Cautare




, Contributor

500 miliardari |
|

Lavinia Spandonide şi familia

Lavinia Spandonide si copiii.jpg
Avere: 13-14 milioane de euro Vârstă: 57 de ani Reşedinţă:  Bucureşti Domenii: Auto, imobiliar      

După ce o viaţă s-a aflat sub presiunea lumii corporatiste, Lavinia Spandonide şi-a pregătit de câţiva ani retragerea din activitatea operaţională de business (este importator şi distribuitor Volvo). Momentul pentru a anunţa acest pas a fost hotărât când cei doi băieţi ai săi, Bogdan şi Andrei Huidan, au terminat studiile şi s-au întors în ţară. Chiar dacă la nivel strategic este implicată în deciziile de investiţii şi dezvoltare ale grupului Euro Inter Trade, Bogdan Huidan este acum directorul general al importatorului Volvo (Forum Auto), iar Andrei Huidan este directorul de vânzări al dealerului Volvo (Primus Auto). „Vine o vreme când e nevoie ca tinerii să ia locul celor care şi-au încheiat datoria, e rândul lor de-acum să arate ce pot! Abia acum încerc din plin satisfacţia de a avea libertatea să-mi aleg proiecte noi, care îmi sunt mai aproape de suflet“, spune Lavinia Spandonide.

Mergând pe principiul că fiecare lucru are un rost, un ritm şi un timp al lui, Lavinia Spandonide a ales, la 57 de ani, să pună inteligent în valoare experienţa câştigată şi înţelepciunea de acum. Este foarte mândră de faptul că băieţii au fiecare rostul lor, spaţiul lor, viața lor. În curând va fi bunică (din partea lui Andrei), moment pe care îl aşteaptă cu mare bucurie în suflet. „A venit timpul să-mi amintesc de magia poveştilor şi de anii fericiţi ai copilăriei care mi-au hrănit toate visele de mai târziu. Mă simt într-o situaţie privilegi-ată pentru că din perspectiva în care mă aflu în prezent, îmi îngădui timpul de a alege în tihnă lucrurile esenţiale, de care am într-adevăr nevoie“, mărturiseşte aceasta. A avut această filosofie dintotdeauna, dar acum are mai multă libertate de mişcare, călătoreşte şi se bucură din plin de tot ce face.

 

În legătură cu valorile şi filosofia Volvo a avut iniţiative care au dezvoltat conceptul de CSR dincolo de cadrul vânzării de maşini. A organizat o serie de Forumuri Volvo-Dilema Veche împreună cu New Europe College, cu scopul de a crea o platformă de dezbateri între elitele culturale şi cele din business, abordând subiecte care le preocupă deopotrivă, chiar dacă din perspective diferite. Acţiuni caritabile care au depăşit cadrul politicilor de CSR au fost desfăşurate prin intermediul fundaţiei înfiinţate în anul 2005. Una dintre primele acţiuni iniţiate cu ocazia inundaţiilor devastatoare din Moldova a constat în construcţia a 12 case pentru sinistraţi în comuna Agăş, pe valea Trotuşului.

Direcţiile principale ale Fundaţiei Spandugino rămân concentrate însă pe proiecte în educaţie şi în cultură. Unul dintre acestea, care se va desfăşura începând cu această toamnă, la Biblioteca Central Universitară „Carol I“ Bucureşti, timp de un an, îl reprezintă seria de conferinţe „Joia la BCU“, care sub titlul „Cultura bate Criza“, va dezvolta tematici diverse. Conferinţele vor fi moderate de Sorin Alexandrescu şi îşi propun să readucă în actualitate oameni şi idei.

Ca director al editurii Spandugino, Lavinia Spandonide vede în editarea de cărţi, „în primul rând un act de cultură şi nu o afacere“.  Activitatea editorială este legată în primul rând de promovarea obiectivelor fundaţiei în cultură şi educaţie. Interesul pentru educaţie vine din credinţa Laviniei Spandonide că educaţia este totul şi că de la ea vin şi împlinirile ulterioare, dar tot de acolo vin şi eşecurile. Asocierea educaţiei cu ideea de spectacol şi publicarea în martie a acestui an a cărţii „Educaţia în spectacol“, avându-l ca protagonist pe academicianul Solomon Marcus, va fi continuată cu lansarea în această toamnă a unui nou volum „Educaţia. Spectacolul continuă“, de acelaşi autor. În această toamnă va mai fi lansată şi o ediţie Princeps a „Eticii Politice“ a lui Mihail Manoilescu, dar şi o ediţie bilingvă (română şi italiană) a cărţii „Bucureşti în Alb şi Negru“.

Filosofia şi principiile Volvo sunt acum pe mâna lui Bogdan Huidan, absolvent al Royal Holloway University of London, facultatea de management (secţia marketing). Deşi a intrat în afacere din 2005, ocupă funcţia de director general din 2008. Pe o piaţă auto în scădere, Euro Inter Trade (care comercializează maşinile Volvo, care fac parte din categoria Premium) a avut şi ea rezultate mai mici faţă de 2007 şi 2008, ajungând anul trecut la o cifră de afaceri de 10,3 milioane euro. La nivel de vânzări de maşini, numărul celor comercializate în 2009 a fost de 367 de bucăţi, cu 50% mai puţin faţă de 2008. În primele şase luni ale anului, scăderea a fost de numai 26% (au fost vândute 188 de maşini Volvo), iar Bogdan Huidan speră că anul acesta societatea să aibă rezultate mai bune. Ca planuri de viitor, Huidan vorbeşte despre o posibilă deschidere a unui outlet Volvo în centrul Bucureştiului, pe un teren aflat în proprietatea firmei.         

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii