Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Lideri |
|

Lecții pentru 2021 – Liudmila Climoc (Orange România): „Anul acesta la Orange totul a fost despre agilitate, adaptare și focus pe misiunea noastră de conectivitate”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #lecțiipentru2021.
Liudmila Climoc - CEO Orange Romania

Liudmila Climoc, CEO Orange România

Forbes: Cum apreciați într-un singur cuvânt evoluția companiei pe care o conduceți în anul 2020? Acum, la final de an, cum arată realizările în raport cu obiectivele de la începutul anului? Cum a influențat pandemia afacerea pe care o conduceți? Dar domeniul în care activați?

Liudmila Climoc: E greu de rezumat la un singur cuvânt. Dar anul acesta la Orange totul a fost despre agilitate, adaptare și focus pe misiunea noastră de conectivitate.

Privind în urmă, pot afirma că perioada pandemiei ne-a reconfirmat direcțiile strategice, iar prioritățile noastre – convergența și conectivitatea, alături de focusul pe zona serviciilor digitale – au fost accelerate forțat, din pricina noului context. În alte circumstanțe accelerarea atât de rapidă ar fi părut greu de gestionat. Dar s-a dovedit, de fapt, că ne-a permis să ne concentrăm mai mult pe prioritățile noastre și să ne mobilizăm la nivelul tuturor echipelor, pentru a duce la bun sfârșit provocările ivite.

Deși întreaga economie a fost afectată de criza sanitară, suntem unul dintre domeniile care a reușit să se adapteze rapid la noua stare de fapt și să răspundă prompt nevoii crescute de conectivitate și digitalizare a clienților. Business-ul nostru nu a avut niciun moment de ralanti, dimpotrivă, a continuat să meargă cu motoarele turate. Credem că am reușit să ne lăsăm amprenta într-un mod pozitiv asupra anului care se încheie, iar realizările noastre confirmă acest lucru:

– performanța rețelei, mai ales in contextul solicitării crescute. Suntem rețeaua #1 din România, cu cel mai rapid internet mobil, cea mai extinsă acoperire și multiple certificări. Totodată, ne îndeplinim misiunea noastră socială, dincolo de cea de business, aceea de a conecta oameni si afaceri;

– am susținut procesul de transformare digitală, în vederea asigurării continuității business-ului, prin adoptarea accelerată a unor soluții de digitalizare;

– am oferit clienților și partenerilor ajutor în implementarea soluțiilor de videoconferință, educație digitală, call-center sau securitate;

–  ne-am concentrat eforturile și în zona securității cibernetice, oferind soluții de securitate cibernetică companiilor și autorităților publice;

– am accelerat implicarea  în domeniul educației, atât prin proiectele Fundației, cât și prin parteneriate de business;

–  am extins rețeaua Orange 5G în 14 orașe și 100% în București;

–  am înregistrat o creștere de 60% a bazei clienților Orange Money;

Trebuie să menționez pe lista de realizări și achiziția pachetului majoritar de acțiuni ale Telekom Romania, în urma unor negocieri de cursă lungă. Aceasta reprezintă un pas major pentru Orange de a deveni prima alegere a clienților pentru servicii convergente pe piața din România și contribuie la creșterea investițiilor și a competiției din sectorul telecom în beneficiul clienților și al societății în ansamblu.

 

Forbes: Care au fost cele mai importante lecții de business și la nivel personal pe care le-ați învățat în pandemie?

Liudmila Climoc: Pandemia a fost piatra de încercare a anului pentru echipele Orange și un bun prilej de introspecție sau de luare a unor decizii pentru fiecare dintre noi. S-a demonstrat cât de închegată este sau nu o echipă și s-a văzut ce importante sunt empatia, transparența, flexibilitatea, dar și asumarea responsabilității.

Am mai învățat că în perioadele de criză este mare nevoie de ”caring leaders”. Aceștia trebuie să anticipeze și să implementeze măsurile ce asigură sustenabilitatea și reziliența business-ului, să fie flexibili, adaptabili și cu o gândire deschisă, pregătiți să se schimbe, rămânând aproape de oameni, având grijă de moralul lor și păstrând echipa motivată.

Sunt bucuroasă că ne-am putut baza pe rețeaua noastră care ne-a ținut aproape, conectați, și care face față în continuare unui număr crescut de solicitări.

La nivel personal, sunt recunoscătoare pentru că eu și familia mea suntem sănătoși și că am putut să ne reconectăm mai mult în această perioadă grea.

 

Forbes: Traversăm o perioadă în care unul dintre actorii principali a fost statul/autoritățile. Cum apreciați prestația autorităților române în această perioadă?

Liudmila Climoc: Am menținut o relație de dialog constant cu autoritățile și am fost permanent deschiși către o colaborare benefică pentru cetățeni. Ei sunt, până la urmă, cei către care ne îndreptăm. Putem evalua prestația autorităților în această perioadă prin lentila industriei noastre, și aici observăm că s-au făcut pași mai alerți în înțelegerea și implementarea soluțiilor digitale.

Dovezile de până acum ne arată că lucrurile se mișcă în direcția corectă. La nivel de administrație, avem multe exemple de adoptare a unor noi moduri si instrumente de lucru, în diferite zone ale țării. Astfel, menționez în Iași colaborarea  pentru un proiect de monitorizare a calității aerului și proiectul cu Salubris pentru un sistem de supraveghere video în 200 de puncte de colectare a deșeurilor și monitorizarea a 40 de camioane de colectare a deșeurilor.

În Câmpia Turzii am implementat un proiect de monitorizare video SecurifAI, la primăria din Târgoviște am oferit soluții de videoconferință, iar în Sibiu 100 de autobuze ale companiei locale de transport beneficiază de o rețea de Wi-Fi.

Pe de altă parte, în România suntem într-un paradox: deși avem o foarte bună calitate a rețelei, una dintre cele mai bune din lume, suntem într-o diviziune digitală mare între urban-rural. De la disponibilitatea unor fonduri, până la simplificarea procesului de acordare a autorizațiilor, este necesar să găsim împreună, sectorul public și privat, soluții ca internetul de mare viteză să nu fie o himeră pentru anumite categorii de cetățeni.

Infrastructura de telecomunicații este coloana vertebrală pentru economia digitală. Pentru a face față provocărilor viitoare, dar și pentru redresare, avem nevoie de eforturi solidare și de implicarea și susținerea statului prin investiții în rețelele broadband și tehnologii pentru viitor.

 

Forbes: Care sunt principalele trei puncte ale strategiei dumneavoastră de business pentru anul viitor?

Liudmila Climoc: Direcțiile strategice rămân aceleași, iar ambiția pe care ne-am asumat-o pe termen mediu și lung este ca Orange România să dezvolte și să simplifice viața tuturor oamenilor, construind împreună servicii incluzive ale viitorului și oferind societății o transformare durabilă.

Pentru a atinge această ambiție, în 2021 ne vom concentra și mai mult pe rețea, aceasta fiind una dintre cele mai valoroase active ale noastre. Avem un avantaj major în extinderea rețelei 5G cu cea mai bună acoperire. Totodată, deținem servicii convergente și servicii care ne asigură creșterea, cu accent pe investițiile în fibră.

Atuurile noastre pentru 2021 sunt cele care și-au dovedit eficiența și succesul în 2020: serviciile digitale, inclusiv noul abonament digital YoXo, soluțiile B2B (cybersecurity, susținerea educației pentru digitalizare – licitațiile câștigate pentru a susține învățământul digital), creșterea serviciilor financiare mobile și 100% digitale.

 

Forbes: Care considerați că este cea mai mare provocare la nivel mondial în anul 2021?

Liudmila Climoc: Aș zice că nu toate elementele enumerate de dumneavoastră reprezintă cu adevărat niște provocări. Unele dintre acestea pot fi gestionabile, iar altele reprezintă aspecte clare ale evoluției digitale, ce pot fi fructificate la maxim. Văd ca provocări să depășim impactul crizei și să redirecționăm eforturile noastre către segmentele cele mai afectate. În acest sens, va fi nevoie de un efort concertat pentru a ne îndeplini misiunea noastră – aceea de a reduce decalajul digital și de a susține și a crește economia digitală.

(9 decembrie 2021)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii