Cautare




, Staff

Plasamente |
|

Liderul autoritar: Covalact a fost preluat de Lactalis, aflat la a treia a achiziție pe piața românească

Grupul francez Lactalis a achiziționat Covalact de la fondul de investiții SigmaBleyzer, într-o tranzacție semnată vineri, potrivit unor surse din piață. Aceasta este a treia achiziție a francezilor pe piața lactatelor din România, respectiv a doua în mai puțin de un an, miza fiind securizarea poziției de lider.
 aboneaza-te
69. Covalact

Lactalis a devenit liderul pieței de lactate din România, estimată la o valoare de un miliard de euro, în acest an, după ce a cumpărat Albalact, din poziția de proprietar al Dorna Lactate (brandul LaDorna), un alt jucător din top 10.

SigmaBleyzer (fondată în 1994), care administrează active în valoare de aproximativ un miliard de dolari, concentrate în Europa de Est și spațiul ex-sovietic, precum și în America, a intrat în acționariatul Covalact, prin fondul Southeast European Fund IV, în 2007, preluând 70% din acțiuni, pentru 10 milioane de euro, dar, ulterior, și-a majorat pachetul de acțiuni până la 99,4%. De la preluare până în prezent, SigmaBleyzer a investit alte zece milioane de euro în Covalact, iar afacerile producătorului de lactate au crescut de patru ori, în ultimii zece ani.

Covalact („prea bun, prea ca la ţară”) a avut anul trecut o cifră de afaceri de 199 de milioane de lei și un profit net de 6 milioane de lei, cu 360 de angajați, beneficiind astfel de reducerea TVA-ului la alimente, de la 24% la 9%, începând cu iunie 2015, care, prin scăderea prețurilor, a încurajat puternic consumul. Evoluția a fost semnificativă – față de 2014, afacerile producătorului de lactate din Covasna au urcat cu 28%, iar firma a trecut pe profit, de la pierderea de 2,8 milioane de lei. Astfel, compania și-a permis să distribuie dividende în valoare de 5,5 milioane de lei. Activitatea Covalact a început în 1969 („Întreprinderea de colectare şi industrializare a laptelui Covasna”), iar, în prezent, din grup face parte şi Lactate Harghita, care a fost achiziţionată de SigmaBleyzer în 2008, astfel încât grupul are o cotă de piață de 5,5%.

Lactalis a preluat Albalact (mărcile Zuzu, Fulga, De Albalact, Rarăul şi Poiana Florilor) în cursul acestui an, în mai multe etape, într-o tranzacție estimată la 98 de milioane de euro. După finalizarea tranzacției, unul dintre primii pași făcuți de grupul francez cu afaceri de 17 miliarde de euro, în 83 de țari, a fost delistarea Albalact de pe Bursa de Valori București. Anul trecut, Albalact a avut afaceri de 446 de milioane de lei, în creștere cu 10%, față de anul precedent, și un profit de 15,2 milioane de lei, de 18 ori mai mare. Francezii au intrat pe piața din România acum opt ani, când au achiziționat Dorna Lactate, de la Jean Valvis, într-o tranzacție de 80-100 de milioane de euro. Dorna Lactate a avut anul trecut afaceri de aproximativ 180 de milioane de lei, în ușoară scădere față de anul anterior.

Astfel, după finalizarea noilor tranzacții, Lactalis va deveni liderul autoritar al pieței lactatelor, cu afaceri de peste 800 de milioane de lei, depășind cu mult actualul lider, Danone, care anul trecut a avut afaceri de 484 de milioane de lei, în creştere cu 6%, faţă de anul precedent. Dar volumul cumulat de Lactalis din piața lactatelor depinde de concluziile la care va ajunge Consiliul Concurenței, după ce va analiza efectele achizițiilor făcute de francezi. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii