Alina Imbrea, Marketing Director Snacks, PepsiCo Greater Balkans
Forbes: Trei lecții pe care le-ați învățat în criza economică din România, în perioada 2008 – 2014?
Alina Imbrea: Perioada de criză a impus o serie de schimbări în obiceiurile de consum şi comportamentul consumatorilor, iar strategia noastră de business a trebuit să le urmărească îndeaproape.
Am învățat, astfel, că este important să te adaptezi rapid și să oferi consumatorilor produse şi oferte care le satisfac noile nevoi.
Mi s-a confirmat în această perioadă că românii sunt deschiși la noutăți, sunt curioși și dornici să încerce produse și experiențe noi, chiar și în perioade mai dificile din punct de vedere economic. Pentru a rămâne în preferințele lor, a fost important să-i surprindem, să inovăm constant la nivel de produse, ambalaje, reţete sau gusturi.
Nu în ultimul rând, este şi mai clar acum că o campanie de succes trebuie să aibă în spate un research aprofundat al consumatorului. Pentru a rămâne relevanți pentru el, este important să îi cunoaștem bine afinitățile, obiceiurile, problemele sau lucrurile care îl fac fericit.
Plecând de aici, am regândit modul de interacţiune cu consumatorii, cu accent mai mare pe latura emoţională, dar şi pe umor.
VEZI TOPUL CELOR MAI PUTERNICI OAMENI DE MARKETING DIN ROMÂNIA – EDIȚIA 2015