Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

ForbesForward |
|

Law Partners: Pentru unii clienți se are deja în vedere obținerea certificatelor pentru situații de urgență

„Forbes România” invită antreprenori, manageri și companii să vorbească cum își desfășoară activitatea în această perioada dificilă, cum gestionează situația foarte fluidă, cum își tratează personalul, ce speranțe au, ce temeri și multe alte aspecte vitale.
Webp.net-resizeimage

1.Ce decizii de business a luat compania dvs de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

În pofida noului context social creat de pandemia Covid-19, Law Partners a asigurat continuitatea businessului. Ne-a fost imposibil să ignorăm faptul că, activitatea instanțelor judecătorești nu s-a suspendat complet, actul de judecată continuând în cauzele urgente. Or, avocatul este un partener al actului de justiție, calitate care îi conferă nu doar beneficii ci și responsabilități. Cu precădere în contextul actual, in care companiile se confrunta cu serioase probleme, nu doar financiare ci si juridice, generate de imposibilitatea executării obligațiilor contractuale asumate.

Cu toate acestea, pentru siguranța clienților si a avocaților noștri, am luat decizia de a lucra preponderent online, acolo unde este posibil.

2. Care sunt măsurile pe care compania dvs le-a luat în sprijinul angajaților de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

Inițial, am limitat întâlnirile fizice cu clienții iar începând cu data de 16 martie acestea au fost înlocuite complet cu conferințele online. In plus, avocații Law Partners au posibilitatea de a lucra remote, prezenta la birou fiind opțională.

3. Care ar fi măsurile guvernamentale ce ar trebui luate în următoarea perioada de timp pentru atenua efectele negative ale coronavirusului asupra activității din sectorul în care activați.

Referitor la aceste aspect, UBNR a transmis deja Parlamentului și  Guvernului României o solicitare ca orice măsuri de sprijin, pe care statul român le are în vedere pentru IMM-uri sau alte entități economice, în scopul depășirii crizei economice în care ne-ar aduce reducerea drastică a activității contribuabililor clasei de mijloc, să fie extinse și pentru profesioniștii independenți. Actele normative adoptate de guvern în această perioadă, dedicate si profesiei de avocat sunt oarecum contradictorii. Un exemplu este cel al prevederilor OUG nr. 29/2020. Astfel deși, suntem asimilați întreprinderilor mici și mijlocii, care beneficiază pe durata stării de urgență, de amânarea la plată pentru serviciile de utilități si amânarea la plată a chiriei pentru imobilul cu destinație de sediu social, avem in același timp obligația de a ne continua activitatea, sub sancțiunea excluderii din profesie.

In așteptarea formei finale a masurilor adoptate, apreciem că astfel de facilități ar privi amânarea termenelor de plată a impozitelor și a taxelor fiscale, amânarea plății ratelor la bănci, scheme de ajutor și orice alte măsuri pentru sprijinirea contribuabililor în scopul depășirii situației.

4. Care sunt scenariile posibile pe care le vedeti pentru business-ul dvs daca epidemia continua si/sau ia amploare?

Scenariul cel mai întunecat pe care il putem percepe la acest moment ar fi colapsul unor business-uri cu impact economic direct asupra societății noastre. Cu toate acestea, un scenariu real în faza actuală poate fi considerat prematur, întrucât nu putem conștientiza dimensiunile reale ale crizei sanitare care in mod neîndoielnic va conduce la o criza economica de proporții. Doar ajunși la acel moment vom putea sa ne adaptăm corespunzător și in consecință, să reacționăm prompt.

Ceea ce este sigur este ca noi vom fi aici si in acele momente de criza si după ce vremurile se vor liniști!

5. Cum credeti ca ati putea ajuta comunitatea – sociala si/sau de business?

In primul rând comunitatea sociala trebuie sa știe ca avocații nostri sunt ancorați in mediul online, astfel încât ne punem la dispoziție suportul juridic pentru toți cei care ne solicita ajutorul in aceasta perioada iar beneficiul de business pe care il aducem clientilor nostri este ca prestarea serviciilor noastre se face la fel de prompt insa cu decalarea termenelor de plata, fara aplicarea penalitatilor.

Este evident ca situația actuala va naște un haos pe plan juridic, dat de imposibilitatea onorarii obligațiilor. In acest context, aportul avocaților este unul considerabil. Pentru unii clienți se are deja in vedere obținerea certificatelor pentru situații de urgenta. Apreciem însă ca o soluție mai potrivita pentru clienții afectați ar fi inițierea unor discuții cu partenerii contractuali și identificarea unor modalități de a contracara efectele negative ale pandemiei asupra business-ului si nu invocarea directa a clauzei de forță majoră. Am propus aceste masuri clienților noștri, aceștia au fost deosebit de receptivi iar in momentul de față gestionăm negocieri pe mai multe planuri pentru marea majoritate a clienților societății noastre de avocatură.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii