Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Laura Barbu (Vodafone): „Produsul în sine este cel mai bun mijloc de comunicare pe care îl are un brand”

Laura Barbu (Vodafone) consideră că deciziile pe care le iau românii în timp real pe orice canal sunt influențate puternic de relațiile pe termen lung pe care brandul le construiește.
Laura Barbu

Laura Barbu, Director Brand & Marketing Communication la Vodafone România

Forbes: Creșterea economică a României din acest an, anunțată de autoritățile române și de studiile UE, s-a reflectat în creșterea consumului în domeniul în care vă desfășurați activitatea?

Laura Barbu: Creșterea vânzărilor de smartphone-uri este o realitate a ultimilor ani. În acest context, consumul de date mobile susținut de calitatea rețelei Vodafone România, Supernet 4G+, a atins ritmuri de creștere impresionante: 105,3% în trimestrul încheiat la 30 iunie 2016 față de aceeași perioadă a anului trecut.

 

Forbes: Care sunt provocările dvs. din acest an în domeniul marketingului? Care ar fi elementele ce deosebesc marketingul din prezent față de marketingul din anii de criză (2009 – 2014)?

Laura Barbu: Românii caută astăzi relevanța. Aleg simplitatea, prețuiesc calitatea, iar deciziile pe care le pot luă în timp real pe orice canal sunt tot mai puternic influențate de relațiile pe termen lung pe care brandul le construiește.

Anul acesta, provocările în marketing țin în egală măsură de alegeri și experimentări și, după părerea mea, constau în personalizarea beneficiilor și a comunicării, experiența simplă și continuă în orice punct de contact, conținut digital cu potențial de amplificare organică, alegerea celui mai bun moment și mix de canale pentru o interacțiune relevantă pentru client.

Cu toții am ieșit din criză mai încrezători în forțele proprii și mai preocupați de calitatea vieții. Într-o lume digitală, cu o creștere accentuată a consumului de date, marketingul are legi noi. De exemplu, targetarea și personalizarea au căpătat valențe individuale, aducând conceptul de „big data” pe buzele tuturor.

De asemenea, produsul în sine este cel mai bun mijloc de comunicare pe care îl are un brand. Dacă acesta nu răspunde unei nevoi cât mai clare și diferențiate și dacă experiența cu produsul nu atrage recomandări din partea clienților, bugetul de comunicare devine astăzi cel mai ineficient cost. În plus, mobilul ar trebui să fie în topul mediilor de comunicare, având în vedere cât timp petrecem pe telefon. Prin comunicare pe mobil înțelegem în esență conținut, având în vedere percepția intruzivă a reclamelor în acest mediu atât de intim fiecăruia dintre noi.

 

Forbes: Care credeți că sunt aptitudinile și calitățile unui om de marketing în România anului 2016?

Laura Barbu: Omul de marketing trăiește vremuri de creștere în România anului 2016. Poate aduce vremea bună în calea brandului și poate susține creșterea rezultatelor atunci când a învățat cum să gestioneze incertitudinea, are curajul să facă alegerile corecte pentru clienți, este curios și intercorelează domenii, culturi, experiențe, înțelege lumea digitală și trăiește în spiritul vremurilor. La fel de important este și să gândească în termeni de simplitate și relevanța și să rămână fidel promisiunilor făcute clienților săi.

CITEȘTE: MEGATENDINȚELE ANULUI 2017 ÎN DIGITAL MARKETING

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii