Cautare




, Contributor

Tech |
|

La nivel global, 60% dintre managerii de companii au o strategie IA, potrivit studiului Boston Consulting Group (Massachussets Institute of Technology)

Doar 10% din companii obțin deja beneficii financiare semnificative din utilizarea inteligenței artificiale. Ce alte rezultate dezvăluie studiul?  
Bogdan Belciu_Partner_Boston Consulting Group

Un studiu realizat recent de MIT Sloan Management Review, BCG GAMMA și BCG Henderson Institute arată o creștere semnificativă în utilizarea inteligenței artificiale (IA): 57% dintre respondenți realizează proiecte pilot sau implementează IA, 59% au o strategie IA și 70% înțeleg modul în care IA poate genera valoare pentru afaceri. Aceste cifre sunt semnificativ mai mari decât acum patru ani, potrivit unui comunicat de presă.

Chiar dacă tot mai multe companii investesc în tehnologii IA și lansează noi inițiative, doar o mică parte a acestora obțin un câștig semnificativ. Grupul de companii care știe să beneficieze de inteligența artificială creează sisteme integrate AI-Human, în care IA învață de la om, iar omul învață de la IA. Important este ca cele două să aibă cât mai multe de învățat una de la alta, ceea ce va avea ca rezultat beneficii mai mari”, a subliniat coautorul raportului, Shervin Khodabandeh.

BCG a analizat răspunsurile a mai mult de 100 de întrebări din cadrul și a constatat că a avea elementele de bază (cum ar fi datele, tehnologia și oamenii potriviți) organizate în jurul unei strategii corporative nu este suficient.

Doar 20% dintre companii obțin beneficii financiare semnificative doar cu ajutorul acestor elemente fundamentale. Obținerea elementelor de bază și construirea de soluții IA care pot fi implementate și utilizate îmbunătățesc șansele de a obține beneficii financiare semnificative, însă de doar 39%.

Astfel, învățarea organizațională cresc șansele unei organizații de a genera beneficii financiare semnificative la 73%.

Obținerea de beneficii financiare semnificative din IA nu este o caracteristică exclusivă a companiilor digitale,” notează coautorul raportului François Candelon.

„Pe parcursul acestei cercetări, s-a observat că succesul nu este legat de experiența, industrie sau zonă geografică. Fie că este vorba de o companie europeană de energie precum Repsol, sau de o companie de telecomunicații indiană precum Airtel Bharti sau de un retailer din SUA că Walmart, companiile pot câștiga prin luarea deciziilor corecte și curajoase care duc la acceptarea și învățarea organizației folosind inteligența artificială”, adaugă Shervin Khodabandeh.

Organizațiile care învață și se dezvoltă cu ajutorul IA prezintă trei caracteristici esențiale: Facilitează învățarea sistematică și continuă între oameni și tehnologie; Dezvoltă mai multe moduri în care oamenii și tehnologia pot interacționa, în moduri diferite, în funcție de context; și se transformă prin intermediul învățării și învață pentru a se transforma.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii