Ulei presat la rece Șomcuta Mare este o afacere de familie, iar Nicoleta Mureșan, inima acestei afaceri, este o mamă ambițioasă care, încă din perioada de început a maternității, a ales să fie cât mai mult alături de fiica ei, să fie un exemplu pentru aceasta și cu un obiectiv bine conturat – să construiască un business cu produse sănătoase!
„Producem uleiuri presate la rece numai din semințe românești (preponderent din Maramureș, Sălaj, Satu Mare, Bihor), cu coajă, neprăjite. Noi am ales să nu filtrăm uleiurile, ci să le lăsăm să se limpezească singure, prin decantare naturală, care poate dura între 7-21 de zile, depinzând de tipul de semințe. Acest proces permite ca în uleiuri să rămână nurienții importanți în proporție foarte mare. În acest moment în firmă suntem implicați 100% eu și tatăl meu. Soțul meu e cel care ne completează atunci când timpul și meciurile îi permit. Însă el a avut o contribuție foarte mare la început, pe parte de finanțare. Dorința de a reuși și de a crea un business de familie sustenabil, un business curat și recomandat de toată lumea pentru calitatea pe care o oferim, a venit ca urmare a maternității. Cumva capeți niște puteri supranaturale, ai o îndârjire, o nebunie că poți, că nimic nu îți stă în cale și vrei să demonstrezi că ai dreptate.
Când devii părinte realizezi cât de mult însemni pentru copiii tăi. Cum îți copiază fiecare gest, fiecare lucru pe care îl faci, bun sau rău, cum ei sunt oglinda noastră. Fiica noastră de 6 ani, de exemplu, vinde ulei la grădiniță. Și are niște capacități deosebite în a ne promova produsele și a-i face pe oameni să cumpere. Și asta e o chestiune învățată pentru că mă aude deseori vorbind la telefon cu clienții, explicându-le diverse beneficii ori spunându-le rețete de întrebuințare. Mă bucur că are ocazia să învețe de mică ce înseamnă munca, ce înseamnă responsabilitatea, cum obții un produs.
Tot ceea ce am construit până acum împreună cu familia a venit din intuiție, multă informare, multe eșecuri, însă dorința de a oferi calitate premium prin uleiurile noastre presate la rece a triumfat în fața oricărui neajuns, oboseala tergiversării lucrurilor, pașii mici pe care îi facem în dezvoltarea afacerii etc.
Brandul nostru nu are un nume deoarece am dorit să fie accesibil tuturor, să nu ne ascundem după un nume, să fie exact ceea ce este – ulei presat la rece, să poată fi regăsit pe masa din familie, suntem doar un business de familie. Totul trece prin mâinile noastre. În afară de presarea semințelor, totul se face manual: ambalarea, etichetarea. E o fărâmă din noi în fiecare sticluță.
La începuturi, când totul era încă sub semnul experimentului, prietenii apropiați beneficiau de uleiurile noastre presate la rece, iar reacțiile erau mereu „WOW, ce gust!” „ Wow, uleiul ăsta nu sare dacă prăjesc în el!” „Wow, mi-a ieșit o salată demențială. Nici n-a trebuit să pun multe ingrediente.” Ei, despre asta este vorba. Atunci când ai un ulei presat la rece de calitate, nu mai ai nevoie de multe ingrediente pentru a obține un preparat savuros și sănătos. Da, are un anumit cost. Da, pentru că nu facem niciun fel de rabat la calitate. Da, pentru că achiziționăm numai cele mai bune semințe, curate și fără impurități. Da, pentru că achiziționăm cantități mici de semințe, tocmai pentru că producem loturi mici de uleiuri presate la rece, pentru a fi mereu proaspete. Ne mai recomandă faptul că clienții sau potențialii clienți care ajung la noi sunt plăcut impresionați de răbdarea cu care le povestim de produsele noastre, de răspunsurile sincere pe care le oferim, de bunăvoința pe care o avem cu fiecare în parte. În postura fiecărui client mă pun și ofer exact ceea ce aș dori eu să mi se ofere, ca și client.
Să fii antreprenor în România e o luptă continuă cu multe obstacole care apar zi de zi. Însă, fiecare dintre noi încearcă să își facă treaba cât mai bine și să reziste în aceste vremuri dificile. Dar ne-am ales și asumat acest drum și o facem cu multă dedicare, responsabilite și pasiune.