FacebookTwitterLinkedIn

Daniel Gross, CEO PENNY

Forbes: Cum apreciați într-un singur cuvânt evoluția companiei/grupului pe care o/îl conduceți în anul 2020? Acum, la final de an, cum arată realizările în raport cu obiectivele de la începutul anului? Cum a influențat pandemia afacerea pe care o conduceți? Dar domeniul în care activați?

Daniel Gross: Reziliență. Acesta a fost cuvântul anului pentru noi. 2020 a fost cu totul altfel față de ce am previzionat și ne-a testat din toate punctele de vedere. Partea pozitivă este că, acum spre final de an, putem spune că a fost un an bun pentru business-ul nostru. Da, retailul modern a fost mai puțin afectat de pandemie (din perspectiva consumului), dar asta nu înseamnă că am fost marii câștigători. Întreaga industrie a fost în prima linie a cumpărăturilor responsabile și sigure. Când orașele erau închise, zeci de mii de angajați au continuat să meargă zilnic la magazin, interacționând cu milioane de clienți. Iar ca să putem face asta a fost nevoie de solidaritate, perseverență, răbdare și empatie. Și nu pot decât să le mulțumesc tuturor celor care nu s-au oprit, care au continuat.

Ne-am ținut de obiectivele noastre și sunt foarte mândru să văd că am reușit să le ducem spre realizare – vom încheia anul cu 20 de magazine în plus, proiectul noului nostru centru logistic din Oltenia (Filiași) a primit undă verde pentru start în primăvara anului viitor și, poate cel mai important, ne-am transformat din PENNY Market în PENNY. ca urmare a unui proces amplu de rebranding care se va desfășura și pe parcursul anului viitor.

În plus, echipa noastră a dovedit că este pregătită să treacă prin transformări puternice și să rămână stabilă atunci când avem cea mai mare nevoie.

Forbes: Care au fost cele mai importante lecții de business și la nivel personal pe care le-ați învățat în pandemie?

Daniel Gross: Operațional, a fost cel mai greu an din istoria noastră în România. Și cu siguranță unul dintre cei mai grei ani pentru întreg grupul REWE. Iar pentru mine a fost anul în care poate am învățat cel mai mult din toată cariera mea. Ce am învățat?

  • Fără o viziune clară, ușor de comunicat și înțeles, nu ai cum să depășești momentele mai complicate
  • Adevărata calitatea umană se vede în criză
  • Suntem oameni, nu roboți. Uneori greșim, alteori inspiratia vine foarte uș E important să învățăm în fiecare zi.
  • Toți pentru unul și unul pentru toți este una dintrele devizele mele de foarte mult timp, doar am subliniat-o mai mult anul acesta

Forbes: Traversăm o perioadă în care unul dintre actorii principali a fost statul/autoritățile. Cum apreciați prestația autorităților române în această perioadă?

Daniel Gross: Cred că e important să nu uităm că perioada aceasta nu este ușoară pentru nimeni. Cu toții ne-am confruntat cu o situație fără precedent și ne-am concentrat pe soluții rapide și de impact. În ceea ce privește business-ul nostru, ne-am adaptat rapid la cerințele de siguranță venite din partea autorităților și am colaborat îndeaproape când a fost nevoie. Suntem aici din 2005 și, de atunci, am învățat să ne adaptăm.

Forbes: Care sunt principalele 3 puncte ale strategiei Dumneavoastră de business pentru anul viitor?

Daniel Gross: Odata cu rebranding-ul PENNY, am definit șapte piloni strategici. Și sunt cei care stau la baza procesului nostru de rebranding:

  1. Experiență îmbunătățită la cumpărături. Accentul în magazin este pus pe design-ul nou și primitor, produse proaspete, mărci proprii pe gustul românilor, dar și o semnalizare mai vizibilă a promoțiilor și a categoriilor principale de alimente. Noul PENNY. oferă soluții simple, adaptate stilului de viață alert, precum produsele ready to eat, dar și cele semipreparate, refrigerate sau congelate.
  2. Mărci proprii pe gustul românilor. Ne concentrăm pe dezvoltarea portofoliului de produse cu proveniență românească. Hanul Boieresc, Meșterul Măcelar, Boni sau Haiduc sunt dovada eforturilor noastre.
  3. Avem un plan de expansiune foarte clar pentru următorii 10 ani: 600 de magazine până la finalul anului 2029
  4. Echipa PENNY e mai puternică ca oricând și investim constant în dezvoltarea acesteia. Oamenii noștri sunt pe primul loc în tot ceea ce facem.
  5. Simplificăm și eficientizăm prin digitalizarea și automatizarea proceselor și, acolo unde este nevoie, a experienței clienților în magazine.
  6. Responsabilitate și respect pentru toți cei cu care interacționăm. Credem cu tărie că sustenabilitatea nu este doar un trend, ci este felul în care putem construi un viitor sigur. Iar noi ne concentrăm pe patru componente: produse locale, energie, climă și mediu, angajați și responsabilitate socială corporativă.
  7. „Economisim bani, nu dragoste”, noua noastră plaformă de comunicare care a adus și schimbarea identității vizuale

Forbes: Care considerați că este cea mai mare provocare la nivel mondial în anul 2021?

Daniel Gross: O provocare resimțită cu precădere în retail este global vs local. Cu toții am putut observa că în această perioadă s-a vorbit mai mult ca oricând despre local, producători locali, românesc, afaceri mici. Ori aceasta este o discuție foarte diferită față de acum 10-15 ani. Și mă bucur să văd că și în studiile de consumatori preferințele pentru produs în România sunt majoritare – mai ales în categoriile de bază.

Bineînțeles, rămâne o provocare atât pentru noi, cât și pentru întreaga industrie, să reușească să găsească parteneri de business locali care pot susține volumele și strandardele de calitate și siguranță impuse de o afacere căreia îi trec pragul milioane de clienți săptămânal.

Tocmai pentru a susține acest demers și pentru a ne arăta atașamentul față de România, ne-am luat un obiectiv foarte ambițios pentru următorii trei ani: TripluRO sau de trei ori românesc. Mai exact, ne propunem ca, până în 2023, 60% din sortiment să fie produs, procesat și să aibă ingredientul principal din România.

(9 decembrie 2020)