Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

Lecții pentru 2021, Paul Voicu (Managing Partner Franchwise): „RESET este cuvântul care a caracterizat anul 2020”

Forbes România pregătește o ediție specială de final de an, structurată sub forma unui dosar cu titlul „Lecții pentru 2021”. Vă invităm să participați în cadrul acestui proiect editorial special prin completarea chestionarului de mai jos.  
Paul Voicu - Franchwise foto profil

Cum apreciați într-un singur cuvânt evoluția companiei/grupului pe care o/îl conduceți în anul 2020? Acum, la final de an, cum arată realizările în raport cu obiectivele de la începutul anului? Cum a influențat pandemia afacerea pe care o conduceți? Dar domeniul în care activați? Detaliați!

RESET este cuvântul care a caracterizat anul 2020, în opinia mea. Am reușit să rămânem profitabili și sustenabili chiar dacă  cifra de afaceri a companiei a scăzut cu 30% în raport cu anul 2019. Vedem un interes și o deschidere în creștere din partea antreprenorilor care vor să-și francizeze afacerile proprii, astfel încât estimăm că mai multe modele noi de franciză vor fi lansate pe piața românească în anul 2021.

Pe de altă parte, am văzut o reducere considerabilă a disponibilității pentru investiții noi, mai ales la începutul pandemiei, perioadă urmată de o revenire destul de timidă în trimestrul patru din 2020.  De asemenea, restricțiile de călătorie au afectat pe termen scurt proiectele de import de francize internaționale, care au fost amânate ca dată de lansare pentru anul 2022.

Pentru anul 2021, estimez că încrederea investitorilor în francize își va reveni mai rapid decât economia, fiind impulsionată de dorința de a reconstrui și de a-și duce business-urile la următorul nivel, dar și datorită noilor surse de finanțare disponibile și de apariția vaccinului anti-Covid-19.

 

Care au fost cele mai importante lecții de business și la nivel personal pe care le-ați învățat în pandemie?

Am învățat că relația între oameni este mai presus de orice contract, oricât de mare sau mică ar fi compania în care lucrezi. Cred că este momentul să fim mai empatici și autentici, astfel încât să putem să ne apropiem unii de alții și să construim în business împreună, într-un mod sustenabil.

Am mai învățat să fim umili și recunoscători pentru tot ce avem. Business-uri care erau pe val sunt în genunchi acum și afaceri noi sunt în incubator sau pilotare, cu planuri agresive de expansiune.

La nivel personal, am devenit părinți (împreună cu partenera de viață și de business). Lecția pe care o primim în fiecare dimineață de la bebelușa noastră este să ne bucurăm de fiecare zi, de fiecare zâmbet, de fiecare nou sunet și mic succes.

 

Traversăm o perioadă în care unul dintre actorii principali a fost statul/autoritățile. Cum apreciați prestația autorităților române în această perioadă?

Consider că, în general, administrația centrală a avut o prestație decentă și fără derapaje majore, cel puțin dacă ne raportăm la alte state și la evoluția pandemiei din țări mult mai dezvoltate, ca Marea Britanie sau SUA. Probabil că zona de comunicare a fost cea mai deficitară și poate fi îmbunătățită.

Pe zona economică, măsurile au fost în general bune și cu intenții constructive. Implementarea proiectelor a lăsat însă de dorit (spre exemplu, întârzieri în trimiterea sumelor alocate). Cred că am avut cu toții suficientă adrenalină în această perioadă, asta în condițiile în care mulți antreprenori se bazau pe ajutorul statului pentru a supraviețui efectelor generate de pandemie.

 

Care sunt principalele 3 puncte ale strategiei Dumneavoastră de business pentru anul viitor?

-Creșterea echipei și a gradului de autonomie.

-Lansarea de noi servicii dedicate dezvoltării ecosistemului francizelor din România.

-Dezvoltarea unor parteneriate strategice împreună cu firme complementare (case de avocatură, marketing digital, etc)

 

Care considerați că este cea mai mare provocare la nivel mondial în anul 2021 (pandemia/criza economică/telemuncă/revoluția industrială 4.0/Inteligența Artificială/terorism/migrație/mișcări sociale/ etc.)?

Sperăm că pandemia să fie controlabilă până în vară (din punct de vedere sanitar) și că economia va rămâne cu motorul pornit și în pregătire pentru un nou ciclu de creștere economică.

Mă aștept ca relansarea economică să influențeze cel mai mult anul 2021. Asta în condițiile în care există destul de multă incertitudine față de cum se vor așeza lucrurile și va trebui să operăm în continuare în “nisipuri mișcătoare”. Dar consider că ne-am obișnuit și am îmbrățișat incertitudinea.

Vedem multe inițiative pentru încurajarea antreprenorilor și a inițiativei private. Cred că ANTREPRENORIATUL va fi mai mult decât oricând în lumina reflectoarelor în următorul ciclu de creștere. Apar deja modele de business noi, adaptate la noul context care să poată scala rapid. Contracția anumitor segmente de activitate a determinat companiile  să se uită la piețe noi, la modele de parteneriate noi.

Acolo unde ai nevoie de know-how și de operare locală cu oameni în teren, franciza reprezintă o metodă foarte eficientă pentru scalarea businessului.

 

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii