FacebookTwitterLinkedIn

Luna aceasta se împlinesc trei ani de când acest brand de excepție există și la București, iar ForbesLife vă prezintă o discuție în exclusivitate cu CEO-ul A. Lange & Söhne și cu directorul general al retailerului de pe piața românească, Orologeria Galt.
Sunteți CEO-ul uneia dintre cele mai cautate și dorite mărci de nișă din lume, pentru ale cărei ceasuri există liste lungi de așteptare. Cum ați reușit să strecurați printre retaileri și o piață mică precum România?

Ceasurile noastre se găsesc în 62 de țări, unele dintre ele mai mici decât România. Dar, pentru noi, potențialul unei piețe nu ține de mărime – vrem să fim acolo unde sunt clienții și potențialii cumpărători. România este o țară cu o cultură orologeră dezvoltată, unde A. Lange & Söhne avea deja suporteri loiali cu mult înainte de a-și face debutul pe piață.

Ce v-a determinat să intrați pe piața românească?

Plănuiam de ceva ani să venim în România, unde pasionații de ceasuri așteptau cu nerăbdare să achiziționeze ceasuri A. Lange & Söhne și singurul obstacol era producția noastră limitată (n.r. – A. Lange & Söhne manufacturează doar 5.000 de ceasuri pe an). În octombrie 2011, venise în sfârșit timpul să ne extindem până la București și am găsit și partenerul perfect – Galt. Prin intermediul corner-ului nostru din magazinul Galt am reușit să oferim o platformă excelentă pentru mult-așteptata lansare A. Lange & Söhne la București, chiar din primul moment. Iar de trei ani, parteneriatul cu un retailer orologer de renume le oferă fanilor noștri români oportunitatea de a cumpăra piese A. Lange & Söhne direct de la București. Ne bucură foarte mult pasiunea cu care echipa Galt tratează ceasurile noastre și parteneriatul cu A. Lange & Söhne.

Cum vă explicați evoluția extraordinară A. Lange & Söhne din ultimii ani, de la o companie relativ mică din fosta RDG la unul dintre cele mai respectate și mai onorate branduri de haute horlogerie din lume?

Lange & Söhne, prin tradiția sa, este un brand în permanentă mișcare, adică ne construim evoluția pe propriile noastre realizări și încercăm în permanență să ne autodepășim. În ultimii 20 de ani, A. Lange & Söhne a lansat 40 de calibre dezvoltate in-house, precum și multe piese orologere fără egal în industrie. Fiecare mecanism este rezultatul unui progres tehnic susținut de experiența pe care am câștigat-o manufacturând mecanismele anterioare. Ceea ce ne permite să ne extindem cunoștințele și să avem mereu idei noi, care să ne ajute să rămânem mereu înaintea concurenței.

Ați prezentat o colecție minunată anul acesta la Salonul de la Geneva. Care este modelul preferat?

La Salon, am lansat o capodoperă care demonstrează arta A. Lange & Söhne în ceea ce privește complicațiile sofisticate – Richard Lange Perpetual Calendar „Terraluna“ este modelul meu preferat la ora actuală – afișează faza orbitală a lunii, are o rezervă de funcționare de 14 zile și un eșapament cu forță constantă.

Ce planuri aveți pentru brand?

Plănuim multe ceasuri fascinante, care vor include soluții tehnice inovatoare. De asemenea, investim în extinderea și renovarea manufacturii noastre, pentru optimizarea proceselor de producție și a condițiilor de lucru. Nu în ultimul rând, ne preocupă mult perfecționarea noilor talente, pentru că munca impecabilă a ceasornicarilor noștri ne permite să ne menținem standardele ridicate, dar și să continuăm să realizăm manual mare parte din piesele noastre.