții creative. Din punct de vedere comunicare și repoziționare, criza poate fi o provocare pe care să n-o poți refuza.

Dacă ar fi să mă gândesc la primele 3 lecții, ar fi următoarele:

1) Să dai în continuare tonul conversației în piață. MasterCard este un brand puternic, iar pe perioada crizei, nu doar că a fost prezent și a continuat desfășurarea campaniilor sale principale, dar a venit și cu componente dedicate pentru a educa utilizatorii despre beneficiile oferite de carduri si tehnologii de pe piata. În 2009 am lansat programul EduCard – o platformă de educație financiară a consumatorilor conținând noțiunile uzuale din domeniul financiar-bancar și sfaturi pentru o mai bună administrare a finanțelor personale.

Strategia noastră a fost și este de a utiliza inovația pentru a aduce valoare adăugată consumatorilor. Astfel și în perioada crizei am fost principalii promotori ai noilor tehnologii care îmbunătățesc experiența de plată a posesorilor de carduri MasterCard și Maestro.

VEZI TOPUL CELOR MAI PUTERNICI OAMENI DE MARKETING DIN ROMÂNIA – EDITȚIA 2015!

2. Stay priceless. MasterCard a continuat să comunice puternic prin campanii de educare și utilizând platforma binecunoscută priceless!.

Cred că este foarte important să-ți păstrezi identitatea și să continui să conduci brandul în direcția dorită. E drept, capacitatea de adaptare în perioade dificile este foarte importantă, dar esențial este sa rămâi autentic. Sperăm că am reușit să fim același love brand, care se promovează creativ și inovează constant, dar care totodată s-a remarcat printr-o comunicare funcțională, cu beneficii directe pentru consumatori.

3. YES we can! Dacă ai alături de tine o echipă puternică și unită, precum și parteneri de încredere, cred cu tărie că poți să treci peste orice perioadă. Suntem norocoși să avem atât la nivel local, cât și internațional, oameni cu care lucrăm foarte bine și integrat și cu care atingem noi performanțe în mod constant, indiferent de vreme.

CITEȘTE: „CINE MAI ARE NEVOIE DE TVR?”

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii