FacebookTwitterLinkedIn

Ambele companii au introdus în sistemul de livrare pachete deja pregătite cu alimente de strictă necesitate. Voluntarii vor putea cumpăra aceste pachete din orice magazin Kaufland și Selgros din România, cu o programare prealabilă făcută de coordonatorii „Cumpărături la ușa ta.”

Prin introducerea acestor pachete predefinite în magazinele Kaufland și Selgros, voluntarii Cumpărături la ușa ta vor scurta considerabil timpul petrecut pentru aprovizionare, nu vor mai petrece timp ,,la raft” în magazin pentru a alege produsele și vor putea ajunge mai repede la beneficiari. Organizatorii invită ONG-urile si voluntarii locali să se alăture programului, accesând sistemul deja testat în Capitală, pentru a extinde programul la nivel național.

,,Cei peste 300 de voluntari respectă cu strictețe recomandările de prevenție a infectării cu Covid19 și sunt echipați corespunzător – mască, mănuși, dezinfectant – iar contactul cu persoanele vulnerabile este minim. De aceea, solicitarea noastră către magazine este să implementeze acest pachet standard – e o modalitate suplimentară de a crește siguranța întregului proces”, explică Marian Rădună, vicepreședinte al asociației Geeks for Democracy și inițiatorul proiectului.

Cumpărături la ușa ta este disponibil în prezent în București și Ilfov, însă există o coordonare continuă cu inițiative similare din alte orașe – voluntarii preiau solicitările și le redirecționează, după caz.

,,Ne-am alăturat inițiativei pentru a-i accelera dezvoltarea, fiindcă e important ca programele de sprijin să fie extinse cât mai rapid posibil. Mai mult decât sprijin financiar, este nevoie din partea companiilor și de adaptarea procesului de business, pentru a ajuta colaborările. Mulțumim voluntarilor din proiect, care se implică din proprie inițiativă și pe timpul lor, motivați de un sentiment extraordinar de empatie și solidaritate – care trebuie susținut. Nu ne oprim aici, și în următoarele zile vom lansa noi demersuri de a veni în sprijinul persoanelor vulnerabile”, a declarat Valer Hancaș, Director Corporate Affairs și Comunicare la Kaufland România și Republica Moldova.

Pasul următor este ca inițiativele locale similare, din restul țării, să implementeze sistemul deja testat în București. Astfel, Call-center-ul dezvoltat de Geeks for Democracy va prelua și redirecționa cereri către fiecare oraș în care există voluntari și proiecte afiliate „Cumpărături la ușa ta”.

Coordonatorii din București vor asigura legătura cu partenerii astfel ca voluntarii să poată prelua pachetele deja pregătite din cel mai apropiat magazin. Procedura este esențială pentru creșterea eficienței – timp scăzut de livrare, evitarea aglomerației – ceea ce duce la livrarea pachetelor către cât mai multe persoane vulnerabile, micșorând, totodată, riscul de răspândire a pandemiei.

„Ne bucurăm să putem ajuta și sperăm ca prin acțiuni de acest fel să putem depăși rapid și cu bine încercarea prin care trecem cu toții. Pandemia ne schimbă viața de zi cu zi, dar nu ne schimbă valorile și misiunea. Este datoria și responsabilitatea noastră să ne implicăm în viața comunităților noastre și să sprijinim, mai mult ca oricând, astfel de proiecte de voluntariat. Astăzi, prioritatea noastră este să sprijinim persoanele vulnerabile în cadrul unor astfel de acțiuni coordonate, care pot căpăta amploare doar dacă toată lumea, incluzând industria alimentară, ia măsuri și acționează în mod responsabil. Solidaritatea este cel mai bun răspuns pentru a depăși impactul diferitelor restricții, prin acțiuni concrete de susținere, între și în cadrul generațiilor, față de cei mai vulnerabili și pentru a susține, în același timp, obiectivul general de sănătate publică.” a declarat Robert Hellwagner, CEO Selgros Cash&Carry România.