Cautare




, Contributor

Lideri |
|

Lecţii de leadership de la cele mai puternice femei din lume

leadership_femei_puternice.jpg
Doar 8% dintre directorii executivi ai corparaţiilor sunt femei. Pentru ca acest procent să crească probabil ar trebui să aruncăm o privire asupra câtorva exemple de success. Iată care sunt principalele lecţii de leadership predate de femeile care ştiu ce presupune drumul parcurs pentru a ajunge în top.

Determinarea

Cum au reuşit personalităţile din topul femeilor de succes din întreaga lume să işi păstreze determinarea chiar şi atunci când au fost puse în faţa unor situaţii limita? Talentul este foarte important, dar pe lângă talent ele ne arată cât de mult contează să  îţi doreşti cu adevarat să duci la bun sfâşit un plan măreţ.

Beth Brooke, vicepreşedinte la nivel global al Ernst&Young, a fost diagnosticată cu o boală degenerativă a oaselor la vârsta de 13 ani. Doctorii i-au spus atunci că sunt şanse mari să nu mai poată merge vreodată. Înainte de a intra în operaţie şi-a promis nu doar că va reuşi să meargă din nou, ci că va deveni una dintre cele mai tinere atlete din lume.

După intervenţia chirurgicală a practicat mai multe sporturi de performanţă, a jucat în echipa de baschet a liceului şi a caştigat diverse premii în competiţii sportive.

Şi-a stabilit un ţel, a fost cât se poate de determinată şi nu a renunţat. A păstrat această atitudine şi în ceea ce priveşte cariera, iar azi a ajuns în ,,Top 100 cele mai puternice femei din lume”.

Curajul

Char şi femeile de top au temerile lor, dar işi depăşesc fricilie impunându-şi diverse provocări. Un lucru ce necesită curaj.

În 2011, Beth Mooney, CEO al KeyCorp, a devenit prima femeie din lume care a ajuns la conducerea unei bănci din top 20 în Statele Unite. Şi-a început cariera muncind ca secretară într-o bancă loclă din Texas unde câştiga circa 10.000 de dolari pe an. În scurt timp s-a gândit că işi doreste mai mult de atât. În 1979 a început să bată pe la uşile celor mai importante bănci din Dallas cerându-le să o lase să ia parte la programele lor de instruire în management. Odată ajunsă la Republic Bank of Dallas a refuzat să iasă din biroul directorului până când acesta i-a oferit un loc de muncă. Singura condiţie pe care i-a impus-o a fost să obţină o diploma MBA, peste noapte, dacă e posibil.

Acesta a fost un punct de cotitură în cariera ei, primul dintr-un lung şir ce avea să urmeze, dar peste care a trecut  în special datorită curajului ei. Acelaşi curaj care a ajutat-o mai târziu să intre în posturi pe care nu le-a nu le mai întâlnise, să se mute în diverse colţuri ale ţării şi să o poată lua de la capăt de multe ori.

Dacă nu simţi frica câte puţin în fiecare zi inseamnă ca nu mai eşti capabil să înveţi. Dacă nu mai ai ce să înveţi eşti terminat.

Ţeluri înalte

Pentru a atinge marele scucces ideile tale trebuie să aibă un impact important. Atunci când Michelle Gass, care conduce azi franciza Starbucks din peste 33 de ţări, a început să muncească pentru lanţul de cafenele, i s-a cerut să vină cu o strategie de creştere a unui produs care abia fusese lansat pe piaţă la momentul respectiv, este vorba de Frappucino.

După testarea mai multor idei a reuşit să găsească cea mai potrivită poziţionare, iar în scurt timp, un produs care s-a lansat la început în doar două variante a ajuns o platformă cu zeci de mii de varietăţi de arome şi care valorează peste 2 miliarde de dolari.

Gass şi-a păstrat strategia: ,,go-big-or-go-home” atunci când a preluat Seattle’s Best Coffee. A trecut brandul prin diferite transformări, printre acestea se numără şi cooptarea unor parteneriate cu Burger King, Delta, Subawy sau diferite lanţuri de supermarketuri. Într-un  singur an brandul s-a extins de la 3.000 de puncte de distribuţie la peste 5.000.

Riscuri calculate

Ca CEO al companiilor Kraft Foods şi Mondelez International, Irene Rosenfeld ştie foarte bine ce înseamnă să îţi asumi riscurcuri bine calculate. În urmă cu 2 ani a reuşit să obţină preluarea ostilă a companiei britanice de dulciuri Cadbury. Imediat apoi şocat lumea afacerilor prin decizia de a diviza Kraft în două companii separate, o companie nord americană de produse de consum şi una globală de snacks-uri. Pentru a face o asemenea mişcare trebuie să poţi să îţi asumi un pariu riscant, dar lucrurile nu trebuie făcute în grabă şi iraţional, ci intotdeauna bazate pe studii minuţioase ale rezultatelor.

Trebuie să ştii ce ai de câştigat şi dacă iţi permiţi să faci mişcarea dorită.

Disciplina

E nevoie de disciplină pentru a atinge şi a pastra succesul. Sheri McCoy, noul CEO al Avon Products încearcă în prezent implementarea unei schimbări drastice în cadrul companiei de cosmetice. Intrebată care este principala provocare ea a răspuns: ,,Să mă asigur că angajaţii se concentrează asupra a ceea ce este important şi asupra a ceea ce contează cel mai mult.”

Noile trenduri, pieţe, proiecte iţi pot distrage cu uşurinţă atenţia, dar în momentul în care te vei extinde prea mult calitatea muncii tale va avea de suferit si dincolo de graniţe.

Angajaţi deştepţi

Femeile de top susţin că cea mai bună strategie în atingerea succesului este aceea de a angaja persoane originale, passionate de ceea ce fac şi mai deştepte decât ele.

Hala Moddelmog, preşedinte al Arby’s Restaurant Group, crede că doar înconjurându-te de angajaţi care să aibă un background cât mai diferit, de la gen, rasă, loc de provenineţă, statut social la tipuri de personalitate, vei reuşi să iei deciziile corecte. ,,Chiar nu ai nevoie de o dublura a ta”, spune ea.

Un alt exemplu este Claire Watts, CEO-ul companiei de media si retail QVC, care organizează ziua portilor deschise în fiecare joi, astfel încât orice angajat al companiei care doreşte să discute cu ea, să pună întrebări sau să propună idei, să o poată face atunci.

Managemntul carierei

Denise Morrison, CEO- al companiei Cammbell Soup, a stiut de mică ceea ce vrea, să conducă o companie. Drept urmare s-a gandit ce trebuie să facă pentru a se pregăti pentru asta? A ajuns la concluzia că pentru îndeplinirea telului ar avea nevoie de experienta in management, expunere la nivel global si responsabilitatea veniturilor. Întotdeauna şi-a privit cariera astfel: Pe unde am fost? Unde mă aflu acum? Încotro mă duc şi care sunt modalităţile potrivite de a ajunge acolo? Atâta vreme cat companie pentru care a lucrat a fost alături de ea în îndeplinirea acestei misiuni ea a fost ,,all-in”. Când nu a mai simţit asta din paretea companiei a ştiut că trebuie să meargă mai departe.

,,Ne folosim de aceste aptitudini în business, dar foarte rar când vine vorba de noi înşine", spune Morrison.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii