FacebookTwitterLinkedIn

Sunt niște ani de când ai trecut de la stilismul vestimentar la designul de interior. Unii ar zice că nu e cine știe ce schimbare, domeniile fiind apropiate – tu ce zici? De ce această schimbare?
Pur și simplu, nu mă mai regăseam în lumea modei, a revistelor de profil. Piața era în schimbare, la fel și oamenii, și nu mi-a mai plăcut de mine acolo, de ceea ce puteam să devin. Trebuia să fac o schimbare și a fost o schimbare destul de mare, dar tare bine mi-a prins. Un drum greu, însă cel mai bun de până acum.



Te-ai dus la școală pentru a face tranziția de la modă la design interior. De ce?
Deși pare o lume a frumosului, designul interior este, poate, la fel de complex ca arhitectura. Oricum, cele două omenii ar trebui să meargă mână în mână. Am simțit, în primul rând, nevoia de o nouă structură (tot din lumea designului), însă una în care să fiu parte activă. O schimbare prin care să fac bine, să pot oferi ceva util. Facultatea din Barcelona a fost o alegere perfectă pentru mine, mi-a oferit această structură și kit-ul de care orice profesionist are nevoie. Ca să nu mai spun de gândirea critică, astfel încât să nu repet proiectele. Și, bineînțeles, acesta a fost începutul formării mele ca Zero Waste Creative Thinker.

Cum te-ai organizat? Ai continuat să lucrezi în timp ce studiai? Ai pus pe hold ce făceai?
Gândurile cred că au fost primele care mi-au organizat noua direcție. Am continuat să lucrez în timpul facultății, făceam naveta săptămânal. Avioane și escale, așa au fost cei aproape cinci ani de studiu. Nu cred că există hold la lucrurile importante și mai ales la ce ești în stare. Cred că mi-am testat limitele. A fost o perioadă grea, cu multe încercări. Însă cel mai important este că m-am descoperit pe mine. A fost my personal interior design time!!!



Se poate face modă fără școală? Dar design interior? Ce anume îți aduc în plus studiile de specialitate?
Moda fără școală se poate, însă educația, mai ales cea de calitate, îți face metoda, munca nemuritoare. Nu aș spune că se poate face design interior fără școală, se poate face decorare de interior, stilism de interior, însă nu mai mult. Există și excepții, mari genii care să realizeze fără studii proiecte superbe. Studiile de specialitate îți oferă structura, te introduc într-o lume dincolo de frumos. Îți setează un „soft” de gândire care înțelege tehnicul, metoda și mai ales înțelege ce înseamnă un proiect dincolo de randare…

Care sunt principiile după care te ghidezi ca designer?
Primul este durabilitatea, conștientizarea nevoilor, a resurselor, proveniența și mai ales calitatea și unicitatea fiecărui proiect. Caut să nu mă repet și să nu fiu influențat de trenduri. Caut acel ADN al fiecărui client ce duce la unicitatea fiecărui proiect realizat. Și mai ales armonia!

Ai un stil anume în care te regăsești?
Cred că sunt între stiluri, în zona Zero. Folosesc mai toate stilurile. Probabil mai puțin din minimalism – trebuie înțeles foarte bine ca să poată fi trăit. Am remarcat multe erori și mai ales nesiguranța și repetitivitatea, prin care mulți designeri sau arhitecți fac cam ce dictează piața. Probabil și din studenție vin multe. Avem nevoie de mentori/profesori puternici, cu multă emoție, înțelegere și creativitate, e nevoie de lideri care să-i susțină pe studenți și să-i facă pe fiecare în parte unici și siguri pe ei. În primul rând, observ frică, imitare, lipsa artei, a pereților frumos încărcați de picturi, schițe; în schimb, observ tendințe de depozitare și încărcare cu lucruri mărunte, prezența nonculorilor, a neutrului. Oare suntem toți la fel? Lipsa esteticului poate mutila și distruge.


Cum se împacă creativitatea designerului cu cerințele clientului?
La mine nu cred că este vorba de împăcare – împăcarea presupune o stare conflictuală. Eu și clienții mei parcurgem un proces de cunoaștere reciprocă. Avem un timp minim pentru fiecare proiect și metode unice prin care ne cunoaștem și ajungem să colaborăm, să fim o echipă – altfel, proiectul nu ar exista.

Care sunt, din perspectiva ta, limitele relației designer-client?
Cred că limitele sunt trasate de respect și mai ales prin implicare și înțelegere. Alegerile și direcțiile îi aparțin în mare măsură clientului – desigur, ghidate, dar decise de el. Până la urmă, fără o relație strânsă, de cunoaștere, proiectul e al nimănui. Iar noi ținem foarte tare la unicitate și implicare constantă.



O idee cu care rezonezi este grija pentru mediu. Cât de greu e să faci design de interior sustenabil în România?
Rezonez din ce în ce mai tare. Trăiesc pentru asta. Fiecare poate face bine, doar să aleagă să facă asta. În România, este destul de greu momentan, aici vorbim de proiecte consistente, nu de intenții. Lucrurile par să se îndrepte în direcția bună. Și mai este ceva, se discută mult prea mult despre costuri și mai puțin despre beneficii, așa cum ar trebui. Punem prea mult preț pe… preț și nu pe calitate, mai ales pe calitatea vieții.

Ce înseamnă satisfacție în munca ta, care îți este recompensa la sfârșitul zilei?
Satisfacția mi-o oferă rezultatele și reacțiile clienților. M-a întrebat cineva dacă o să reușesc să schimb lumea… Am răspuns că nu, însă nici nu-mi doresc ca ea să mă schimbe pe mine. Trăiesc pentru frumos și pentru a face bine. Frumosul este iubire, este armonie, este viață!

Ce urmează?
O școală verde, implicarea în educație (la Waldkinder Free School), în Sibiel. Pregătesc un centru de design camp, unde te poți și caza. Un centru Zero Waste Creative Center, prin care să lansăm programe creative, workshopuri și cursuri din categoria Do it Yourself! (Design your life and your home), 2nd & 3rd life concepts și multe altele. Soon!

Parteneriatul dintre Forbes și Nespresso, denumit sugestiv „La cafea cu…”, se bazează pe legătura inepuizabilă dintre inspirație și frumos, dintre emoție și sensibilitate. Nespresso este prin definiție un brand inspirațional ce caută în permanență să îmbogățească calitativ timpul pe care ni-l dedicăm, clipele de liniște și evadare din cotidian. De aceea, savurarea unei cafele Nespresso este o experiență inegalabilă, iar textura bogată și aromele inconfundabile ale cafelei Nespresso sunt alegerea perfectă pentru aceste momente speciale care ne aduc idei și inspirație. Nespresso și Forbes vă invită să savurați o cafea excepțională în compania unor povești extraordinare, pline de inspirație și frumos.