FacebookTwitterLinkedIn

Retailerul german își va accelera expansiunea pe piața locală anul acesta, deschizând alte 10 noi magazine, iar România va deveni a doua cea mai mare piață pentru Kaufland în 2018, conform analizei.

Grupul german Schwarz, care controlează Kaufland și Lidl, și-a crescut vânzările cu 7,4%, până la 96,9 miliarde de euro, în anul financiar 2017/2018 (încheiat în februarie 2018), datorită performanței înregistrate de Lidl. Grupul și-a urmat planul de a deschide noi 276 de magazine și a închis anul cu 11,730 de unități.

În Germania, Lidl operează 3,200 de magazine, iar Kaufland 660. Lidl a intrat și pe piața americană, unde a deschis 50 de magazine până la finalul anului financiar 2017/2018, mai puțin decât numărul plănuit inițial, deoarece conceptul încă este adaptat la comportamentul de consum al cumpărătorului american.

Creșterea vânzărilor Lidl în Germania a încetinit cu 5,2%, pe fondul competiției cu Aldi Süd și Aldi Nord, care au început să-și remodeleze magazinele.

Cele mai bune performanțe ale retailerului Lidl au fost înregistrate în Austria (+8,3%), Spania (+7,3%), Cehia (+14%) și Suedia (+11,2%), piață care va rămâne prioritară pentru discounter, care își propune să deschidă încă 24 de magazine în următorii doi ani.

Conform datelor IGD Retail Analys, cea mai rapidă creștere înregistrată de Lidl a fost în Marea Britanie, unde vânzările au crescut cu 16%, până la 7 miliarde de euro, cu 50 de noi inaugurări de magazine în 2017/2018.

Creșterea vânzărilor Kaufland în Germania a crescut cu 0,9% până la 13,7 miliarde de euro, în comparație cu 0,6% în anul financiar 2016/2017. Retailerul a raportat o scădere a profitului în acest an financiar, pe fondul investiției în remodelarea magazinelor – mai mult de jumătate dintre magazinele sale au fost remodelate. În ciuda pierderii globale, Kaufland a arătat că rezultatele financiare din a doua jumătate a anului au fost mai bune decât cele planificate. Pe de altă parte, veniturile retailerului au scăzut cu 2% în Cehia, până la 2,2 miliarde de euro.