Cautare




, Editor Coordonator

Explorator. De vocație, om. De profesie, povestitor. www.georgianaciofoaia.ro

Lifestyle |
|

La cafea cu… Laura Hîncu

Laura Hîncu este o prezență diafană, însă foarte cerebrală. Împlinește în august 33 de ani, iar în iunie a lansat, în cadrul celei de-a treia ediții a Silk Garden Party, prima linie de accesorii premium, din mătase, pentru bărbați. Cum reușește o tânără cu afinități matematice să devină un nume în lumea mătăsii, am aflat la o cafea lungă, cu lapte, într-o zi răcoroasă de vineri.
DSC_1377x

Laura, te afli de cinci ani în spatele brandului Laura Hîncu – Exclusive Fashion Design. Cum ai ajuns să iubești mătasea? Care e povestea ta?

Provin dintr-o familie de contabili. Bunicul meu și mama mea au fost contabili, iar eu am terminat Contabilitate și Informatică de gestiune la ASE, apoi am urmat cursurile unui Master în Audit. În timpul facultății, în cel de-al doilea an, m-am angajat la Raiffeisen Bank, unde aveam foarte multe de învățat: depozite, carduri, vânzări. Mi-a fost ușor să fac facultatea, pentru că lucram cu mama de la 10 ani, în casă. Știam contabilitate și îmi plăcea. După un an jumătate de lucru în bancă, a venit un prieten care mi-a spus că știe un designer în căutare de asistentă. Iar cum eu făceam haine pentru toate prietenele mele și rochii pentru evenimente speciale, am acceptat. Așa am ajuns la designerul Adrian Oianu, unde mi se părea lejer. O perioadă am lucrat în paralel și la bancă, dar apoi am ales să lucrez la Oianu timp de trei ani de zile, în regim de internship. Era un business mic, unde făceam din toate câte puțin, dar cel mai mult îmi plăcea să stau cât puteam de mult în atelier și să învăț partea tehnică a croitoriei: tipare, tipuri de cusături, detalii.

În 2009, mama unei prietene a venit cu o propunere, exact în perioada primei sesiuni de programare a fondurilor POSDRU. Propunerea părea incredibilă: urma să fiu directorul financiar pe un proiect strategic care valora cinci milioane de euro. Îți dai seama că m-a pufnit râsul. Mi-a spus că urma să învăț pentru că nu existau specialiști în acest domeniu, așa că am vrut să încerc. Eram, evident, cea mai tânără, în special din echipa de management. Nu voiam să lucrez full-time, așa că până la urmă am rămas cu un program de șase ore pe zi și un salariu de 8.000 lei. Erau bugete extraordinar de mari. Și, în ciuda PR-ului negativ, obiectivul acestor programe era acela de a crește oamenii. Evident, erau și riscuri. Dat fiind faptul că nu exista cadru legislativ, dacă nu făceai ceva cum trebuie, cheltuielile erau neeligibile. Așa că șase luni de zile doar am citit. Voiam să înțeleg foarte bine, pentru că imediat după această perioadă urmau activitățile. Am avut încredere pentru că angajatoarea mea participase la scrierea manualului beneficiarului pe POSDRU, însă responsabilitatea era foarte mare pentru că era vorba de foarte mulți bani. Proiectul s-a încheiat cu bine, doi ani și jumătate mai târziu. Însă eu, în tot timpul acesta, mă obișnuisem să cumpăr mătase.

De ce mătase?

Nu știu de unde am pasiunea pentru mătase. Am o amintire din perioada când lucram cu Adrian Oianu. Eram într-un depozit de materiale foarte trist din România, am găsit un balot de mătase și, deși nu aveam bani, mi l-am luat. Era o culoare greșită, îi lipseau două tonuri să fie o nuanță sofisticată, dar mie mi se păruse interesantă. Așa că l-am luat, pur și simplu. Era altceva, pe lângă toate poliesterurile acelea. Era un crep subțire din mătase, un bej spre kaki. Eu îmi fac foarte bine treaba, sunt foarte conștiincioasă, dar atunci am simțit nevoia să îl iau și să fie al meu, deși nu e o mentalitate care mă caracterizează. Nu țin la lucrurile materiale, la haine sau la ceasuri, pierd bijuterii. Doar că atunci am simțit că balotul acela de mătase trebuia să fie al meu. Din el am făcut niște rochii drepte, simple, de vară, pe care am exersat tivișorul și cusătura franțuzească. Am încercat la triploc, dar mie nu îmi place deloc triplocul. E o mașină complexă cu trei sau cinci ațe, care coase, taie și finisează în același timp. Mie nu mi-a plăcut niciodată această mașină, deși doar ulterior am aflat că produsele de lux se fac folosind cusătura franțuzească sau paspoal, în bie. Dar a fost instinctiv, mie nu îmi plăcea triplocul. E volum, nu e calitate.

Așadar, acesta a fost începutul. Cum au fost primele momente de antreprenoriat de care îți aduci aminte?

Așa am început, exersând pe acel balot, tot ce am putut eu. Nu-mi amintesc să fi fost un scop în sine, mătasea. După ce au început să vină banii din acest proiect pe care lucram, luam mătase. Mă întreabă des lumea „de ce mătase?”, dar chiar nu știu să răspund. Luam 3 m, 5 m sau 10 m, dar nu făceam risipă. Doar că nu purta nimeni mătase. Nu vedeai pe stradă mătase. Doar plastic. Nu se uita nimeni pe eticheta de compoziție. Mergeam la evenimente, aveam câteva cliente, exista brandul, însă totul era timid. În paralel lucram pe proiectul cu fonduri europene. După ce s-a finalizat acest proiect, am continuat să lucrez pe granturi care, deși erau haotice, am reușit să le scoatem la liman. Apoi a venit o altă propunere de a lucra pe trei granturi și am ajuns astfel să lucrez pe patru proiecte în paralel. Aceea a fost o perioadă cu nopți nedormite. După ce s-a terminat și perioada de granturi, în 2013, mi-am luat showroomul din strada Icoanei cu tot ce aveam nevoie: mobilier, stocuri, materiale, angajați, mașini de cusut și motanul Elin.

Ce-ți place cel mai mult la ceea ce faci?

Partea de atelier; doar acolo sunt eu în starea mea cea mai bună.

Știu că businessul tău are o structură puțin diferită de majoritatea businessurilor în modă. Îmi poți explica?

Nu lucrez pe colecții. Laura Hîncu – Exclusive Fashion Design se împarte între partea de Private Fashioning, unde creez articole unicat, și shopul on-line. Proporția celor două este de 50%-50%. Private Fashioning este, dacă vrei, similar cu private bankingul, unde, pentru o anumită clientelă, creez un produs de investiție, o rochie adaptată perfect nevoilor clientei respective. Nu dublez modelele, nu dublez materialele, deci fiecare produs e unicat și din mătase 100%.

De cealaltă parte a businessului stă shopul on-line, care este un magazin de piese de bază din mătase: o cămașă albă din mătase, o fustă office etc. Utilitatea practică este foarte mare, sunt piese foarte purtabile. Pe timp de iarnă lucrăm cu cașmir, iar acum, vara, vedeta este rochia cu două fețe lansată acum patru ani, mândria mea tehnică. Mi-am dorit-o foarte mult și am găsit multe soluții tehnice pe care le-am implementat aici. Anual, avem un Garden Party care mă îmbătrânește de la an la an (râde). Senzația din seara evenimentului este însă exact cum e mătasea: simplă, elegantă, casual, frumoasă fără efort. La petrecerea de anul acesta am lansat și linia de accesorii pentru bărbați.

De la petrecerile în grădină la cafea . Cum îți place să bei cafeaua?

Dimineața neapărat, la 7 jumătate, pentru că noi începem la 8. Și mai e momentul acela la prânz, când simți că scade pulsul. Cât despre ce fel de cafea beau, depinde foarte mult dacă e sezonul cald sau rece. Vara îmi place foarte mult combinația de tonic, cafea și lămâie. Și apreciez și stilul granita, cu multă gheață, dar pentru momentele din weekend. În sezonul rece, prefer cafeaua cu lapte, întotdeauna.

Ce îți place să faci în timpul liber?

E foarte important să-ți spun că eu nu împart timpul între personal și profesional. O să-ți dau un exemplu din contabilitate. E ca sistemul englez sau francez – în partidă simplă sau partidă dublă. Eu nu sunt niciodată în partida dublă, sunt în partida simplă, pentru mine nu există muncă și viață privată, e doar activitate. Eu nu gândesc de luni până vineri decât din prisma colaboratorilor și angajaților, pe care mă străduiesc să-i educ să nu gândească așa. Din punctul meu de vedere, mentalitatea aceasta conduce la frustrare. Lumea încearcă acest „Work Life Balance”, dar eu nu cred în asta. Cred că doar se tratează superficial niște efecte, nu problema de fond. Nu cred că e de la faptul că muncim prea mult, ci de la faptul că ne străduim prea mult să separam munca de viață. Eu am efectiv un stil de viață. Îmi place să călătoresc, dar nu foarte des. Consum foarte puțin, nu merg la masaj, nu folosesc creme, nu fac tratamente, manichiura mi-o fac singură, îmi cumpăr accesorii pe cât posibil de la designerii români. Merg la sport în timpul zilei, la prânz.

CITEȘTE ȘI La cafea cu… Marius Constantinescu

Ce sport practici?

Am făcut trei ani de zile Krav Maga, o artă marțială israeliană. Propriu-zis, era o serie de cursuri de autoapărare pentru femei, dar cu tehnici din Krav Maga. Nu am intrat în zona de centuri, nu m-a atras. Nu pot să merg, pur și simplu, la sală, la yoga nu mă relaxez, vorbesc într-una. Acum îmi doresc foarte mult squash. Trebuie sa fie un sport competitiv.

Ce bucurii ai, pe lângă tot ceea ce faci?

Oamenii interesați și proiectele frumoase care se întâmplă în România. În special, antreprenoriatul în artă. Și îmi doresc să lucrez cu acest gen de oameni. Iar în afară de businessul în artă, mă încântă femeile interesante pe care le întâlnesc.

Ce face o femeie să fie interesantă?

Încerc să nu folosesc un clișeu, dar… să fie independentă. Fără „sfori” ajutătoare către părinți, prieten sau soț, fără sfori către presiunea socială. Și, bineînțeles, să fie o femeie asumată.

Mulțumesc mult, Laura și ne vedem curând!

Parteneriatul dintre Forbes și Nespresso, denumit sugestiv ‘La cafea cu…’ se bazează pe legătura inepuizabilă dintre inspirație și frumos, dintre emoție și sensibilitate. Nespresso este prin definiție un brand inspirațional ce caută în permanență să îmbogățească calitativ timpul pe care ni-l dedicăm, clipele de liniște și evadare din cotidian. De aceea, savurarea unei cafele Nespresso este o experiență inegalabilă, iar textura bogată și aromele inconfundabile ale cafelei Nespresso sunt alegerea perfectă pentru aceste momente speciale care ne aduc idei și inspirație. Nespresso și Forbes vă invită să savurați o cafea excepțională în compania unor povești extraordinare, pline de inspirație și frumos.

Locație: La Cantine de Nicolai, Strada Povernei 15-17

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii