Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Agricultură |
|

Laurențiu Asimionesei, Cofondator Amagaz: „Agricultura nu mai este doar despre tractor și plug. Astăzi, agricultura înseamnă a face business”

Față de alte sectoare pentru care pandemia a reprezentat un moment de cumpănă din punct de vedere al evoluției afacerii, pentru sectorul agricol, această criză sanitară nu a fost începutul unei perioade pline de incertitudini.
foto Laurentiu Asimionesei

Marele „inamic” al fermierilor români în anul pandemic 2020 a fost seceta, care a afectat cu adevărat activitatea agricolă autohtonă, a punctat în cadrul ediției cu numărul 74 Forbes Forward, Laurențiu Asimionesei, Cofondatorul platformei Amagaz: „practic, pandemia nu a afectat într-un mod considerabil sectorul agricol local. S-au resimțit unele mici modificări în ceea ce privește lanțul de aprovizionare sau asupra forței de muncă, în sensul că mulți agricultori se bazează pe forța de muncă sezonieră, și din cauza restricțiilor impuse, majoritatea muncitorilor nu s-a mai putut întoarce în țară pentru a-și onora contractele cu fermierii români. Pe partea de legumicultură chiar, s-a constatat că 2020 a fost un an destul de bun în sensul că accesul la produse a fost mult mai facil datorită intervenției retailerilor. În plus, prețul oferit pentru anumite categorii de produse a fost unul bun”.

Agricultura este un segment care poate propulsa lejer România în topul țărilor europene cu potențial în industria alimentară, însă în acest moment, îi lipsește cea mai importantă calitate: „unitatea” fermierilor.

„Dacă în urmă cu 20 de ani agricultura era un domeniu în care fermierul se descurca bine pentru că vindea foarte mult la nivel local, astăzi nu mai este deloc așa. Astăzi, fermierul român activează într-o piață cel puțin regională, dacă nu globală, iar cel mai bun exemplu este faptul că, de cele mai multe ori, fermierii de cultură mare își vând producțiile în funcție de niște prețuri, de variațiile acestora survenite în urma modificărilor din piețele externe”, a explicat Laurențiu Asimionesei.

Iar, într-un astfel de context, fermierul român are nevoie să-și descopere și să profite de calitățile sale de manager. Pentru că, în 2021, nu mai putem vorbi despre o agricultură privită din prisma tradiționalului, așa cum o făceam în urmă cu mai bine de 30 de ani.

„Este nevoie totuși de un acces mai larg la diverse programe de educare, din acest punct de vedere. Pentru că, vrem, nu vrem, trebuie să admitem: în ziua de azi, agricultura este un business în adevăratul sens al cuvântului. Cu toții trebuie să înțelegem acest lucru. Fermierii trebuie să beneficieze și ei de o politică de protecție din partea Statului, pe anumite segmente și, totodată, trebuie să existe un plan de a colabora cu autoritățile. În prezent, fragmentarea reprezintă cuvântul de ordine în sectorul agricol de la noi, iar dacă vrem să creștem competitivitatea fermelor de familie, avem nevoie să apelăm la o formă de asociere, pentru că doar așa putem oferi plus-valoare producțiilor autohtone”, a ținut să completeze în cadrul emisiunii Forbes Forward, Cofondator Amagaz.

Potrivit acestuia, printre punctele importante care pot ajuta rapid la evoluția pozitivă a acestui sector se numără: dezvoltarea noțiunii de management și accesul la tehnologie.

„Astăzi, agricultura nu mai este doar despre tractor și plug, astăzi, agricultura este despre a cunoaște finanțe, politici de management, de a avea cunoștințe de HR. Astăzi, agricultura este despre a înțelege piața bursieră. Deci, în ziua de azi, a face bine agricultură înseamnă nu doar a fi un bun fermier, ci a fi și un bun manager”, a conchis Laurențiu Asimionesei.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii