Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Macroeconomie |
|

Lecțiile crizei – Dan Oprescu (Unilever): „Brandurile solide sunt ca oamenii puternici și maturi, care nu se tem de greutăți”

Criza economică a trecut. Creșterea consumului în România aduce un aer proaspăt în lumea marketingului. Care sunt experiențele profesionale pe care le-au avut oamenii de marketing după ce au străbătut furtuna? „Forbes România” invită pe profesioniști să-și mărturisească experiențele dobândite în acest timp.
Dan Oprescu_Unilever

Dan Oprescu, Director pentru Europa de Est a Unilever Baking, Cooking & Spreads

Forbes: Trei lecții pe care le-ați învățat în criza economică din România, în perioada 2008 – 2014?

Dan Oprescu: 1) În perioadele dificile, brandurile solide se întăresc. Brandurile cu tradiție, care au o bază solidă, construită în zeci și sute de ani, și care au crescut pe măsură ce relația lor cu consumatorii s-a dezvoltat, devenind din ce în ce mai personală și mai plină de emoții, au rămas pe poziții.

AFLĂ CUM A FOST REALIZAT TOPUL CELOR MAI PUTERNICI OAMENI DE MARKETING DIN ROMÂNIA

Aceste branduri au fost suficient de mature încăt să ofere atât beneficii funcționale, de care oamenii se preocupă în perioade de criză, cât și emoționale, creând o relație autentică, de care consumatorii aveau nevoie în vârtejul caracteristic perioadei dificile.

În perioadă de criză, funcționează, mai mult ca niciodată, „selecția naturală”. Cred că brandurile solide sunt ca oamenii puternici și maturi, care nu se tem de greutăți.

2) Totul este subiectiv, chiar și criza. Perioadă economică dificilă, criză, noi oportunități – fiecare are denumirea sa pentru ce s-a întâmplat în ultimii ani (nu doar în România, ci și la nivel mondial) în funcție de cum a resimțit, în mod subiectiv, această perioadă.

Eu sunt o persoană pragmatică și am căutat să privesc înspre soluții, și nu spre probleme. Împreună cu echipa mea am căutat nu modalități de adaptare la noua situație și de supraviețuire, ci soluții inovatoare, care să ne facă să fim cu un pas înainte. Și având în vedere că, atunci când mă uit la liniile din buget, am optimism și forța să privesc cu încredere, înseamnă că am reușit să facem ce ne-am propus, nu?

3) Poți juca războiul prețurilor sau poți acționa ca un lider. În mod paradoxal, ar spune unii, dar nu întâmplător, din punctul meu de vedere, în 2008, când toată lumea vorbea de criza, Unilever și-a schimbat modelul de business.

Astfel, a venit cu obiectivul ambițios de a-și dubla cifra de afaceri, dar nu oricum, ci reducând la jumătate amprenta de mediu. Noul model de business, axat pe sustenabilitate, pleacă de la nevoile consumatorului văzut și ca locuitor al planetei.

Unilever este una dintre primele companii care a schimbat total abordarea de business și care a trecut dincolo de marketingul așa cum îl știm, plecând de la premisa că brandurile care vor supraviețui sunt cele care fac bine. Iată, brandurile Unilever sustenabile cresc de două ori mai repede decat celelalte branduri!

Marketingul nu este un o înfruntare a tacticilor, ci o luptă a strategiilor. Și asta se vede în rezultatele financiare.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii