FacebookTwitterLinkedIn

Care este antidotul pe care fiecare dintre noi îl are la îndemână atunci când se traversează astfel de perioade, lipsite de siguranță? Mulți specialiști în domeniu susțin că starea de bine depinde de modul în care fiecare gestionează evenimentele din viața sa. Iar un sfat recurent din acest punct de vedere, este că trebuie să învățăm să ne controlăm gândurile negative.

„Nimic din exterior nu ne poate provoca suferință, singurul lucru care ne provoacă suferință în legătură cu circumstanțele din exterior sunt propriile gândurile pe care le proiectăm cu privire la diversele conjuncturi din viața noastră”, a explicat  într-o nouă ediție a emisiunii Forbes Power Breakfast, Larisa Petrini – Age Reversal Expert.

Potrivit acesteia, cheia în a gestiona stările de neliniște este să se ajungă să se dețină controlul asupra propriilor gânduri. Și totul începe de la a conștientiza că fiecare dintre noi are două opțiuni în a se raporta la o situație: fie privește partea plină a paharului, fie se axează pe cea goală.

„Deținem controlul asupra propriilor noastre gânduri 100%. Și pentru că avem acest control, putem gestiona și emoțiile care ne încearcă”.

Care sunt pașii care trebuie parcurși pentru a gestiona emoțiile? „În primul rând, trebuie să înțelegem ce anume ne generează acel tip de emoție”, susține Larisa Petrini, asta pentru ca emoția respectivă să poată fi acceptată.

„Emoțiile ne guvernează viața, fie că vorbim despre cele care ne plac, fie că facem referire la cele care ne displac. Important este ca toate să fie acceptate. Nu ne ajută cu nimic să ascundem emoția sub preș, nu ne ajută cu nimic să negăm faptul că avem o stare emoțională care ne provoacă anxietate sau atacuri de panică”, subliniază Larisa Petrini.

Deși recunoaște că acest proces de educare a controlului emoțiilor este unul de durată, Larisa Petrini mărturisește că etichetarea emoției dominante și stabilirea seriei de gânduri care o provoacă sunt factorii esențiali în ceea ce privește gestionarea optimă a emoțiilor mai puțin plăcute.

Un alt mecanism de a înlătura gândurile negative este conștientizarea faptului că  de cele mai multe ori se încearcă să se controleze lucruri, situații sau comportamente incontrolabile.

„Există pe lumea asta, cum îmi place mie să le denumesc, 3 tipuri de „business-uri”: cel care ține de mine, de comportamentul meu, de deciziile pe care le iau pentru viața mea și business-urile altora, și aici intră cele ale prietenilor, colegilor, copiilor, părinților etc. și, în ultimă instanță, există business-ul divinității”, punctează Larisa Petrini.

Ce se întâmplă când ne aflăm într-o stare de îngrijoare? „De cele mai multe ori, atunci ne-am transpus în <business-ul> celuilalt, practic, încercăm să controlăm lucruri pe care nu le putem controla”, conchide Larisa Petrini, nu înainte de a puncta faptul că „oricât de mult ne dorim să-i schimbăm pe ceilalți, maximum pe care-l putem face, este doar să-i influențăm”.

Un studiu realizat de mai mulți cercetători din cadrul Societății Americane a Cancerului (Cancer Prevention Study-3) cu privire la efectele pandemiei de COVID-19 asupra sănătății mintale, relevă faptul că 42% dintre persoanele care au luat parte la cercetare au recunoscut că s-au confruntat cu o suferință psihologică ușoară în timpul pandemiei, comparativ cu doar 32% în 2018.

Mai mult, datele demonstrează că stresul psihologic, depresia și anxietatea s-au răspândit atât în ​​rândul bărbaților, cât și al femeilor la jumătate de an în urma pandemiei.