Din cele 7,6 milioane de persoane care accesează zilnic internetul, 5.010.000 se află în mediul urban (66%), iar 2.626.000 în mediul rural (34%), arată studiul BRAT. La sate, penetrarea rețelelor de internet se apropie de 60%.
Aproape 73% dintre români au posibilitatea de a se conecta la internet de acasă. În rural, procentul se ridică la 62%. Conexiunea la internet în gospodăriile de la sate are un procent mai mare decât posibilitatea de alimentare cu apă curentă (45%), accesul la canalizare (45%), baie și duș în interiorul locuinței (36%), alimentarea cu apă caldă (36%), grup sanitar în casă (28%) și legătură la rețeaua de gaze (10%). Penetrarea internetului este întrecută doar de rețeaua electrică (99%).
Studiul relevă faptul că 59% dintre ultilizatorii de internet de la sate se conectează și de pe telefonul mobil. La orașe, procentul acestora este de 45%.
Timpul petrecut pe internet de românii de la sate este, în medie, de 295 de minute pe zi, depășind pe cel rezervat vizionării programelor TV (194 minute) și ascultării programelor de radio (113 minute).
Dacă în mediul urban, internetul are drept scop economisirea timpului și accesul rapid la anumite servicii, la sate acesta este exploatat mai mult în zona de divertisment.
Astfel, utilizarea internetului la sate urmărește următoarele scopuri: accesarea rețelelor sociale (77%), consumul de știri și publicații online (71%), folosirea e-mail-ului (69%), vizionarea materialelor video (59%) și achiziționarea de produse și servicii (52%). Operațiunile bancare pe internet dețin o pondere de 25% în scopul folosirii internetului la sate.
Temele cele mai căutate pe internet de utilizatorii de la sate sunt: știri (52%), muzică (49%), educație & dezvoltare peersonală (38%), rețete culinare (35%), sănătate (34%) și cultură/filme (33%). Pe ultimul loc se plasează temele de interes politic (19%).