Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Travel |
|

La revedere, bufet suedez!

Tot mai multe țări își redeschid granițele și ridică restricțiile de călătorie, deci e posibil ca vacanța din 2020 să nu mai fie o cauză pierdută. Ce condiții vor impune hotelurile pentru a păstra distanța de siguranță, ce servicii noi vor apărea, ce servicii nu vor mai fi disponibile?
 aboneaza-te
hotel coronavirus

După săptămânile lungi de carantină, am învățat sau ne-am amintit ce înseamnă să ne gospodărim singuri. Așa că este foarte probabil ca, în perioada următoare, pentru unii dintre noi noțiunea de concediu să însemne o săptămână petrecută la casa de vacanță. Pentru aceia care se vor încumeta să călătorească în străinătate, iată câteva chestiuni pe care Conde Nast Traveller consideră că ar trebui să le ia în considerare.

Recepție fără recepționer

În anumite privințe, pandemia nu a făcut decât să accelereze anumite schimbări care oricum ar fi avut loc, mai ales cele care au legătură cu tehnologia. În perioada următoare, vor fi folosite pe scară largă tunelurile electrostatice și chiar lumina ultravioletă pentru sterilizarea interioarelor. Specie pe cale de apariție, robotul-butler are toate șansele să devină o prezență obișnuită în marile hoteluri.
Cum igiena este prioritatea absolută, cel mai probabil la sosire nu veți mai fi întâmpinați de recepționer sau de directorul hotelului. Serviciile care presupun contact uman vor dispărea sau se vor adapta noii realități. Pentru a spori încrederea clienților, lanțul Radisson, de exemplu, desfășoară un program complex de curățenie și igienizare, ceea ce înseamnă că suprafețele tactile, cum ar fi telecomanda televizorului, întrerupătoarele și comenzile aerului condiționat vor fi imaculate; sălile de sport vor fi de asemenea igienizate constant pe parcursul zilei, ușile camerelor vor fi sigilate pentru a arăta că nimeni nu a intrat, iar oaspeților li se va cere să-și folosească telefonul pentru check-in fără contact sau pentru descuierea ușilor camerelor.

Flexibilitate în privința anulărilor

Situația este în continuare incertă în anumite zone ale lumii și există posibilitatea de a fi impuse sau reimpuse restricții de călătorie; sau, pur și simplu, poți ajunge în carantină nu pentru că te-ai infectat, ci pentru că te-ai aflat în preajma unei persoane infectate – și adio vacanță. Și atunci trebuie să ai garanția că îți poți recupera depozitul de avans. Ținând cont de noua realitate în care se desfășoară activitatea de turism și călătoriile, tot mai mulți hotelieri fac concesii inclusiv în privința anulărilor, zonă pe care până nu demult furnizorii de servicii din industria ospitalității o considerau intangibilă.
Airbnb: 24 de ore între rezervări

De cealaltă parte, hotelurile care sunt afaceri de familie și nu dispun de fonduri pentru a investi în roboți sau în aplicații digitale pentru accesul în cameră, pot fi o alternativă la turismul de masă prin păstrarea aspectului uman și cald al ospitalității, atât cât se poate în condițiile respectării distanței de siguranță. Hotelul Il Pellicano din Toscana, de exemplu, își primește oaspeții în doar 25 din cele 52 de camere existente; la fel, La Posta Vecchia, un castel din apropiere de Roma, care i-a aparținut lui Paul Getty, va avea doar 15 camere disponibile pentru cazare.
Pentru rezervările făcute prin Airbnb, turiștii vor fi avertizați de fiecare proprietate în parte în privința protocolului de igienizare; va exista o perioadă de minim 24 de ore între rezervări și se va introduce o categorie nouă, care permite cazarea în proprietăți ce garantează că nu au fost ocupate în ultimele 72 de ore.

Izolare la vilă cu piscină

În Utah, SUA, anumite hoteluri și pensiuni încurajează servirea mesei în aer liber sau în cameră; în Zurich, hotelul Le Bijou le oferă clienților posibilitatea de a face testul pentru coronavirus în cameră, contra cost; aici oaspeții sunt primiți în așa-numitele apartamente de carantină, unde mesele, comandate prin iPad, sunt preparate de bucătarul personal.

Cum vacanțele în izolare tind să devină regula, reședințele hoteliere sunt combinația ideală între servicii și exclusivitate. Vilele cu piscine individuale din Bodrum sau Chiang Mai, oferite de lanțurile Aman și Four Seasons, vor fi cu siguranță foare solicitate.


Room-service nu mai e ce a fost

Cel mai probabil, minibarul și bufetul suedez vor dispărea, dar pot fi înlocuite cu gustări livrate în cameră. Room-service nu va mai fi ce a fost; în orice caz, nu va mai avea chip uman: mâncarea vă va fi lăsată la ușă, iar bacșișul va fi inclus în nota de plată finală.

În restaurante, veți descărca meniul din aplicația hotelului sau de pe website și veți comanda folosind telefonul.

Noile reguli ale igienei vor scoate din circuit recipientele refolosibile și nepoluante de șampon și gel de duș, însă turiștii cu adevărat preocupați de starea mediului își vor aduce cu ei în vacanță propriile produse cosmetice eco.

Renovare și reinventare

Alte hoteluri au decis să folosească această perioadă pentru renovare și reinventare. Prince Hotel din Hong Kong se va redeschide peste doi ani sub denumirea de Marco Polo Prince și va fi dotat cu scanere termale, sisteme de check-in prin telefon și lifturi fără butoane.

Este posibil ca până atunci materialele care se curăță singure și suprafețele antibacteriene să  fi declanșat o tendință în amenajarea hotelurilor. Anul treecut, hotelul Otilia din Copenhaga a fost printre primele din lume care a aplicat un material special, autoigienizant, pe pereți și podele.

FOTO: Profimedia 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii