Cautare




, Staff

Tech |
|

Kaspersky: Interesul copiilor pentru shopping online s-a triplat în ultimul an. Ce magazine caută aceștia pe Internet

Interesul copiilor pentru site-urile de comerț online s-a triplat în ultimele 12 luni, comparativ cu anul trecut – de la 2%, la 9%, conform raportului anual Kaspersky despre siguranța copiilor, bazat pe statistici anonimizate din produsele Kaspersky care au funcționalitate de control parental.
safety kids

Raportul demonstrează că, asemeni adulților, și copiii se bucură de avantajele cumpărăturilor online și navighează (iar uneori cumpără) într-un mod care probabil va deveni unicul de a face cumpărături pe viitor. Prin urmare, părinții trebuie să le ofere copiilor consilierea și suportul necesare, pentru a se asigura că totul decurge bine. Este, așadar, vital ca părinții și alți adulți din familie să fie la curent cu schimbările survenite în comportamentul online al copiilor.

Potrivit statisticilor, chiar dacă interesul crescând al tinerilor pentru site-urile de comerț electronic este o tendință globală, amploarea sa variază în funcție de regiune. Conform datelor de mai jos, cea mai mare cotă (și cea mai mare creștere) în căutările legate de cumpărături online a fost înregistrată în Rusia și CSI (23%). Regiunea este urmată, la distanță destul de mare, de: America de Nord (15%), Europa și Orientul Mijlociu (11%), Asia și America Latină (9%).

Printre cei mai căutați comercianți de către copiii de pe tot globul se numără AliExpress, Amazon și Ebay. Când vine vorba de comercianții chinezi în special, căutările copiilor cresc constant în fiecare an. Îmbrăcămintea sportivă (Nike, Adidas), produsele electronice (Apple, Samsung) și brand-urile de modă (Gucci, Vans, Supreme, Zara, Bershka) sunt cele mai căutate site-uri în rândul acestui segment de vârstă.

Merită menționat faptul că a căuta bunuri online și a vizita paginile anumitor comercianți nu implică neapărat cheltuieli efective. Copiii ar putea doar să se uite la lucrurile pe care le doresc sau să le treacă în „wish list”, pentru a le împărtăși apoi prietenilor și familiei. Prin urmare, această atenție sporită față de cumpărăturile online nu ar trebui interpretată drept obligativitate de a interzice astfel de activități, ci ar fi necesar mai degrabă ca părinții să acorde atenție obiceiurilor online ale copiilor și să discute cu ei despre posibile riscuri și măsuri de precauție, stabilind reguli clare.

„Internetul oferă o mulțime de oportunități pentru copii, iar acum vedem că mulți dintre aceștia devin un public cheie pentru comercianții online”, spune Bogdan Pismicenco, Territory Sales Manager România, Bulgaria și Republica Moldova, Kaspersky. „Indiferent dacă fac sau nu cheltuieli pe aceste site-uri, copiii au nevoie de sprijin și de îndrumare din partea adulților, care îi pot ajuta să evite să ajungă accidental la un conținut inadecvat, să sufere pierderi de bani sau să-și dezvăluie datele personale. Noi credem foarte mult în educație, în dialogul deschis al părinților cu copiii, care să transmită un mesaj adecvat vârstei. Prin intermediul unor proiecte precum cartea de povești Kasper, Sky și ursul cel verde, lansată recent și în România, ne dorim să venim în sprijinul părinților și să facem acest dialog cât mai firesc, pentru ca cei mici să se bucure de oportunitățile de informare și educație ale Internetului, la adăpost de pericole.” 

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii