Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Bunuri de consum |
|

Lecțiile crizei – Adrian Urda (Altex): „N-am uitat în niciun moment că trebuie să ne diferențiem de competiție”

Criza economică a trecut. Creșterea consumului în România aduce un aer proaspăt în lumea marketingului. Care sunt experiențele profesionale pe care le-au avut oamenii de marketing după ce au străbătut furtuna? „Forbes România” invită pe profesioniști să-și mărturisească experiențele dobândite în acest timp.
Adrian Urda_ALTEX

Adrian Urda, Chief Retail Officer, ALTEX România

Forbes: Trei lecții pe care le-ați învățat în criza economică din România, în perioada 2008 – 2014?

Adrian Urda: Prima lecție asumată a fost aceea de acționa la timpul potrivit, rapid și eficient. Chiar și atunci când piața îți rezervă surprize neplăcute. Încă de la începuturile anului 2008, am observat „norii negri” ce aveau să se abată asupra economei românești. Și am acționat. Primii.

AFLĂ CUM A FOST REALIZAT TOPUL CELOR MAI PUTERNICI OAMENI DE MARKETING DIN ROMÂNIA

Astfel, am fost prima companie de electro IT care a luat măsuri de reajustare și regândire a businessului. Am operat restructurări operaționale și financiare la nivelul întregului grup, dar nu am uitat în niciun moment că trebuie să ne diferențiem de competiție și să oferim clienților noștri o experiență completă. Și am făcut toate aceste lucruri păstrând același entuziasm și spirit de echipă, consolidând ceea ce am construit în peste 20 de ani de istorie a companiei.

VEZI TOPUL CELOR MAI PUTERNICI OAMENI DE MARKETING DIN ROMÂNIA – EDIȚIA 2015

A doua lecție pe care am (re)învățat-o este una de bază: să nu repetăm aceeași greșeală. O dată ce am regândit și redimensionat businessul ALTEX și am reușit să-l ridicăm la nivelul anului 2008, a fost vital să nu mai cădem în „capcanele” din trecut și să ne îndreptăm atenția către evoluție.

Dar cred că cea mai importantă lecție a fost să folosim această perioadă de „puternice și adânci corecții economice” pentru noi oportunități de dezvoltare a businessului. Este o lecție pozitivă cât se poate de reală.

Astfel, am reluat extinderea rețelei de magazine încă din 2010, am introdus și extins cu succes portofoliul ALTEX cu branduri proprii (Myria, Akai, Teletech, Luxor), am realizat investiții importante în infrastructura informatică și de IT a companiei, am relansat creditele de consum prin Credex și Unicredit.

Dar cel mai important, am adoptat o gândire vizionară mulată pe așteptările și pe nevoile consumatorului de azi și de mâine: experiența omnichannel.

CITEȘTE OPINIA LUI MIHAI BÂRSAN (URSUS BREWERIES)!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii