Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Lideri |
|

Lecții pentru 2021 – Manuela Necula (Ogilvy România): „Această perioadă s-a dovedit o oportunitate pentru branduri să-și arate sufletul”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #lecțiipentru2021.
Manuela Necula _CEO Ogilvy Group Romania

Manuela Necula, CEO Ogilvy Group România

Forbes: Cum apreciați într-un singur cuvânt evoluția companiei/grupului pe care o/îl conduceți în anul 2020? Acum, la final de an, cum arată realizările în raport cu obiectivele de la începutul anului? Cum a influențat pandemia afacerea pe care o conduceți? Dar domeniul în care activați?

Manuela NeculaReziliență. Și nu m-aș referi doar la grupul nostru de comunicare, ci la întregul ecosistem: clienți, parteneri, furnizori, freelanceri, influenceri, etc.

Încă din primele momente ale acestei pandemii, prioritatea noastră principală a fost echipa. Ne-am străduit să protejăm sănătatea colegilor noștri, să-i ajutam să-și mențină energia și optimismul, să rămână conectați unii cu alții și să-și continue munca, la aceleași standarde și eficiență. Am reușit o repliere corectă după primul șoc din primăvară, printr-o serie de decizii care nu au afectat niciunul dintre locurile de muncă ale colegilor noștri și nici beneficiile deja existente.

La rândul său, echipa noastră s-a mobilizat exemplar, reușind astfel să fim partenerii de care clienții nostri au avut și au nevoie în acest nou context.

În perioade ca cea pe care o traversăm, industria de comunicare are un rol foarte important, atât pentru business, cât și pentru societate, în general. Rolul nostru, mai ales în aceasta perioadă, a fost acela de a le rămâne alături clienților, de a-i sprijini și a-i ghida. Nevoia consultantului a fost cel mai puternic resimțită în această perioadă și mă bucur să spun că am reușit să ne arătăm această capacitate eficient.

Această perioadă s-a dovedit o oportunitate pentru branduri să-și arate sufletul. Societatea și-a arătat nevoia, sau mai bine spus, așteptarea ca brandurile să se mobilizeaze, să își manifeste și să își comunice valorile prin acțiuni concrete și prin dovezi de empatie.

Acționând în acest spirit, ne-am susținut clienții în redefinirea și adaptarea planurilor de comunicare la contextul actual, iar rezultatele acestora au fost pe măsură. Iar ca urmare, am reușit, la nivel de grup, să avem o evoluție în linie cu obiectivele asumate la început de an și, ulterior, cu cele imediate primului lock-down.

Business-urile WPP aflate sub leadership-ul nostru au cunoscut evoluții diferite față de anul precedent. În ceea ce privește brandurile Ogilvy România și WundermanThompson, acestea vor cunoaște, cel mai probabil, o creștere de o cifră, ușor peste mediana intervalului. Business-ul de offshoring servicii social media (Social Lab) pe care l-am setat acum 2 ani are o creștere de două cifre, dar plecând de la o baza mai mică, într-adevar.

În ceea ce privește linia de servicii de implementare de marketing (digital, audio-video, print) aici am continuat să livrăm la scara mare către clienții noștri tradiționali din EMEA și SUA, scăderea cauzată de contextul pandemic fiind doar de o singură cifră. De menționat că ne referim mai sus la fee-urile agențiilor și nicidecum la cifra de afaceri, un indicator neconcludent în industria noastră.

 

Forbes: Care au fost cele mai importante lecții de business și la nivel personal pe care le-ați învățat în pandemie?

Manuela Necula: Am avut reconfirmarea faptului că aceste “Black swans” sunt momente de adevăr pentru branduri (si marketeri), ale scopului și valorilor acestora și, în același timp, ale agilității, creativității și spiritului acestora.

Ogilvy este o organizație care, în cei peste 70 de ani de existență, a fost testată de multe ori, cu provocări ce păreau insurmontabile la momentul respectiv. Ceea ce avem cel mai de preț este cultura de profesionalism și reziliență în cele mai bune, dar și în cele mai grele timpuri. Intotdeauna ne-am ridicat din cele mai mari provocări, cu perseverența și curajul lăsate moștenire de fondatorul nostru, David Ogilvy. Caracterul și valorile acestuia ne-au ghidat mereu spre viitor, ca organizație.

„Norocul îi favorizează pe cei pregătiți, agili și hotărâți” – este o lecție pe care o vom ține minte.

La nivel personal am reînvățat bucuria lucrurilor simple: o rază de soare, o plimbare pe străzile din cartier, mirosul de dovleac copt, sunetul unei voci dragi la telefon, torsul motanului, zâmbetul unui prieten, claritatea răsăritului, culoarea frunzelor uscate. Aș putea continua minute în șir.

 

Forbes: Traversăm o perioadă în care unul dintre actorii principali a fost statul/autoritățile. Cum apreciați prestația autorităților române în această perioadă?

Manuela Necula: Statul este întotdeauna actor în rol principal. În orice situație, statul, ca emanație a unui proces electoral democratic și cu rol de reprezentare a fiecărui cetățean, trebuie să decidă și să acționeze în folosul națiunii respective. Fără stat, o tragedie cum este pandemia COVID s-ar putea transforma în haos generalizat, având drept consecințe turbulențele sociale și de piață. Deci, e normal ca statul român să se ocupe de gestionarea acestei pandemii.

Din păcate, autoritățile din toată lumea au limitele lor, date, de regulă, de resursele financiare, de amploarea misiunii pe care o au și, implicit, de paleta infinită de detalii pe care trebuie să le cunoască și gestioneze.

Aceste limite s-au văzut și în acest an, nu numai în România. Cred ca la noi s-ar fi putut comunica mai bine în ultimele 10 luni, mai ales în privința măsurilor de intervenție la nivelul pieței afectate de pandemie. Totodată, în unele situații, ar fi trebuit intervenit mai rapid în rezolvarea problemelor apărute, astfel ca România să se țină cât mai departe posibil de o viitoare criză economică.

 

Forbes: Care sunt principalele trei puncte ale strategiei dumneavoastră de business pentru anul viitor?

Manuela Necula: Aș sumariza esența strategiei înr-o frază simplă, dar care îi definește complexitatea: Ogilvy își dorește să fie cel mai bun partener de creștere pentru clienți, contribuind la evoluția rapidă a valorii acestora în piață.

 

Forbes: Care considerați că este cea mai mare provocare la nivel mondial în anul 2021?

Manuela Necula: Cred că va fi o combinație de factori și mă tem că nu putem exclude faptul că până și o nouă „lebăda neagră” și-ar putea face apariția în siajul acestei pandemii al cărei final este greu de anticipat. Dar, bazându-ne pe situația pe care o cunoaștem în acest moment, aș spune că una dintre provocari va fi noua paradigmă a pieței de muncă. Tot ce s-a întamplat în 2021, cu consecința telemuncii, ar putea determina schimbări de abordare la nivelul forței de muncă și, implicit, la nivelul companiilor.

Vom fi puși în situația de a regândi mai creativ, poate chiar mai eficient, piața muncii. Telemunca ar putea deveni un obicei permanent, într-o pondere sau alta, iar aceasta ar putea duce la transformări încă greu de prevăzut pe piață.

O altă provocare va fi pandemia, care ar trebui să scadă în intensitate datorită noilor vaccinuri, însă reticența populației ar putea duce la prelungirea situației pentru încă un an.

Nu putem ignora nici posibilitatea unei crize economice despre care s-a tot vorbit. Și aș adăuga regândirea geopolitică, impusă abrupt și mai devreme decât ne-am fi așteptat din pricina acestui virus. Vedem că acolo unde nu mai erau granițe se așează bariere, ierarhia mondială se reordoneaza, iar piețe care până ieri erau libere devin reglementate. Cred că va fi interesant.

(9 decembrie 2020)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii