Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Larisa Petrini: „Îmi doresc un climat de competitivitate constructivă, care să țină sus standardul creativității”

Larisa_Petrini.jpg
În buna tradiție jurnalistică, fiecare an se încheie cu întrebarea (naivă, dar justificată) cum a fost anul? A doua curiozitate este cum va fi anul ce se apropie, mai greu sau mai ușor? „Forbes România” a renunțat la aceste două întrebări. Am adresat șapte întrebări pentru oamenii din businessul de comunicare.

Larisa Petrini, Managing Partner Saatchi&Saatchi PR

Forbes: Trei lucruri bune care s-au întâmplat agenției dvs. în 2013.

Larisa Petrini: 2013 a fost un an special pentru Saatchi & Saatchi PR, fiind anul în care aniversăm 5 ani de la înființarea agenției, un moment foarte important pentru că prin această aniversare am demonstrat o evoluție continuă a business-ului agenției.

O altă realizare cu care ne mândrim și care a marcat începutul lui 2013 a fost implicarea noastră în dezvoltarea și implementarea campaniei sociale „Zilele Speranței”, care a atras atenția asupra problemelor cu care se confruntă oamenii fără locuință în zilele geroase de iarnă. Timp de o săptămână, aceștia au prezentat jurnalul meteo la Prima TV. Campania a avut un impact foarte puternic și a fost una dintre cele mai premiate campanii la cele mai importante festivaluri internaționale de publicitate.

Dacă am vorbit despre începuturi în forță, aș menționa și proiectele de final de an care au adus provocări diferite, precum organizarea unei petreceri interne de 1.200 de persoane pentru Rompetrol sau o conferință dedicată oportunităților de reindustrializare și dezvoltare a infrastructurii care a reunit reprezentanți guvernamentali, producători din industrie, ambasade, bănci, universități și reprezentanți media.

Forbes: Trei momente dificile prin care a trecut agenția dvs. în 2013.

Larisa Petrini: În viața unei agenții de comunicare sunt multe momente intense, care se succed într-un ritm alert: provocări ce țin de implementarea proiectelor, idei și proiecte bune care din varii motive nu ajung să fie implementate, clienți de care ne despărțim, bugete micșorate etc.

Schimbările apar foarte des în această industrie în care adaptarea rapidă este obligatorie. Constantele activității noastre sunt însă aceleași: implicarea, pasiunea pusă în ceea ce facem și abordarea creativă care să aducă rezultatele dorite.

Forbes: Trei lucruri bune care au avut loc pe piața de PR și comunicare din România în acest an.

Larisa Petrini: Anul acesta ne-am bucurat să vedem din nou cum campanii de PR, care au avut în centru idei foarte bune, au fost recunoscute la nivel internațional. Am văzut cum PR-ul a generat campanii cu mare vizibilitate.

De asemenea, la nivel de industrie, ne-am bucurat să vedem cum canalele digitale și social media încep să fie integrate natural în campaniile de comunicare și generează conversații consistente.

Forbes: Trei lucruri care v-au enervat pe piața de PR și comunicare din acest an.

Larisa Petrini: Nu aș putea spune că ne-au „enervat” lucruri, dar aș menționa câteva aspecte care mi-ar plăcea să se schimbe: reticența sau reținerea manifestată încă în unele cazuri la aplicarea unor campanii de impact în favoarea unor tactici de comunicare mai clasice.

Ca și profesionist, dar și la nivel personal, mi-aș fi dorit să văd puse în practică mai multe exemple de „purpose communication”, eforturi de comunicare ale unor companii îndreptate înspre susținerea unei cauze cu impact social concret și campanii de CSR atent îndreptate spre acoperirea unor nevoi prioritare ale societății.

Forbes: Ce i-ați recomanda unui client nou să facă în 2014?

Larisa Petrini: Le recomandăm tuturor clienților noștri să aibă încredere în agenție și împreună să găsim idei și soluții pentru proiecte reușite. Să nu uite de eficiența și utilitatea canalelor de Social Media. Să aibă flexibilitate și curaj. Digitalul este esențial într-un proiect, iar integrarea lui în campanie este una dintre condițiile esențiale.

Forbes: Ce i-ați recomanda unui client vechi care intenționează să-și taie bugetul de comunicare în 2014?

Larisa Petrini: Ne încurajăm clienții să acorde importanță acestui aspect și să-și gestioneze bugetele de care dispun cu mare atenţie şi să analize constant și cu prudenţă fiecare investiţie pe care o întreprind.

Forbes: Ce v-ați dori să se întâmple pe piața de PR și comunicare în 2014?

Larisa Petrini: Îmi doresc să văd cât mai multe campanii reușite din perspectiva „binelui social” pe care îl aduc. Îmi doresc un climat de competitivitate constructivă, care să țină sus standardul creativității și să menținem cât se poate de mult respectul unii față de alții.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii